Att sluta snusa...

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2020516 Fan va bra, verkar ju gå toppen...även om du har lite besvär :) Jag kommer få samma besvär när jag slutar, får alltid det...godisätandet ökar ganska mycket.

Jag har ju tänkt ta 5/dag...men hittills går det bara åt 4/dag :) Något jag märkt är att ju mindre jag snusar, ju mindre kaffe dricker jag :3freak

Kämpa på nu! Snart ska jag göra dig sällskap genom att sluta helt :tummenupp

Ajaj aj... nu har jag gett upp. Efter 3 veckor utan snus, har jag nu gett upp.

Jag har gått upp nästan 5kg och är allmänt irriterad och sur hela tiden, och har därför kastat in handuken för denna gång. Jag är grymt besviken på mig själv..... :huvet :4skrika

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2054383 Ajaj aj... nu har jag gett upp. Efter 3 veckor utan snus, har jag nu gett upp.

Jag har gått upp nästan 5kg och är allmänt irriterad och sur hela tiden, och har därför kastat in handuken för denna gång. Jag är grymt besviken på mig själv..... :huvet :4skrika

Reb0

Neeeeej!!!!!!!!! Va f*n :( Tråkigt att det skulle gå så illa. Irritationen är nog det som kan ställa till det för mig tror jag...men jag ska kämpa så hårt jag kan denna gången. Nu tar jag bara 3st/dag...har gjort det i 4 dagar nu...på Tisdag kväll tar snusdosan slut...då ska jag sluta.

Du får förberede dig för ett nytt försök snart! :tummenupp

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2054397 Neeeeej!!!!!!!!! Va f*n :( Tråkigt att det skulle gå så illa. Irritationen är nog det som kan ställa till det för mig tror jag...men jag ska kämpa så hårt jag kan denna gången. Nu tar jag bara 3st/dag...har gjort det i 4 dagar nu...på Tisdag kväll tar snusdosan slut...då ska jag sluta.

Du får förberede dig för ett nytt försök snart! :tummenupp

Absolut, jag vill så gärna sluta. Men jag tror att det är rastlösheten i kombination med att jag inte kan motionera som jag vill (kör mycket MTB när vädret tillåter), sedan sitter man ju bara hemma på kvällarna och när då suget kommer så.... blir det godis och annat skräp.

Jag är game för ett nytt försök när vädret är bättre... håll ut, så skall vi vara snusfria i sommar. :tummenupp

Reb0

Modify

Kroppskonstutövare
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
N/A
RebelZero skrev:
2054383 Ajaj aj... nu har jag gett upp. Efter 3 veckor utan snus, har jag nu gett upp.

Reb0

Slutade för snart 2 år sedan men har trillat dit igen för det var inte värt att gå utan. Har säkert gått upp ~8kg sen jag slutade och sabbade magen pga. ökad kaffekonsumtion.

Det man märker direkt när man börjar igen är att det ständiga suget efter mat försvinner och kaffekonsumtionen har stabiliserats till det normala.

Får se hur det blir nu när man tränar o kör strikta kosten samtidigt som man snusar igen. Ämnesomsättningen ändras ju.

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2054414 Absolut, jag vill så gärna sluta. Men jag tror att det är rastlösheten i kombination med att jag inte kan motionera som jag vill (kör mycket MTB när vädret tillåter), sedan sitter man ju bara hemma på kvällarna och när då suget kommer så.... blir det godis och annat skräp.

Jag är game för ett nytt försök när vädret är bättre... håll ut, så skall vi vara snusfria i sommar. :tummenupp

Reb0

Ja, har man inte möjlighet att motionera som man vill blir det nog jobbigt. Brorsan slutade för 1år sedan, och han säger att det enda som hjälper när snussuget kommer är att träna.

Klart vi kommer vara snusfri...får hoppas vi inte drar på oss någon annan last i försöken att sluta :tungan

/Soc

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2054414

Reb0

Sådär...nu sitter man här, har en snus kvar i dosan...tar den sen när jag krypit ner i sängen och kollar film. Och i morgon när man vaknar så ska man vara snusfri...fy f*n...detta ska bli spännande :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2060555 Sådär...nu sitter man här, har en snus kvar i dosan...tar den sen när jag krypit ner i sängen och kollar film. Och i morgon när man vaknar så ska man vara snusfri...fy f*n...detta ska bli spännande :)

Jag håller tummarna.... :tummenupp

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2061716 Jag håller tummarna.... :tummenupp

Reb0

He he, det kan behövas, har inte gått ett dygn ännu och är redan på dåligt humör...men det är mest i traffiken och jag hade nog haft det ändå...vägbyggen på idiotställen, gropar överallt i asfalten och allt folk som vistas på vägarna verkar helt jävla slut i huvudet :huvet

Den stora frågarn är om det är värt detta...men å andra isdan, kanske bara var en dålig dag.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tja!

Efter 12 veckor utan snus har jag tyvarr slarvat lite nu...skams pa mej.
Men ska lagga ner igen, tyckte fan inte det smakar lika gott som forut langre...

Socrates

Guest
southwick skrev:
2062358 Tja!

Efter 12 veckor utan snus har jag tyvarr slarvat lite nu...skams pa mej.
Men ska lagga ner igen, tyckte fan inte det smakar lika gott som forut langre...

Ja...slarv har man inte råd med i denna branch :) Men eftersom du inte gillade det lika mycket så verkar det ju lovande :tummenupp

Om man klarar sig utan snus i 5 veckor, så kanske man skulle ta och äta upp en dosa lössnus...sen vill man nog aldrig mer ha :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2062311 He he, det kan behövas, har inte gått ett dygn ännu och är redan på dåligt humör...men det är mest i traffiken och jag hade nog haft det ändå...vägbyggen på idiotställen, gropar överallt i asfalten och allt folk som vistas på vägarna verkar helt jävla slut i huvudet :huvet

Den stora frågarn är om det är värt detta...men å andra isdan, kanske bara var en dålig dag.

Sena kompis, hur går det för dig?

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2066795 Sena kompis, hur går det för dig?

Reb0

Tjenare!

Jodå, det går väl ganska bra. Ganska jobbigt just nu, inte nog med att snuset gör en väldigt lättirriterad, men allt är emot mig nu :( HVs snöpliga förlust, vädergudarna, bilen har rasat (En skitbil...men ändå), krånglar med försäkringsbolag, hatar mina grannar....osv...MEN, jag har ändå inte tagit någon snus...så det här ska jag fan bara klara :yoparty SKa ta ut hojen nu på söndag också, pissväder visserligen, men jag måste ju kunna ta mig till jobbet, och då får det bli hoj :)

Hur går det för dig då?

/ Socan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
southwick skrev:
2062358 Tja!

Efter 12 veckor utan snus har jag tyvarr slarvat lite nu....

Efter 1.5 år böärjade jag "slarva" igen... djävla skit.. behövs inte måna prillor för att det sak vara lika svårt att sluta som det var när man slutade "på riktigt".
:huvet :huvet

Nåja, ska sluta "igen" nästa vecka.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2066809 Tjenare!

Jodå, det går väl ganska bra. Ganska jobbigt just nu, inte nog med att snuset gör en väldigt lättirriterad, men allt är emot mig nu :( HVs snöpliga förlust, vädergudarna, bilen har rasat (En skitbil...men ändå), krånglar med försäkringsbolag, hatar mina grannar....osv...MEN, jag har ändå inte tagit någon snus...så det här ska jag fan bara klara :yoparty SKa ta ut hojen nu på söndag också, pissväder visserligen, men jag måste ju kunna ta mig till jobbet, och då får det bli hoj :)

Hur går det för dig då?

/ Socan

Går och går, snusar men försöker hålla nere på antalet för att underlätta vid nästa försök.

Var ute och rastade hojjen igår, en sväng till Vaxholm med en varm choklad på kajen. Friska vindar och kalla händer, men annars toppen. Inget grus och ingen snö på Bogesundsvägen så det var trevligt.

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2066903 Går och går, snusar men försöker hålla nere på antalet för att underlätta vid nästa försök.

Var ute och rastade hojjen igår, en sväng till Vaxholm med en varm choklad på kajen. Friska vindar och kalla händer, men annars toppen. Inget grus och ingen snö på Bogesundsvägen så det var trevligt.

Reb0

Låter riktigt gott! Jag var precis ute och gick en promenad för att lindra abstinensen, blev varm och svettig...så det betyder att det är varmt nog att ta ut hojen idag :banana

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2066976 Låter riktigt gott! Jag var precis ute och gick en promenad för att lindra abstinensen, blev varm och svettig...så det betyder att det är varmt nog att ta ut hojen idag :banana

Idag var första dan jag tänkte ta hojjen till jobbet, eftersom det var så fint väder igår. Vaknade och fick gnugga mig 2 ggr i ögonen, VAFALLS!!! 5 centimerter snö hade letat sig ner till backen. Fan, bara att snällt sätta sig i bilen och köa till jobbet. Jaja, snart blir det väl sommar...?!?!

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2073249 Idag var första dan jag tänkte ta hojjen till jobbet, eftersom det var så fint väder igår. Vaknade och fick gnugga mig 2 ggr i ögonen, VAFALLS!!! 5 centimerter snö hade letat sig ner till backen. Fan, bara att snällt sätta sig i bilen och köa till jobbet. Jaja, snart blir det väl sommar...?!?!

Reb0

Blev inget hojkörade den dagen, när jag skruvat i batteriet började det regna och hagla :( Men jag har kört 2 dagar i rad nu, ska snart hoppa på den igen och dra till jobbet...ganska blött ute, men man får ju köra lite iaf :)

Va tråkigt att ni fått snö igen :( Ingen bra tid att sluta snusa då inte :D

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2073299 Blev inget hojkörade den dagen, när jag skruvat i batteriet började det regna och hagla :( Men jag har kört 2 dagar i rad nu, ska snart hoppa på den igen och dra till jobbet...ganska blött ute, men man får ju köra lite iaf :)

Va tråkigt att ni fått snö igen :( Ingen bra tid att sluta snusa då inte :D

Hur går det med snusandet?

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2078340 Hur går det med snusandet?

Reb0

Det går faktiskt oförskämt bra...det är nästan så att jag får sätta mig ner ibland och fundera på om jag verkligen itne tagit en snus ändå :) Har iofs bara gått 1 vecka hittills...men ändå. Det som är jobbigast är humöret...kan bli sur på 1 hundradel för något skitgrej :(

Har du planerat in något nytt försök då?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Socrates skrev:
2078511 Det som är jobbigast är humöret...kan bli sur på 1 hundradel för något skitgrej :(

Har du planerat in något nytt försök då?

Håll tummarna för mig! Jag tar mina sista snusar idag. Gör ett nytt försök att sluta med början när jag vaknar i morgon.

Humöret är det som är största problemet!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!