Dr.Bike
Guest
En riktigt sköning det här...
Nu vet jag inte vad utgångspriset var överänskommet.
Men känner du till att att priset får överstiga med 15%, och du måste fullfölja
överänskommit avtal rent juridiskt.
Att l-filter byts är inte alls ovanligt då det är upp till mekanikern
att se till att fordonet ska vara brukbart enligt rekomendationer från
tillverkaren. Där saker som just luftfilter kan slitas fortare än egentliga utsatta
toleransmått.
Med kedjan så är det ju bara larvigt att du orkar påpeka att den är 5 mm för mycket spänd. Men det absoult skönaste var nog att du är berädd att åka dit för att få en ny ventilhatt.
Kan bara tala för egen räkning, men jag skulle nog bara vara glad att slippa kunder som trillar in under denna kategori.
Sicket otroligt korkat resonemang du för nu.
Visst. Besvärliga kunder är inte roligt. Men jag uppfattar VERKLIGEN inte Invisible som en sån.
Är det kverulant att begära överenskommet pris?
Är det obstinat att begära att personalen vet vad som gjorts på hojen?
Är det verkligen något att be om ursäkt för att man vill ha tillbaka allt? Inklusive en ventilhatt? (även om man kan köpa en för 2 kr på en mack.
Det värsta är nog att DU med DITT resonemang representerar VISSA inom branschen.
Självfallet har kunden alltid rätt att kräva både fackmannamässighet, och hållande av muntliga avtal.
Alla kunder KAN sedan inte heller göra justeringar av kedja, eller vad du vill av olika anledningar, vilket gör att kunden är i en djäkligt utsatt position där denne ska "hålla tillgodo" med den service denne får.
Usch jag mår illa när jag hör såna resonemang.
Särskilt från en knutte.
Vi hojåkare BRUKAR ju måna mer om varann.
Jag skulle SKÄMMAS om jag servat en hoj, och denne någon ringer mitt på sin semester och säger att den stannat eller nåt annat som kan vara relaterat till det jobb som är utfört av mig. (hårt spänd kedja eller saknad ventilhatt eller vda det nu är).
Där drar man inte snipigt på munnen och föraktar den lilla kunden utan bjuder igen, och dubbelt upp.
Kundvård kallas det.
Man säger DEFINITIVT inte: "Det får du se när du kommer ut till hojen"
Tack och lov är de firmor som JAG brukar komma i kontakt med (vilket sker hälsosamt sällan iom att jag är den som gör jobben) djävulskt bra att ha att göra med, trots att de ALLTID har upp över öronen osv osv.
Men de har alltid mig som kund i fokus när det väl är min tur.
Heder åt såna firmor.
Kanske vi borde börja skriva deras namn här, istället för att Baissa de dåliga företagen?
Dr.
Last edited: