AVAmc, dåligt bemötande.

Status
Ej öppen för fler svar.

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
bra tråd.

och lånar den litegrann:

eftersom jag är ny som hojförare och allt vad det innebär, så skulle jag gärna vilja veta om andra ställen som folk härinne haft med att göra där man blivit illa behandlad osv osv.

det är en dyr hobby vi har och jag har ingen lust att betala till oseriösa människor.

Nu kanske det inte är något för just dig att höra som bor i sthlm, men EJFA motor i jönköping borde det finnas stor röd varningslapp på!!!
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Hade min kawa inne pa forsakringsarende hos ava. Skulle bytas generatorkapa, kopplingshandtag, en backspegel, vaxelpetare samt bakblinkers.
Efter 3 veckors arbete kommer dagen da jag far hamta ut hojen, verkstaden stangd lordagar, men kommer overans med personalen att jag ska fa hamta lordagformiddag, antligen!!!
Kommer inte mer an 5 mil tills det sprutar olja fran motorn!:va pa skorna och bakdacket i hog fart, tur att jag inte lag i kurva, stannar hojen, mekar av kapa och undrar vafan som hant!? Jag kommer till slut fram till att packningen antingen ar dalig/trasig eller gammal. Drar hem for att tappa ut oljan, tar bort generatorkapan, (vill ju aka imorrn sondag tanker jag) det jag ser ar att dom inte ens bytt packningen. Dar sitter en gammal bucklig och repig packning!
Ringde till AVA mandagen efter coh skulle fa det atgardat, vilket dom gjorde dagar efter.
Efter en vecka stor jag mig pa att kopplingshandtaget gnisslar, fram med 556:tummenupp gnisslar konstigt fortfarande, tills jag borjar kanna efter och market att hadtaget glappar pa tok for mkt i sjavla axeln, AVA hade alltsa skiti i att satta i hylsan som ska sitta mellan skruven och sjalv handtaget:huvet

Nara dagar efter det, besiktning, allt funkar prima pa hojen trodde jag sa jag kor glatt in den pa bilprovningen, fort kollas ju blinkers, jag blev inte ens forvanad att ena bakblinkersen inte funkade, jag tittade pa besmannen som tittade pa mig som jag vore klantig att kora in en hoj med ett sadant enkelt atgardat fel, jag lyfte pa kutsen och ser att AVA dragit ihop kablarna med eltejp och att vanster eltejpning slappt darav blinkers ut funktion:näsblod

Alltsa AVA atgardade 5 javligt lattatgarade fel, 3 av dem pisslatta felen var tvugna att atgardas igen.
Aldrig mer ava, nasta hoj jag koper varderar jag mer en serios agarservice pa hojen hellre an att den varit inne hos verstader som AVA.
 

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa -08
Ava suger:D

jag håller med om att AVA är ett kap. för sig... Jag var där och köpte jacka och byxor för x pengar, sen på kul åkte jag till Lelle's (som iof oxå är ett kap. för sig):) och hitta exakt likadana byxor och jacka men 2,500:- billigare...mycket pengar tänkte jag och köpte de hos lelle's....
Dagen därpå åkte jag till allas vår AVA:) och ville lämna tillbaka grejjorna samt fråga hur f*%n dom kunde vara så pass mycket dyrare? Lokalen skyllde dom på... okej... jag köper de!
Men sen har jag varit där och vill ha vissa saker till min hoj, då säger kille bakom disken på reservdelar....sånt finns inte? Va? jag har ju sett det själv...nope, du har sett fel sa han :yoparty okej....vad gör man? Suckar och går därifrån... Jag tror att AVA är så j-vla nonchalanta för att de saknar konkurrens på södra sidan...eller har jag fel?:tuttar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kan också tillägga att de har ganska höga priser. (2800 för 1000-mila, jämföer med Yamaha Center som tar mellan 1800-2200). Enligt dem själva är det deras dyra lokaler som ställer till det, det kan säkert stämma men det är ändå för mycket.

Jag servar alltid på Honda City för de är bäst på allt alltid och det är folk som byggt och meckat hojar hur länge som helst.

Har också blivit tipsad om något som jag tror hette Mc-Express som ska vara vettigt.
Priserna har jag inte jämfört ska erkännas, bara kvalitén på arbetena.
Men bara för att kolla: menar du MC-experten och inte MC-varuhusets verkstad? Ty det sisnämda har jag ingen koll på. MC-experten ju är en självständig verkstad som bara råkar ligga vägg i vägg med MC-varuhuset. De blir ofta förväxlade har jag märkt.

/J
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Måste dessvärre instämma i att AVAs attitydproblem inte är ett nytt fenomen...för dessvärre tror jag det handlar om det snarare än brist på kunnande. Bemötandet är ojämnt och inte sällan rent nonchalant, från sälj till verkstad och en del dönickar på tillbehör....fan vet varför men särskilt kul verkar de ju inte ha på jobbet.

Jag skruvar själv och måste jag ha hjälp så vänder jag mig till mindre verkstäder som är intresserade av att kunderna kommer tillbaka. MC-bolaget i Veddesta är ett exempel.
 

pajas

Bannad
Gick med
28 Jun 2007
Ort
egen brygga och havs utsikt, vindruvor och äpplen
Hoj
GSX R 1000 K7....
bästa tråden på väldigt läng;)
skulle köpa en k7 sukisuki i juni, gick fram o skulle fråga om det fanns möjlighet att beställa en svart, jag har kontant på mig- svar: har inte tid nu o då han stod över en disk o drack kaffe!!!
En timma senare hade jag en svart k7a från din mc i rotebro, tog bilen rakt över stan o fick min hoj med bling bling
bästa bemötande i landet asså, gratis service mm
det va klart på en kvart;)


polarn skulle köpa en zx10r, fick vänta 45min för attskriva papper, han sa att det va lunch o han inte hade tid;) bra säljare!!
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Lämnade precis in R1;an till Alar MC här ute i västerhaninge.

3000 service och byte av generator...
Yamaha center skulle ha 2300 för service och sen vågar jag inte tänka på vad generator+jobb skulle gå på.

Jag gav 3.6 för service+beggad generator+jobb hos Alar.


Håller mig alltid till de mindre firmorna, bättre service och nogrannare jobb !
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tur man slipper serva hojjen i Stockholm... Motarden blev servad på Lelles för garanti plus att dom skulle montera dit akra systemet. Ninjan fic sin 4500 mila service på Italia Bike Center i Arboga, guldställe. Vettiga priser, blir det han säger när man frågar, och ger ett seriöst intryck. Kollar att allt är okej, inte bara byter olja och filter, precis som man vill att det ska vara ;)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Köp en Honda så servar du ni hojen på Hela hojen mitt i stan. Alltid bra service.

Håller med...hade en Africa Twin förut som jag jämt servade där. Kanontrevliga killar som verkar kunna vad dom gör. Dessutom är priserna helt okej. Verktsan ligger lätt tillgängligt mitt på söder...

Har bra erfarenheter av Triumph i Länna med, lätta att ha att göra med samt trevlig personal. Inget verkar direkt omöjligt... :tummenupp
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Har handlat många ggr hos AVA & det är för att jag bor i närheten dock så handlar jag bara saker jag vet att dom har & jag måste ha som typ olja för den enda avd som funkar är reservdelar . Under alla år jag har haft hoj (15 år) så har jag stött på 1 vettig säljare på AVA & det var i år när jag var inne & kollade efter kläder fick jätte bra hjälp & service utav en lång small & lite långhårig (äldre) kille . Tyvärr så hittade jag inget som jag ville ha så det blev ingen affär . Har varit inne flera gånger i år & kollat på utrusting men endast 1 gång blivit erbjuden hjälp & det var utav han som hjälpte mig att kolla på kläder . Har frågat om hjälp vid 2 tillfällen i år & det är sällan man har sett någon så irriterade & besvärad ut som tjejerna bakom kassan . Nu går jag bara raka vägen in & köper det jag måste ha . Tyvärr så är det även det stuket på MC-Varuhuset oxå . Ska man hitta en stor butik med stort sortiment & bra service så är det Lelles som gäller , problemet där är att hitta någon som kan hjälpa en för alla är upptagna med att hjälpa kunderna . Men när man får tag på någon då får man oxå hjälp .
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Har haft problem med återkommande "jag tycker en mc-firma är dålig"-trådar. Problemet är att ingen har rätt att försvara sig. Det blir enbart en tråd där man pissar på ett företag.

Jag kommer därmed stänga denna tråd.

En funktion kommer att komma upp senare där alla MC-företag kan röstas på samt kommenteras på i en mer objektiv mening.

Om ni har annan åsikt, ta det via PM då jag vill ha kontroll på diskussionen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top