AVAmc, dåligt bemötande.

Status
Ej öppen för fler svar.

Dr.Bike

Guest
En riktigt sköning det här...

Nu vet jag inte vad utgångspriset var överänskommet.
Men känner du till att att priset får överstiga med 15%, och du måste fullfölja
överänskommit avtal rent juridiskt.
Att l-filter byts är inte alls ovanligt då det är upp till mekanikern
att se till att fordonet ska vara brukbart enligt rekomendationer från
tillverkaren. Där saker som just luftfilter kan slitas fortare än egentliga utsatta
toleransmått.

Med kedjan så är det ju bara larvigt att du orkar påpeka att den är 5 mm för mycket spänd. Men det absoult skönaste var nog att du är berädd att åka dit för att få en ny ventilhatt.

Kan bara tala för egen räkning, men jag skulle nog bara vara glad att slippa kunder som trillar in under denna kategori.

Sicket otroligt korkat resonemang du för nu.

Visst. Besvärliga kunder är inte roligt. Men jag uppfattar VERKLIGEN inte Invisible som en sån.
Är det kverulant att begära överenskommet pris?
Är det obstinat att begära att personalen vet vad som gjorts på hojen?
Är det verkligen något att be om ursäkt för att man vill ha tillbaka allt? Inklusive en ventilhatt? (även om man kan köpa en för 2 kr på en mack.

Det värsta är nog att DU med DITT resonemang representerar VISSA inom branschen.

Självfallet har kunden alltid rätt att kräva både fackmannamässighet, och hållande av muntliga avtal.
Alla kunder KAN sedan inte heller göra justeringar av kedja, eller vad du vill av olika anledningar, vilket gör att kunden är i en djäkligt utsatt position där denne ska "hålla tillgodo" med den service denne får.

Usch jag mår illa när jag hör såna resonemang.
Särskilt från en knutte.
Vi hojåkare BRUKAR ju måna mer om varann.

Jag skulle SKÄMMAS om jag servat en hoj, och denne någon ringer mitt på sin semester och säger att den stannat eller nåt annat som kan vara relaterat till det jobb som är utfört av mig. (hårt spänd kedja eller saknad ventilhatt eller vda det nu är).

Där drar man inte snipigt på munnen och föraktar den lilla kunden utan bjuder igen, och dubbelt upp.
Kundvård kallas det.

Man säger DEFINITIVT inte: "Det får du se när du kommer ut till hojen"

Tack och lov är de firmor som JAG brukar komma i kontakt med (vilket sker hälsosamt sällan iom att jag är den som gör jobben) djävulskt bra att ha att göra med, trots att de ALLTID har upp över öronen osv osv.
Men de har alltid mig som kund i fokus när det väl är min tur.

Heder åt såna firmor.

Kanske vi borde börja skriva deras namn här, istället för att Baissa de dåliga företagen?


Dr.
 
Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Men det absoult skönaste var nog att du är berädd att åka dit för att få en ny ventilhatt.

Kan bara tala för egen räkning, men jag skulle nog bara vara glad att slippa kunder som trillar in under denna kategori.

Inte ovanligt att man kör över 250 km/h på bana, har du testat det utan ventilhatt? Prova så får du se vad som händer med lufttrycket! En billig pryl som kan rädda ditt liv.

Om du slarvar bort prylar på min hoj så slipper du mig som kund, oavsett vilken kategori jag tillhör.


.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag mekar ju med min hoj själv. Men om vänner vill ha tips om bra mc-verkstäder så brukar jag rekommendera Nille på Mc-experten för service och reparationer. Ligger i samma hus som Mc-Varuhuset i Sthlm. Mycket noggran man som skruvat länge med både HD, engelskt och japanskt. Men följdaktligen är han också populär och brukar därför ha lite väntetid under säsongen.

/J
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
EXAKT, kundvård är nåt verkstäderna måste börja lära sej!!

Jag har med egna ögon sett och hört en verkstadschef be en kund att inte komma tillbaka, (kunden var "besvärlig" när han/hon ville ha tillbaka sina inlämnade prylar som inte var påbörjade vid den tidpunkt dom blivit lovade vara färdiga!!
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Det finns faktiskt en mycket god anledning till att man inte lämnar in hojen, utan i möjligaste mån gör allting själv!

Eventuell värdeminskning pga avsaknade servicestämplar uppvägs lätt av lägre servicekostnader. Men viktigast av allt - servicen blir faktiskt utförd!

Jo visst är det så, men nu måste de där dyra j-vla stämplarna in i boken annars gäller ju inte garantin.

2700 kr för 1000-mila på min hoj för stämplens skull suger pung då jag själv gör det bättre och dessutom gör alla punkterna som skall göras.
 

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
Jag har både lite ont och gott att säga om AVA. Nu lämnar jag sällan eller aldrig hojjen där, men har kommit i kontakt med dem i flera andra tillfällen och handlat där rätt mycket.

en gång lossnade mitt kedjelås helatiden på en ny kedja jag bytt själv på hojjen, ringde AVA och frågade om de kunde hjälpa mig att nita en kedja.....Javisst, kom förbi, det är inga probs sa de, jag åkte dit och kedjan blev nitad och kostade ingenting alls.


Dock en annan gång skulle jag byta däck på min hoj, dock inte på AVA. hade bokat tid på en däckverkstad i skärholmen där jag brukade byta dem, då jag kom in med lös fälg. Denna gång hade han dock slut på balansvikter.....jag tänkte att AVA var ju trevliga och jag kunde ringa dem och kolla om de har några vikter över man kan få köpa för en rimlig peng, de låg ju i närheten.

Svaret från dem då är att såna grejer är minnsan dyra och det kan man inte sälja så bara.....ingen vilja alls att ställa upp.

Så lite ont och gott om dem. Jag antar att det beror på vem man möter ibland oxå. Men visst AVA har nog inte ryktet om att vara varken bäst eller billigast och i trådförfattarens fall var de inte alls professionella!

Men precis som Dr. Bike säger......lämnar man in nått för lagning ska det göras ordentligt och alla delar oavsett vad skall finnas med, sen kan fel uppstå av mänsklig faktor och det är oftast lugnt, bara de rättas till av verkstaden och ev kompenseras samt att bemötandet är bra och man håller det överenskommna med kunden!!
 
Last edited:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
En riktigt sköning det här...

Nu vet jag inte vad utgångspriset var överänskommet.
Men känner du till att att priset får överstiga med 15%, och du måste fullfölja
överänskommit avtal rent juridiskt.
Att l-filter byts är inte alls ovanligt då det är upp till mekanikern
att se till att fordonet ska vara brukbart enligt rekomendationer från
tillverkaren. Där saker som just luftfilter kan slitas fortare än egentliga utsatta
toleransmått.

Med kedjan så är det ju bara larvigt att du orkar påpeka att den är 5 mm för mycket spänd. Men det absoult skönaste var nog att du är berädd att åka dit för att få en ny ventilhatt.

Kan bara tala för egen räkning, men jag skulle nog bara vara glad att slippa kunder som trillar in under denna kategori.

Min åsikt: Tycker du har helt fel.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag mekar ju med min hoj själv. Men om vänner vill ha tips om bra mc-verkstäder så brukar jag rekommendera Nille på Mc-experten för service och reparationer. Ligger i samma hus som Mc-Varuhuset i Sthlm. Mycket noggran man som skruvat länge med både HD, engelskt och japanskt. Men följdaktligen är han också populär och brukar därför ha lite väntetid under säsongen.

/J

Kan också tillägga att de har ganska höga priser. (2800 för 1000-mila, jämföer med Yamaha Center som tar mellan 1800-2200). Enligt dem själva är det deras dyra lokaler som ställer till det, det kan säkert stämma men det är ändå för mycket.

Jag servar alltid på Honda City för de är bäst på allt alltid och det är folk som byggt och meckat hojar hur länge som helst.

Har också blivit tipsad om något som jag tror hette Mc-Express som ska vara vettigt.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Jo visst är det så, men nu måste de där dyra j-vla stämplarna in i boken annars gäller ju inte garantin.

2700 kr för 1000-mila på min hoj för stämplens skull suger pung då jag själv gör det bättre och dessutom gör alla punkterna som skall göras.

Ärligt talat, om småsaker rasar så har man ju råd att fixa det själv.

Men om man nu kör ett antal hojar i många mil under 10-tals år och sen åker på ett riktigt j-la motorras... jag tror det lönar sig till och med då. Ett motorras är även det ganska mycket billigare att fixa själv än vad det kostar att lämna in.

Och hur ofta rasar en välskött modern japansk hoj??? Den risken minskar ju antagligen också när man servar själv, till exempel eftersom man köper bättre olja och byter filter oftare - och är extra noga med egna grejor kanske.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Kan bara tala för egen räkning, men jag skulle nog bara vara glad att slippa kunder som trillar in under denna kategori.


Och så kan du börja stämpla när alla kunder väljer ett serviceställe som faktiskt har lite servicekänsla :tummenupp

Perfekt. Alla blir nöjda!! :banana
 

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Jag kommer iaf aldrig lämna in min hoj till ava för service.... för många klagomål... och ava tappar fler o fler kunder främst sporthojsåkare.
Dom borde ha ringt och meddelat att priset kommer bli högre än det som var sagt...
Jag sa åt firman där jag lämnade in min hoj, att max 4000:- men dom överskred det. När jag kom o skulle betala så sa dom 4000:- utan nått tjaffs. Det kallar jag bra service.
 

crille71

Crille
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Duvati
Kan bara inte låta bli att svara på denna tråd.
Sååå jäla tråkigt med dessa verkstäder som inte gör vad dom tagit betalt för.

Har haft en hel del otur med mina verkstads besök själv, har åkt från service med motorolja överfyllt så de nästan spruta om hojjen, sabbad styrkrona, sprucken toppkåpa, lös bakhjulsbult m.m. men det har inte varit på ava utan på dom andra etablerade verkstäderna (yamahacenter och mcvaruhuset). grrr.:huvet
Erfarenheter av Ava däremot är inte bättre på långa vägar, Sudden var där och lämna in sin hoj för bakdäcksbyte, han fick tillbaka den med nytt å fint däck monterat (dom hade till och med rätt lufttryck tror jag) sen bar det av hem till mej.
Nästan hemma låter hela hojjen som en bättre beggad tröska, så de va bara stanna å se över vad som hänt.
Dom jäla idi...na har inte dragit fast bromsoket bak så de hänger ner och har skrapat sönder hela fälgen ( fan om den åkt in i hjulet i 100 blås).
Snyggt va!?
Storstilat av A va att lacka om fälgen och skruva dit ett nytt ok, men vafan han hade juh kunnat gått åt ju.
Efter denna fadääs vare dags för att besiktiga åket så det bar iväg till bilprovningen, och där blir det nerslag på bromsverkan på bakhjulet (inte luftat, suck).
Ja se efter dessa erfarenheter kan jag bara säga att ja aldrig mer lämnar in en hoj hos mc-verkstäder (jag vill ha en hel hoj).
Köper jag en hoj av en kille som verkar veta vad han håller på med och som gjort sina servicar själv med tom servicebok tar jag f-n den framför en med fullstämplad.
Så de så!
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Jag har endast lämnat in hojen på mc-bolaget. Kanonbra service, trevligt bemötande. Trots att de suttit i skiten pga mycket jobb.
Och mycket jobb har de nog pga ovannämnda anledningar.
 

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -05
Åk till motorhuset i Nyköping

Åk till motorhuset i nyköping!
Bra personal, bra service där!
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
:klappar :klappar Helt rätt! Man måste kunna förvänta sig ett korrekt bemötande och en professionell hantering av sina dyra ägodelar. Just i MC branschen är det ju även säkerhet vi talar om.
Sicket otroligt korkat resonemang du för nu.

Visst. Besvärliga kunder är inte roligt. Men jag uppfattar VERKLIGEN inte Invisible som en sån.
Är det kverulant att begära överenskommet pris?
Är det obstinat att begära att personalen vet vad som gjorts på hojen?
Är det verkligen något att be om ursäkt för att man vill ha tillbaka allt? Inklusive en ventilhatt? (även om man kan köpa en för 2 kr på en mack.

Det värsta är nog att DU med DITT resonemang representerar VISSA inom branschen.

Självfallet har kunden alltid rätt att kräva både fackmannamässighet, och hållande av muntliga avtal.
Alla kunder KAN sedan inte heller göra justeringar av kedja, eller vad du vill av olika anledningar, vilket gör att kunden är i en djäkligt utsatt position där denne ska "hålla tillgodo" med den service denne får.

Usch jag mår illa när jag hör såna resonemang.
Särskilt från en knutte.
Vi hojåkare BRUKAR ju måna mer om varann.

Jag skulle SKÄMMAS om jag servat en hoj, och denne någon ringer mitt på sin semester och säger att den stannat eller nåt annat som kan vara relaterat till det jobb som är utfört av mig. (hårt spänd kedja eller saknad ventilhatt eller vda det nu är).

Där drar man inte snipigt på munnen och föraktar den lilla kunden utan bjuder igen, och dubbelt upp.
Kundvård kallas det.

Man säger DEFINITIVT inte: "Det får du se när du kommer ut till hojen"

Tack och lov är de firmor som JAG brukar komma i kontakt med (vilket sker hälsosamt sällan iom att jag är den som gör jobben) djävulskt bra att ha att göra med, trots att de ALLTID har upp över öronen osv osv.
Men de har alltid mig som kund i fokus när det väl är min tur.

Heder åt såna firmor.

Kanske vi borde börja skriva deras namn här, istället för att Baissa de dåliga företagen?


Dr.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Sen får vi inte glömma att det finns andra skurkar som är värre än alla MC-verkstäder... BILVERKSTÄDER!!

Större skojare finns inte på jorden, och där är jag fullständigt uppriktig i min åsikt!


Köper jag en hoj av en kille som verkar veta vad han håller på med och som gjort sina servicar själv med tom servicebok tar jag f-n den framför en med fullstämplad.
Så de så!

:tummenupp Jag är tydligen inte ensam om att resonera så!!
 
Last edited:

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Sicket otroligt korkat resonemang du för nu.

Visst. Besvärliga kunder är inte roligt. Men jag uppfattar VERKLIGEN inte Invisible som en sån.
Är det kverulant att begära överenskommet pris?
Är det obstinat att begära att personalen vet vad som gjorts på hojen?
Är det verkligen något att be om ursäkt för att man vill ha tillbaka allt? Inklusive en ventilhatt? (även om man kan köpa en för 2 kr på en mack.

Det värsta är nog att DU med DITT resonemang representerar VISSA inom branschen.

Självfallet har kunden alltid rätt att kräva både fackmannamässighet, och hållande av muntliga avtal.
Alla kunder KAN sedan inte heller göra justeringar av kedja, eller vad du vill av olika anledningar, vilket gör att kunden är i en djäkligt utsatt position där denne ska "hålla tillgodo" med den service denne får.

Usch jag mår illa när jag hör såna resonemang.
Särskilt från en knutte.
Vi hojåkare BRUKAR ju måna mer om varann.

Jag skulle SKÄMMAS om jag servat en hoj, och denne någon ringer mitt på sin semester och säger att den stannat eller nåt annat som kan vara relaterat till det jobb som är utfört av mig. (hårt spänd kedja eller saknad ventilhatt eller vda det nu är).

Där drar man inte snipigt på munnen och föraktar den lilla kunden utan bjuder igen, och dubbelt upp.
Kundvård kallas det.

Man säger DEFINITIVT inte: "Det får du se när du kommer ut till hojen"

Tack och lov är de firmor som JAG brukar komma i kontakt med (vilket sker hälsosamt sällan iom att jag är den som gör jobben) djävulskt bra att ha att göra med, trots att de ALLTID har upp över öronen osv osv.
Men de har alltid mig som kund i fokus när det väl är min tur.

Heder åt såna firmor.

Kanske vi borde börja skriva deras namn här, istället för att Baissa de dåliga företagen?


Dr.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :2cool
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top