Att vara förlovade utan avsikt att gifta sig.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
För övrigt, kan man gifta sig utan att någon byter namn? Jag vill inte att hon tar mitt och jag ville inte ha hennes och hon är nog ganska anonym i den frågan :va
Bådas efternamn börjar dock på W så jag tänkte att vi kanske kunde byta namn till WW men det lär ju inte gå igenom :D

Absolut, ni kan behålla era nuvarande namn.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vet inte vad du tycker är kul, :rolleyes: men....

Killkompisar som INTE tyckte det var skoj har berättat om besöket hos soss, då de fått redogöra för hur de haft sex. :rodnar En del tanter på soss har tydligen en förmåga att ställa frågor på ett sätt som de inte riktigt uppskattade... :7peta

En del har förmågan att svara på ett sätt som inte alltid uppskattas.:crash

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Att förlova sig utan att gifta sig är väl ungefär som att gå till banken och få ett lånelöfte utan att ha en tanke på att köpa bostad.

En tom gest utan mening.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag har ALDRIG frågat min sambo sen 16 år tillbaka om hon vill GIFTA sig med mig, frågade bara om hon vill förlova sig, typ

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
jag har ALDRIG frågat min sambo sen 16 år tillbaka om hon vill GIFTA sig med mig, frågade bara om hon vill förlova sig, typ

Förlova sig innebär ju att man just har en tanke på äktenskap så jag förstår inte riktigt varför.

edit: givetvis fattar jag att folk inte vill gifta sig men varför i helvete blanda in ordet förlovning då, får man inte ligga som sambo annars?

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Förlova sig innebär ju att man just har en tanke på äktenskap så jag förstår inte riktigt varför.

edit: givetvis fattar jag att folk inte vill gifta sig men varför i helvete blanda in ordet förlovning då, får man inte ligga som sambo annars?

Det köper ju lite tidrymd av allt giftemålstjatet, sen hoppas folk att hon skall glömma alltihopa.:rofl

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Mao fula människor som måste köpa ligga med ett giftemålslöfte, stackare...

För mig räckte det inte med att lova, jag fick gå hela vägen. Betyder det att jag både är ful OCH luktar illa eller?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

i september är jag en "rökt" man, efter 16 år som förlovad och tre valpar får det räcka, altaret nästa på mitt initiativ, jag har hittat den rätta, ska inte klaga, finns fan ingen bättre kvinna på denna planet! jag kommer och går som jag vill, inget jävla tjat om disken, inget jävla tjat om damsugning, inget jävla tjat om tvätten, inget jävla tjat om ungarna, inget jävla bitchande till höger och vänster helt enket, jag kan säga till henne att jag drar och kör cross om en halvtimme oplanerat, hon skulle bara säga -avisst gör du det, lugnt för mig typ! inget jävla gnabbande om minsta lilla, har polare som har det betydligt värre med sina bitchande kärringar! att grabben också kör cross gör inte situationen sämre:tummenupp nä som sagt, jag är väldigt lyckligt lottad, kan fan inte tänka mig en bättre kvinna:tummenupp

edit: givetvis är det likadant för henne från min sida:)

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Personligen tror jag inte alls på giftermål. Kan däremot tänka mig "förlova" mig o för mig är det väl en grej som väger lika tungt eller vad man ska säga. Att gifta sig är väl mer att underlätta om man skaffar barn egentligen.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Vi pratade tidigt om det. Vi har 13 år tillsammans varav runt 10 som förlovade. Hon ville gifta sig väldigt mycket för över 5 år sedan och går runt och surar för att jag inte friar men jag har sagt att det gör jag inte förrän jag har fått klartecken på vad som gäller. Det jag säger med andra ord. Så hon får gå och sura i fortsättningen med, jag lider ju inte av det direkt.

Ni började alltså rätt, men en av er trodde att den andre skulle ändra sig.
Vanlig miss skulle jag tro.

Jag skulle väl tro att båda lider om en är missnöjd :)
Kan du inte komma med ett förslag? Uppenbarligen har du ju inga problem med att gifta dig om du får bestämma hur det går till.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Man skulle ju kunna byta prylar utan att kalla det just förlovning, vilket det uppenbarligen inte är.

Kanske kan man byta strumpor med varandra :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ni började alltså rätt, men en av er trodde att den andre skulle ändra sig.
Vanlig miss skulle jag tro.

Jag skulle väl tro att båda lider om en är missnöjd :)
Kan du inte komma med ett förslag? Uppenbarligen har du ju inga problem med att gifta dig om du får bestämma hur det går till.

Precis, jag har inga problem alls med att gifta mig då jag inte har planer på att byta umgänge. Men saken är ju den att jag inte vill ha med kyrkan att göra då det är en bluff och jag försöker förklara för henne att det blir ju bara krystat och påhittat om jag skulle gifta mig "inför gud".
Hennes senaste medgörlighet är att eventuellt skippa kyrkan men bara anlita prästen. Men det är ju den fan jag vill ha bort, kyrkan kan jag ta om någon annan än prästen viger oss.
Det hela grundar sig ju i att hennes föräldrar är troende och att hon också kallar sig kristen men ändå är normal eller hur man ska uttrycka sig.

Nåja, vi får se hur det går. Jag har släppt på mina principer förr men just detta känns så allvarligt att man inte bör göra det.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Precis, jag har inga problem alls med att gifta mig då jag inte har planer på att byta umgänge. Men saken är ju den att jag inte vill ha med kyrkan att göra då det är en bluff och jag försöker förklara för henne att det blir ju bara krystat och påhittat om jag skulle gifta mig "inför gud".
Hennes senaste medgörlighet är att eventuellt skippa kyrkan men bara anlita prästen. Men det är ju den fan jag vill ha bort, kyrkan kan jag ta om någon annan än prästen viger oss.
Det hela grundar sig ju i att hennes föräldrar är troende och att hon också kallar sig kristen men ändå är normal eller hur man ska uttrycka sig.

Nåja, vi får se hur det går. Jag har släppt på mina principer förr men just detta känns så allvarligt att man inte bör göra det.

Jobbigt läge.

Har man gått på skeppet får man nog segla det i hamn. Med det menar jag att om hon vetat din ståndpunkt från början är det nog hon som får ge med sig.

Fast det är i min värld och den ser sällan ut som andras :död

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu när vi är jämställda och kvinnorna kämpar för att lika stor andel kvinnor som män ska vara anställda på reningsverk, tankbilsfirmor, schaktfirmor och tömning av fettavskiljare, mm så behövs inte den finansiella delen i ett giftermål. Den finns kvar sedan urminnes tider då kvinnans huvudsakliga uppgift var att tillreda föda och pumpa ur sig ungar och då gick helt lottlös ur en separation bortsett från just de i underhåll och drift dyra samt skrikande barnen.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Ta en borglig vigselförrättare. Är hennes föräldrar troende så är väl huvudsaken att hon inte lever i "synd". :thumbup:

Vi hade präst, men det var bara för att jag råkade känna en. Vigseln var inte i kyrka. Enkelt och helt ok. :cool:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du måste fortfarande genomföra en vigselakt.
Det är inte alla som vill det. Fortfarande. Jisses vad jag får upprepa mig i denna tråden. :7peta

Jo det är klart är man så fruktansvärt tråkig att man inte ens kan tänka sig att ha en 6 meningar lång "akt" så finns det inga alternativ i dagsläget.
Finns ju folk som firar mer när de köpt ett hus typ..

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping