Att sluta snusa...

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Tjo!

Hur går det för dig?? Jag har tagit mer än 6/dag nu efter operationen...men så snart jag är på benen igen så kommer jag gå tillbaka till 5-6/dag. Måste ju få trösta mig med något :D

Jorå, det har gått lite upp och ner. Nu håller jag mig stabilt på 5, men jag har börjat oroa mig lite över att gå ner till 4 nästa vecka. Men det skall fan gå!

Reb0

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Usch usch, gjorde ett abrupt slut innan jul nån gång, gick bra i ett par månader, men nu har jag börjat så smått igen lagom för att var en storsnusande lymmel till hojsäsongen.. :)

Jag käkar för mycket godis och annat tilltugg utan snus, sen så lovad jag mig själv, att om jag skall snusa (lagom mycket) så måste komma igång med träning och gå ner i vikt..

Och snuset som incitament funkar..

Summan av alla laster är fan konstant, så jag tar tillbaka snus, för tillfället i alla fall tror jag, och börjar istället att träna osv..

Får la se hur detta går.. :rolleyes:
Man skall inte bara överleva, man måste leva med :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Då knäpper man dagens första Sort Guld och lägger in en prilla, ahhh fan va gött.

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Jorå, det har gått lite upp och ner. Nu håller jag mig stabilt på 5, men jag har börjat oroa mig lite över att gå ner till 4 nästa vecka. Men det skall fan gå!

Reb0

Fan, det går ju riktigt bra för dig då ju :) När jag är uppe på benen blir det 6/dag i en vecka...sen ska jag ge mig på 5/dag. 4/dag då är det nästan så man bara drar ut på lidandet...mindre än 4 är nog inte lönt. Så snart har du ju slutat då :tummenupp Snart får vi ju ta ut hojarna också...då har man annat att tänka på. Får bara hoppas det går att köra utan snus...

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Har inte varit aktiv i denna tråd men nu har jag inte snusat på drygt 2 veckor. Har snusat i 7 år så det var inte så lätt at sluta. Imorgon åker jag till Thailand och där hoppas jag att jag har annat att tänka på än snus för här är det jobbigt!!!

Edit: Jag har inte trappat ner eller något. Jag hade endast en snus kvar i dosan och tänke "Fan, sista snusen" och sen: "Ja, varför inte". Så det fick bli sista snusen, köpte aldrig nya :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Fan, det går ju riktigt bra för dig då ju :) När jag är uppe på benen blir det 6/dag i en vecka...sen ska jag ge mig på 5/dag. 4/dag då är det nästan så man bara drar ut på lidandet...mindre än 4 är nog inte lönt. Så snart har du ju slutat då :tummenupp Snart får vi ju ta ut hojarna också...då har man annat att tänka på. Får bara hoppas det går att köra utan snus...

Hoppas du är på benen snart! Måste säga att det är schysst support att veta att man inte är ensam i detta. :tummenupp

Reb0

Wesslan skrev:
Har inte varit aktiv i denna tråd men nu har jag inte snusat på drygt 2 veckor. Har snusat i 7 år så det var inte så lätt at sluta. Imorgon åker jag till Thailand och där hoppas jag att jag har annat att tänka på än snus för här är det jobbigt!!!

Edit: Jag har inte trappat ner eller något. Jag hade endast en snus kvar i dosan och tänke "Fan, sista snusen" och sen: "Ja, varför inte". Så det fick bli sista snusen, köpte aldrig nya :)

Strongt! Jag är impad, håller tummarna för dig!

Reb0

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
En manad och fyra dagar nu..! Men pa midsommarafton ska jag fan fa snusa, bara en enda dag :)

Lycka till alla ni andra! /Lasse (som haller med om att summan av lasterna ar konstant...)

Kawalight

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Yamaha
Jonathan skrev:
Det mest oattraktiva en tjej/vinna kan göra är att snusa :mattias

Ville bara säga det :3freak

...och jag som försöker komma ihåg att ta en snus ibland!

Synd att det är så långt till Tierp, annars hade jag ju kunnat pussa på dig istället för att komma ihåg att ta en snus. :hihi

Jonathan

Guest
Kawalight skrev:
...och jag som försöker komma ihåg att ta en snus ibland!

Synd att det är så långt till Tierp, annars hade jag ju kunnat pussa på dig istället för att komma ihåg att ta en snus. :hihi

Långt och långt. Cirka 12 mil ungefär.
Kan göra ett undantag för dig.

Komsi komsi :pannkyss

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
fan en dosa rape´ räcker i ca 5 dagar för mig, och jag har typ snus inne hela tiden ,fast jag har dock inne en snus väldigt länge,bygger på den när den börjar ta slut :)

kanske skulle testa och sluta borde gå fint, sluta med rökandet rätt av bara för ca 10 år sedan utan problem,då hade jag ändå rökt i ca 6 år

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Har snusat en gång i mitt liv, prillan åkte ut lika snabbt som den kom in... Det är inget mysigt att pussa på grabbar som snusar...:zpy Tyvärr lyckas jag ofta falla för killar som gör det... :(

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Hoppas du är på benen snart! Måste säga att det är schysst support att veta att man inte är ensam i detta. :tummenupp

Reb0

Jodå, jag är snart på benen...har gått större delen av dagen utan kryckor...kanske undermedvetet drar ut på det bara för att få snusa ett tag till :hihi

Det underlättar att inte vara ensam...måste ju få gråta ut hos någon om hur jobbigt det är, då passar det ypperligt om den andre också förstår hur jobbigt det är :tummenupp

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Hoj
yamaha rd350
southwick skrev:
Nu har det passerat ungefar 48h dvs tva hela dygn sedan jag tog min sista snus :gnissla

Hittills har jag drabbats av foljande:
* plotsligt vredesutbrott i telefon mot en stackars oskyldig kvinna
* hemska somnproblem...ligger bara och vrider mig och vill ha snus
* svarta tankar/ om jag inte far snusa, vad ar meningen med att leva?
* onaturlig kaffekonsumtion (hmmm. kanske nr 2 har med detta att gora?)
* en otack kansla av forlust/orattvisa (alla andra far snusa utom jag!)

Pa plussidan har hittills bara lite renare fingertoppar och mojligtvis lite fraschare tander visat sig.

Orsaken till att jag plotsligt efter ca 17 ars eskalerande snuseri nu ska forsoka sluta ar att jag laste en hemsk tidningsartikel om alla hemska akommor man kan drabbas av genom sitt snusbruk...det var allt fran diskbrack till haravfall och impotens, dvs. inget man ar sugen pa alls :gnissla

Tankte be andra som lyckats eller misslyckats med att sluta snusa efter manga ar att ge mej lite stod/tips i denna svara stund?

Mitt forsta mal nu ar att ge fan i snuset i tva veckor. Tankte att da borde ju det mesta av giftet vara ute ur kroppen, och kanske man borjar se flera positiva effekter. Hoppas!

over n out /Lasse

bra gjort :tummenupp , har själv varit snusfri sen den 4e januari och nu har jag inget sug kvar.. lite pykologiskt efter maten eller fikat möjligen.

jag känner igen mig i dina "sympton". men tro mig de släpper.

snusade själv i 5 år och är glad att jag slutat. är mycket piggare på morgongen och kan köpa 10 öl mera varje vecka utan att bli fattigare än när jag snusade =)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Jodå, jag är snart på benen...har gått större delen av dagen utan kryckor...kanske undermedvetet drar ut på det bara för att få snusa ett tag till :hihi

Det underlättar att inte vara ensam...måste ju få gråta ut hos någon om hur jobbigt det är, då passar det ypperligt om den andre också förstår hur jobbigt det är :tummenupp

Ikväll kommer det bli jobbigt!!! Jag har precis tagit min fjärde och sista snus idag. Dålig planering...

Reb0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Sluta snusa är jättelätt. Jag har gjort det massvis av gånger :fakta

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Ikväll kommer det bli jobbigt!!! Jag har precis tagit min fjärde och sista snus idag. Dålig planering...

Reb0

Aj fan...det var riktigt kass planering får jag nog säga. Får hoppas du somnar snabbt och enkelt utan snus...

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Aj fan...det var riktigt kass planering får jag nog säga. Får hoppas du somnar snabbt och enkelt utan snus...

Mmm... det var dålig planering. Dock så löste det sig, vi hade en massa godis hemma...

Men nu har jag satt mig ner och funderat lite vart det gick fel, och kommit fram till att det var frukosten som förstörde allt ihop. Eftersom man måste ta en snus efter frukost så måste jag skjuta fram den 1 timme eller helst 2 annars kommer inte snusen att räcka. Sagt och gjort, sitter och äter frukost nu... :tummenupp

Reb0

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...