Hade min kawa inne pa forsakringsarende hos ava. Skulle bytas generatorkapa, kopplingshandtag, en backspegel, vaxelpetare samt bakblinkers.
Efter 3 veckors arbete kommer dagen da jag far hamta ut hojen, verkstaden stangd lordagar, men kommer overans med personalen att jag ska fa hamta lordagformiddag, antligen!!!
Kommer inte mer an 5 mil tills det sprutar olja fran motorn!
pa skorna och bakdacket i hog fart, tur att jag inte lag i kurva, stannar hojen, mekar av kapa och undrar vafan som hant!? Jag kommer till slut fram till att packningen antingen ar dalig/trasig eller gammal. Drar hem for att tappa ut oljan, tar bort generatorkapan, (vill ju aka imorrn sondag tanker jag) det jag ser ar att dom inte ens bytt packningen. Dar sitter en gammal bucklig och repig packning!
Ringde till AVA mandagen efter coh skulle fa det atgardat, vilket dom gjorde dagar efter.
Efter en vecka stor jag mig pa att kopplingshandtaget gnisslar, fram med 556
gnisslar konstigt fortfarande, tills jag borjar kanna efter och market att hadtaget glappar pa tok for mkt i sjavla axeln, AVA hade alltsa skiti i att satta i hylsan som ska sitta mellan skruven och sjalv handtaget
Nara dagar efter det, besiktning, allt funkar prima pa hojen trodde jag sa jag kor glatt in den pa bilprovningen, fort kollas ju blinkers, jag blev inte ens forvanad att ena bakblinkersen inte funkade, jag tittade pa besmannen som tittade pa mig som jag vore klantig att kora in en hoj med ett sadant enkelt atgardat fel, jag lyfte pa kutsen och ser att AVA dragit ihop kablarna med eltejp och att vanster eltejpning slappt darav blinkers ut funktion
Alltsa AVA atgardade 5 javligt lattatgarade fel, 3 av dem pisslatta felen var tvugna att atgardas igen.
Aldrig mer ava, nasta hoj jag koper varderar jag mer en serios agarservice pa hojen hellre an att den varit inne hos verstader som AVA.