Att sluta snusa...

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2088140 Känner igen det där med sviktande focus, men det är bara att bita ihop. Du kan inte ge upp som jag gjorde :huvet . Jag ångrar mig redan, skall sluta snart igen....

Reb0

Jag håller ut än så länge :) Är trött som tusan på kvällarna dock, brorsan sa att han också blev det när han slutade snusa...är det något du känner igen?

Är grymt gottesugen dock, så jag ska nog dra och köpa lite :)

Ha det gött! Å glad påsk!

/ Soc

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Socrates skrev:
2088168 Jag håller ut än så länge :) Är trött som tusan på kvällarna dock, brorsan sa att han också blev det när han slutade snusa...är det något du känner igen?

/ Soc

Jag slutade för 2 v sedan och jag är allt annat än trött :3freak Sover dåligt på nätterna och har ganska så mycket energi i övrigt trots den dåliga nattsömnen.

Är också grymt jävla sugen på godis hela tiden. Det gäller att vara lite försiktig om man inte ska se ut som en blobb när det här är över.

Var grymt nära att snusa igår. Satt och drack öl med polare som alla snusar och efter några öl så bakade jag en mullbänk som jag höll mot överläppen... ahhhh... men den åkte inte ända in, vilket jag är glad för idag. :rolleyes: :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2088168 Jag håller ut än så länge :) Är trött som tusan på kvällarna dock, brorsan sa att han också blev det när han slutade snusa...är det något du känner igen?

/ Soc

Nej, jag vart orolig i kroppen och kunde inte sova ordentligt. Det är en här på jobbet som sket i godis, men han tuggade sockerfritt tuggumi som en bäver i flera månader. Han fick enorma käkmuskler och såg ut som en hamster ett tag.... :)

Reb0

Socrates

Guest
Kevorkian skrev:
2088331 Sover dåligt på nätterna

Är också grymt jävla sugen på godis hela tiden. Det gäller att vara lite försiktig om man inte ska se ut som en blobb när det här är över.

bakade jag en mullbänk som jag höll mot överläppen... ahhhh... men den åkte inte ända in, vilket jag är glad för idag. :rolleyes: :)

Hmm...jag sover riktigt bra numera...men det kan bero på att jag har precis börjat jobba efter 11 månader hemma...det gör ju sitt.

Jag viker mig för godissugen hela tiden...så länge jag inte blir jättetjock så går det att träna väck snabbt.

Inte illa att undvika när man är så nära...jag ser till att hålla mig lååååångt från snuset. Skulle jag ha en i handen hade jag nog slängt in den.

RebelZero skrev:
2093749 Nej, jag vart orolig i kroppen och kunde inte sova ordentligt. Det är en här på jobbet som sket i godis, men han tuggade sockerfritt tuggumi som en bäver i flera månader. Han fick enorma käkmuskler och såg ut som en hamster ett tag.... :)

Reb0

He he, står det inte typ "Överdriven komsumtion kan ha laxerande effekt" på tuggummipaketen? :hihi

Fishermans Friends funkar bra som substitut...bara man tar det när man är sugen och inte hela tiden, annars blir man bara påmind när den åker in under läppen.

spectre skrev:
2093758 Orkar inte läsa igenom hela tråden, men iallfall så skulle jag bara berätta att jag kramar till en general nu.

Ädir: Den satt fint så här på morgon kvisten. Fy fan.

Jaha...ehh...det var ju bra, eller något :3freak

Socrates

Guest
RebelZero skrev:

Fi fan, har sovit kasst i 1-2 veckor nu. Vaknar ganska ofta på nätterna, och vaknar väldigt tidigt utan att jag kan somna om. Vet inte om det beror på att man hör grannarna, eller snuset...hade dock aldrig problem med att somna om förr.

Humöret går upp och ner fortfarande också...hoppas det går över snart.

Har du slutat ännu då?

/
Soc

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2127378 Fi fan, har sovit kasst i 1-2 veckor nu. Vaknar ganska ofta på nätterna, och vaknar väldigt tidigt utan att jag kan somna om. Vet inte om det beror på att man hör grannarna, eller snuset...hade dock aldrig problem med att somna om förr.

Humöret går upp och ner fortfarande också...hoppas det går över snart.

Har du slutat ännu då?

/
Soc

Nä, jag håller fortfarande på.... Men jag skall bli farsa igen här i dagarna, 2 dagar över tiden idag. Så jag skall sluta så fort den lilla har kommit ut.. eller strax efter beroende på hur mycket han tänker sova på nätterna.

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2129661 Nä, jag håller fortfarande på.... Men jag skall bli farsa igen här i dagarna, 2 dagar över tiden idag. Så jag skall sluta så fort den lilla har kommit ut.. eller strax efter beroende på hur mycket han tänker sova på nätterna.

Reb0

Jaha, ok :) Grattis i förskott då, hoppas allt går bra!

Ja...sover inte den lille så kommer du nog vara trött och irriterad som det är, utan abstinens.

Jag har varit snusfri sedan jag slutade...i början av April. :banana

/ Soc

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Socrates skrev:
2098171 Hmm...jag sover riktigt bra numera...men det kan bero på att jag har precis börjat jobba efter 11 månader hemma...det gör ju sitt.

Jag viker mig för godissugen hela tiden...så länge jag inte blir jättetjock så går det att träna väck snabbt.

Inte illa att undvika när man är så nära...jag ser till att hålla mig lååååångt från snuset. Skulle jag ha en i handen hade jag nog slängt in den.

He he, står det inte typ "Överdriven komsumtion kan ha laxerande effekt" på tuggummipaketen? :hihi

Fishermans Friends funkar bra som substitut...bara man tar det när man är sugen och inte hela tiden, annars blir man bara påmind när den åker in under läppen.

Jaha...ehh...det var ju bra, eller något :3freak

Jag började igen i lördags. Fyra veckor höll det :3freak

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kevorkian skrev:
2129714 Jag började igen i lördags. Fyra veckor höll det :3freak

Jag har lagt av för tredje gången. Denna gång använde jag nikotintuggummi. Kan faktiskt rekomenderas. men man ska inte använda dem "istället för" snus. Man ska använda dem "istället för att slå någon".

Alltså ta ett tuggummi när begäret är så starkt att man blir förbannad å sur å sånt..

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
korvgubbe skrev:
2129743 Jag har lagt av för tredje gången. Denna gång använde jag nikotintuggummi. Kan faktiskt rekomenderas. men man ska inte använda dem "istället för" snus. Man ska använda dem "istället för att slå någon".

Alltså ta ett tuggummi när begäret är så starkt att man blir förbannad å sur å sånt..
det i kombination med sånt här nikotinfritt snus kanske skulle vara nånting? Alltså köra sånt snus och så ta tuggummi och sen ett tag när man inte får lika mycket nikotinbegär så lägger man av med snuset också.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
2129750 det i kombination med sånt här nikotinfritt snus kanske skulle vara nånting? Alltså köra sånt snus och så ta tuggummi och sen ett tag när man inte får lika mycket nikotinbegär så lägger man av med snuset också.

Det kan vara en variant. Det viktigaste med nikotintuggummin är att man inte använder dem på samma sätt som man använde snus. Tuggummit ska man bara ta när abstinensen blir sådär överdrivet jobbiga.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Håller ni på tjatar om det här än? Vad är ni för kärringar?

Det är ju bara att ge fan att ta nån snus.. Klart!

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2129666 Jaha, ok :) Grattis i förskott då, hoppas allt går bra!

Ja...sover inte den lille så kommer du nog vara trött och irriterad som det är, utan abstinens.

Jag har varit snusfri sedan jag slutade...i början av April. :banana

/ Soc

Tackar tackar! Kul att höra att det går bra för dig... ialf så bra att du inte börjat.

Reb0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För mig går det inge vidare. Snusar mer än nånsin. Det blir gärna så när man har mycket att göra på jobbet. Fy fan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Starstriker skrev:
2171563 För mig går det inge vidare. Snusar mer än nånsin. Det blir gärna så när man har mycket att göra på jobbet. Fy fan.

Själv har jag lyckats över förväntan. Tog en snus på fyllan för tre veckor sedan men det är den enda sedan den 12:e april..

Nikotintuggumi de första två veckorna var lösenordet..

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2171492 Hur går det?

Reb0

Är fortfarande snusfri :banana Dock så har jag tänkt en massa på snus idag...mkt mer än jag brukar...hoppas det är tillfälligt.

Hur går det för dig då?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...