Starstriker
Som man googlar får man svar
Mera motstyrning då åker man inte av i kurvorna!
DU menar att man ska svänga åt fel håll alltså? Då åker man ju av på andra sidan
Mera motstyrning då åker man inte av i kurvorna!
Nej nej du har fattat allt fel. Om man använder motstyrning kan man inte åka av. Det är lösningen på alla olyckor. Så är det.DU menar att man ska svänga åt fel håll alltså? Då åker man ju av på andra sidan
Har sett två krascher där och de berodde både gångerna på samma sak, för hög fart in i kurvan i och pga det blir rädd i kurvan och slår av på gasen med framhjulssläpp som följd, klassiskt!
Skulle vara intressant att se statistik på hur många som går av i den kurvan har gått på SMC kurser och lärt sig ta en kurva på rätt sätt?
En intressant grej med fotokurvan är varför ökar man farten det är ju inte farten som gör nedlägget. Du kan lägga ner lika mycket i lägre fart bara du har rätt gaspådrag. Sen blir det ju lättare för fotografen att få en bra bild om det går lite saktare.
(I alla fall vad jag har lärt mig)
Skulle vara intressant att se statistik på hur många som går av i den kurvan har gått på SMC kurser och lärt sig ta en kurva på rätt sätt?
Utan att vilja diskutera skuldbördan fotograf vs pilot, så är det ändå så att det kommer att smällas ymnigt om det fotas på ett ställe och bilderna läggs ut på nätet. Det är en tillställning som de mest självupptagna spegelvisiren bara inte kan hålla sig borta ifrån, det är oundvikligt.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=222252
Utan att vilja diskutera skuldbördan fotograf vs pilot, så är det ändå så att det kommer att smällas ymnigt om det fotas på ett ställe och bilderna läggs ut på nätet. Det är en tillställning som de mest självupptagna spegelvisiren bara inte kan hålla sig borta ifrån, det är oundvikligt.
Ja, det skulle vara kul att se statistik på hur många som har gått en SMC kurs som någon gång efter det kör av/krachar.
Jag gissar att det är ganska många. (många krashar ju redan på kursen)
Helt klart blir man duktigare av att gå SMC kurs, låt säga 10% duktigare (för enkelhetens skull)
Om man då sedan kör 10% fortare så är man tillbaka till ruta 0
Kör man dessutom 10% mera efter kursen så borde man bli inblandad i fler olyckstillbud.
Om man istället tänker sig livet som en enda stor gruppkörning där någon annan sätter tempot så borde dom som har gått kurs och således är 10% duktigare än dom andra aldrig krasha.
Utav alla dom hundratals Harley åkare jag har mött har (nästan) ingen av dom kört av någonsin, om det sedan beror på att (nästan) ingen av dom någonsin har varit på SMC kurs, eller på att olika motorcyklar lockar olika typer av åkare, och till att köra olika tempo det får du försöka räkna ut.
---
Tänkte bemöta detta. Men insåg att det var GUW som skrivit det.
Guw du har mycket åsikter man ännu aldrig varit på en kurs.
Den 30 maj kör vi på Gelleråsen. Du är mycket välkommen.
Och du säg mig hur många kraschar på smcs kurser?
För du har väll koll på det?
---
Tänkte bemöta detta. Men insåg att det var GUW som skrivit det.
Guw du har mycket åsikter man ännu aldrig varit på en kurs.
Den 30 maj kör vi på Gelleråsen. Du är mycket välkommen.
Och du säg mig hur många kraschar på smcs kurser?
För du har väll koll på det?
Skulle väl vara mer intressant att se hur många av de som går av som har dåligt självförtroende?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|