Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Ort
- Stockholm/Tyresö
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kan börja med att nämna att tanken med den här tråden INTE är att det ska bli någon moraltråd. Och jag hoppas att den inte spårar ut helt..
Kollade lite bilder och såg att nån kört av i fotokurvan på "bulten" idag igen.
Absolut inget nedlåtande mot dem som kör av, men jag kör bulten själv ganska ofta och tycker att många kurvor på sträckan är ganska riskabla, men just fotokurvan borde vara en av de "lättaste" kurvorna.
Lång och svepande, kanonbra fri sikt genom hela kurvan.. man tycker att det "bara" borde vara att hålla blicken (som dom tjatat om på varenda bankörning) vid utgångspunkten så är det klart sen, men ironiskt nog så verkar det vara den kurvan där flest kör av.
Jag antar att fotograferna ser rätt många av avåkningarna.
Vad är det som händer? får folk släpp? bromsar av sig? möten som ställer till det?
Vore intressant att veta vad det oftast beror på.. så kanske man själv och andra, kan låta bli att göra samma tabbe i framtiden..
edit: stavfel och sånt
Kollade lite bilder och såg att nån kört av i fotokurvan på "bulten" idag igen.
Absolut inget nedlåtande mot dem som kör av, men jag kör bulten själv ganska ofta och tycker att många kurvor på sträckan är ganska riskabla, men just fotokurvan borde vara en av de "lättaste" kurvorna.
Lång och svepande, kanonbra fri sikt genom hela kurvan.. man tycker att det "bara" borde vara att hålla blicken (som dom tjatat om på varenda bankörning) vid utgångspunkten så är det klart sen, men ironiskt nog så verkar det vara den kurvan där flest kör av.
Jag antar att fotograferna ser rätt många av avåkningarna.
Vad är det som händer? får folk släpp? bromsar av sig? möten som ställer till det?
Vore intressant att veta vad det oftast beror på.. så kanske man själv och andra, kan låta bli att göra samma tabbe i framtiden..
edit: stavfel och sånt
Last edited: