Audi har köpt Ducati

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Så nu kommer "känsla" och "själ" att ersättas med lite gammal hederlig tysk effektivitet. :öga
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
cry_baby_gif.gif
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Najs, då har man 3 st Audi helt plötsligt! :)
 

Str3 R

Guest
Tror nog VW-koncernen låter märket vara just Ducati. Ingen av de övriga märkena som VW äger har blivit VW, små finesser sett till Skoda och VW tänds ett extra ljus på respektive sida vid svängar men det är inte i övrigt likadana fordon. Audi är en glorifierad VW, man får samma kärra fast betalar mer. Någon ny DKW tror jag inte lär dyka upp igen, sista hojen DKW numera Audi byggde var 1958. Hade Audi varit intresserad av att bygga hojar hade de nog startat upp en hojserie. Därför tror jag att Ducati kommer fortsätta vara Ducati.
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Tror nog VW-koncernen låter märket vara just Ducati. Ingen av de övriga märkena som VW äger har blivit VW, små finesser sett till Skoda och VW tänds ett extra ljus på respektive sida vid svängar men det är inte i övrigt likadana fordon. Audi är en glorifierad VW, man får samma kärra fast betalar mer. Någon ny DKW tror jag inte lär dyka upp igen, sista hojen DKW numera Audi byggde var 1958. Hade Audi varit intresserad av att bygga hojar hade de nog startat upp en hojserie. Därför tror jag att Ducati kommer fortsätta vara Ducati.

Nog kommer de säkert VW-isera det lite, de har de ju faktiskt gjort med de andra märkena de köpt upp, men dock inte till de sämre. Lambo är väl ett bra exempel på det?! fortfarande otroligt fin känsla, design, prestanda. men nu även med lite bättre kvalitet.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tror nog VW-koncernen låter märket vara just Ducati. Ingen av de övriga märkena som VW äger har blivit VW, små finesser sett till Skoda och VW tänds ett extra ljus på respektive sida vid svängar men det är inte i övrigt likadana fordon. Audi är en glorifierad VW, man får samma kärra fast betalar mer. Någon ny DKW tror jag inte lär dyka upp igen, sista hojen DKW numera Audi byggde var 1958. Hade Audi varit intresserad av att bygga hojar hade de nog startat upp en hojserie. Därför tror jag att Ducati kommer fortsätta vara Ducati.
DKW var ett märke i koncernen Auto Union tillsammans med Horch, Audi och Wanderer.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Först kommer tekniken i Audi sen vw sen Skoda/seat.. Hur Vag har på verkar bugatti/ Lamborghini är nog mesta dels positivt :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Detta borde ju innebära en oerhört stor trygghet ekonomiskt för Ducati. Ferdinand Piech är inte känd för att ge upp när han väl bestämt sig för något. Jag hoppas dock att de låter varumärket inte bli allt för tyskt. Till viss del är det precis det man gjort med Lambourghini.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kommer alla AUDI / VW behöva åka på service och spänna desmondoventilerna var 300 mil nu ?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Kommer alla AUDI / VW behöva åka på service och spänna desmondoventilerna var 300 mil nu ?
Det vore ju inte dumt alls eftersom ÅF- och verkstadsnätet har varit en brist för Ducati och säkert något som har fått många (i alla fall i Skandinavien) att inte köpa en Ducati.
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Allt tyskarna tar i bli tråkigt. Stabilt som pansar blir det, men tråkigt.
Allt italienarna tar i går sönder. Helt sjukt kul innan det går sönder, men går sönder.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Allt tyskarna tar i bli tråkigt. Stabilt som pansar blir det, men tråkigt.
Allt italienarna tar i går sönder. Helt sjukt kul innan det går sönder, men går sönder.

BMW M3
Audi R8
BMW S1000RR
MB SLK AMG

Vs

Fiat Panda

:rofl
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Som jag skrev i en tidigare tråd.

Jag tror man kommer låta Ducati vara just Ducati. Därimot kan jag tänka mig att använder sig av Ducatis erfarenhet för att bygga elhojar och kanske nån hybrid mellan hoj och bil. Nån sån skapelse tror jag dock man sätter VWs logotype på istället. Det här med varumärken verkar VAG förståt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top