Att sluta snusa...

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
HanneZ skrev:
Tobak blir ett psykiskt beroende, försök att sluta rakt av istället!

Jo som sagt, det vore ju det bästa.. Men när man har provat att göra det och det inte funkade. Så får man ju prova något annat. Det funkar säkert bra för vissa att bara sluta direkt och för vissa andra så funkar det inte... Precis som med allt annat här i världen..

Reb0

Socrates

Guest
Fick hem min T-shirt idag som jag beställt nu när jag ska sluta snusa :banana

Last edited:

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Jag har börjar snåla på dagarna, för jag är rädd att jag inte ska ha någon kvar när man ska lägga sig. Så bara för det så ligger jag på 6 snusar om dagen :) Fast det kanske är just "nattasnusen" som man kommer sakna mest.

Oj, så du ska festa...får hoppas du reder ut det ändå. Lycka till nu! :banana

Helt galet, när jag gick till kojs igår kväll så låg det en snus kvar i dosan. Alltså gick det bara åt 6st igår trots några öl. Shit, det här kanske går vägen.

Hur går det för dig?

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Helt galet, när jag gick till kojs igår kväll så låg det en snus kvar i dosan. Alltså gick det bara åt 6st igår trots några öl. Shit, det här kanske går vägen.

Hur går det för dig?

Reb0

He he, fan va nice :) Du är på god väg då, jag med faktiskt. Jag är så rädd att göra åt alla snusarna innan dagen är slut, så jag har kvar fler och fler i dosan varje natt när jag lägger mig. Igår hade jag 3st kvar när jag somnade.

Vi kommer klara detta...övertygad om det :banana

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Har två dosor snus kvar i stocken jag har i kylskåpet, de ska vara slut söndag kväll och sen på måndag ska testa mig själv hur länge jag kan vara utan snus innan man börjar klättra på väggar. Förhoppningsvis blir det lättare av att man tränar fem dagar i veckan.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
He he, fan va nice :) Du är på god väg då, jag med faktiskt. Jag är så rädd att göra åt alla snusarna innan dagen är slut, så jag har kvar fler och fler i dosan varje natt när jag lägger mig. Igår hade jag 3st kvar när jag somnade.

Vi kommer klara detta...övertygad om det :banana

Jag hade 2 kvar igår, funderar på att hoppa fram en vecka, till 5st fr.o.m. imorgon. Om det skiter sig så har man ju en backup om dagen.

Men redan nu måste jag säga att det är inte alls samma sug och behov att alltid ha en snus under läppen. :banana

Reb0

Socrates

Guest
rimag skrev:
Har två dosor snus kvar i stocken jag har i kylskåpet, de ska vara slut söndag kväll och sen på måndag ska testa mig själv hur länge jag kan vara utan snus innan man börjar klättra på väggar. Förhoppningsvis blir det lättare av att man tränar fem dagar i veckan.

Ja, det är nog viktigt att ha något att sysselsätta sig med...annars är det nog kört. Ska du försöka sluta...eller bara testa hur länge du kan gå utan?

RebelZero skrev:
Jag hade 2 kvar igår, funderar på att hoppa fram en vecka, till 5st fr.o.m. imorgon. Om det skiter sig så har man ju en backup om dagen.

Men redan nu måste jag säga att det är inte alls samma sug och behov att alltid ha en snus under läppen. :banana

Reb0

Jag hade inga kvar igår...festade dock...så jag räknade inte med att ha kvar några. Dock hade jag bara 7st med mig. Funderar också på att dra ner på det lite mer...känns nästan för enkelt ännu.

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Socrates skrev:
Ja, det är nog viktigt att ha något att sysselsätta sig med...annars är det nog kört. Ska du försöka sluta...eller bara testa hur länge du kan gå utan?

Har egentligen inget behov eller lust av att sluta snusa, men jag tänkte mest göra detta för att testa mig själv så att säga.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Fan, gubbar! Verkar som att dom flesta fortfarande hanger i och kampar i den gladjelosa och nattsvarta striden emot snusberoendet :)

Sa aven jag. Har haft en helvetteshelg pa snusfronten, varit valdigt nara att skita i alltihopa och springa och kopa ett par dosor, men klarade att halla mej!
Tanker pa det goda snuset minst 100 ggr om dagen, och langtar efter att fa borja igen.

Jag trostar mej med att jag ska snusa som en tokig nar jag blir typ 55+, for da skiter jag i om jag drabbas av diverse krampor, forhoppningsvis har man val lyckats med det mesta man onskar av livet da, sa att man kan combatsnusa rejalt utan daligt samvete tills liemannen kommer med den sista loffen... :hihi

Sa for att sammanfatta: Jag har annu inte tagit en enda snus, och det har gatt en vecka och sex dagar! Lite stolt ar jag iaf, haha!

Lycka till at er andra! /Lasse

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
southwick skrev:
.....

Jag trostar mej med att jag ska snusa som en tokig nar jag blir typ 55+, for da skiter jag i om jag drabbas av diverse krampor, forhoppningsvis har man val lyckats med det mesta man onskar av livet da, sa att man kan combatsnusa rejalt utan daligt samvete tills liemannen kommer med den sista loffen... :hihi

Sa for att sammanfatta: Jag har annu inte tagit en enda snus, och det har gatt en vecka och sex dagar! Lite stolt ar jag iaf, haha!

Lycka till at er andra! /Lasse

Bra jobbat!! Lycka till!!

Dock så finns ju risken att snus är förbjudet i Sverige när du är 55+ tack vare EU.

Reb0

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Jag hade inga kvar igår...festade dock...så jag räknade inte med att ha kvar några. Dock hade jag bara 7st med mig. Funderar också på att dra ner på det lite mer...känns nästan för enkelt ännu.

Hur går det? Jag är nere på 5 per dag nu och det börjar kännas.

Reb0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har inga problem alls med att lägga ner snusandet helt i veckorna. Sen på helgen när man knäcker första ölen är det klippt. Finns inte en chans att hålla sig ifrån snuset. Märkligt! Ska jag behöva bli nykterist för att sluta snusa?

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Hur går det? Jag är nere på 5 per dag nu och det börjar kännas.

Reb0

Det går bra för mig med...är dock fortfarande på 6st/dag. Men ska gå ner på 5st efter jag opererats i morgon...då kan jag sysselsätta mig med promenader och grejer när suget blir för stort :) Känner att gränsen går vid 6st/dag...mindre och man kommer märka av det betydligt mer.

Vi är iaf på god väg tycker jag allt...vad många "slentriansnusar" man tog innan.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Brukat en snus samt 3 cigg på 6 dagar nu.
Det är först idag som suget avtagit ganska mkt.
Men fan va fint det skulle vara med en lite snus nu! :gnissla

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Det går bra för mig med...är dock fortfarande på 6st/dag. Men ska gå ner på 5st efter jag opererats i morgon...då kan jag sysselsätta mig med promenader och grejer när suget blir för stort :) Känner att gränsen går vid 6st/dag...mindre och man kommer märka av det betydligt mer.

Vi är iaf på god väg tycker jag allt...vad många "slentriansnusar" man tog innan.

Verkligen... Men jag har lite svårt att förstå hur jag hann med att snusa så mycket innan.

Operation?!?! Ajdå, jag hade inte pallat att opereras och sluta snusa samtidigt.. Strongt!!

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Verkligen... Men jag har lite svårt att förstå hur jag hann med att snusa så mycket innan.

Operation?!?! Ajdå, jag hade inte pallat att opereras och sluta snusa samtidigt.. Strongt!!

Reb0

Fattar inte heller hur jag hann snusa så mycket. Det enda jag kan komma på är att jag spottade ut snusarna utan att tänka mig för :)

Det är ingen stor operation, ska fixa en skruv i ett knä...så förhoppningsvis kommer jag hem samma dag. Men det blir att ta med mer än 6 snusar iaf, vill inte ligga och ha abstinens och ont :)

Socrates

Guest
RebelZero skrev:

Reb0

Tjo!

Hur går det för dig?? Jag har tagit mer än 6/dag nu efter operationen...men så snart jag är på benen igen så kommer jag gå tillbaka till 5-6/dag. Måste ju få trösta mig med något :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!