Är inte beredd att lägga åtskilliga tusenlappar utöver inköpskostnaden, vill ha en bil som man kan tuta och köra länge till med (men som sagt, enligt den standard som efterfrågas. vilken driftsäker skitbil som helst duger inte). Så då går nog den där bilen bort antar jag.
Tack för hjälpen
Då låter det inte som du ska ha en bil i den klassen om jag ska vara ärlig.
En Audi V8 kostar väl ungefär som min Audi S6 i reparationer förutom att V8 är en äldre bil och troligen mer sliten och går sönder mer.
Jag har snittat på kring 2000 mil om året med min och jag tror att jag lagt ner kring 15000 kr/år på reparationer och service. Då kör jag iofs inte så väldigt lugnt och jag är dessutom smått pedantisk rent maskinellt så jag låter byta hjullager som verkstaden hävdar inte behöver bytas bara för att jag hatar små missljud.
Ska du köra en Audi V8 så räkna iskallt med att bränslet kostar 15 kr/mil och reparationer för 10kr/mil. Sen är det tunga bilar med avancerad hjulupphängning så dom är duktigt kinkiga med däcken. Många däck är för mjuka i stommarna och orkar inte hålla bilen stabilt så man får enormt såsiga vägegenskaper. Jag fick byta 3 gånger innan det kändes bra senast jag köpte sommardäck. Försäkringen på en V8 lär nog gå loss på ca 15000 kr/år för helförsäkring. V8:an har en egen prislista för nästan allt och den är duktigt dyr.
Vad jag har haft med vag att göra så har det varit väldigt dåligt med pirat delar, dock har ju jag en folkvagn, men delar är ruggigt dyrt, och det finns bara orginaldelar att tillgå.
Audi V8 är en rätt ovanlig bil, och därför antar jag att det kan vara dåligt med pirat delar där med. Och något begagnat kan man väl drömma om.
Gammla BMW:er brukar inte detta problem finnas.
Till V8 finns det ganska gott om delar på skrotar och bildemonteringar. Dock är det glest med billiga piratdelar till just lyxmodellerna.
till Audi och VW generellt så finns det att få tag på det mesta via mekonomen, Meca, Autoexperten, Biltema och liknande till betydligt lägre priser än din VAG/Audi-handlare.
Har du inte hittat piratdelar till din VW så har du inte letat så noga. Det är ju i mångt och mycket samma delar som till Audi. Om du inte menar att du kör en bubbla vill säga.
Last edited: