Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Jag undrar om det finns nån skön lirare här som har jobbat med custom mappning och känner för att hjälpa mig?
Jag har tuneboy för Aprilia SXV 450 och skulle ha gjort en mappning för iskörning. Jag har en bra mappning att utgå från och det går lägga % bränsleökning över hela registret men jag har inget att mäta med så att man vet om blandningen blir rätt. Skulle vilja lägga på en rätt % för -20 grader (den e mappad för typ +15 nu)
Sen skulle jag också vilja veta hur man tänker när man försöker mappa för att få den snällare på mindre gaspådrag? Skulle gärna sänka effekten rejält kanske ända upp till halvgas
I tuneboy kan man ändra både bränsle och tändning på olika varvtal och gaspådrag
Jag provade i somras att dra ner tändningen på upp till 25-30% gas men det gjorde liten skillnad, dock glömde jag en gång att ändra på båda cylindrarna och då blev den snäll så som jag skulle vilja ha den men jag vågade inte använda dom inställningarna ifall det skulle skapa något problem...
Jag har tuneboy för Aprilia SXV 450 och skulle ha gjort en mappning för iskörning. Jag har en bra mappning att utgå från och det går lägga % bränsleökning över hela registret men jag har inget att mäta med så att man vet om blandningen blir rätt. Skulle vilja lägga på en rätt % för -20 grader (den e mappad för typ +15 nu)
Sen skulle jag också vilja veta hur man tänker när man försöker mappa för att få den snällare på mindre gaspådrag? Skulle gärna sänka effekten rejält kanske ända upp till halvgas
I tuneboy kan man ändra både bränsle och tändning på olika varvtal och gaspådrag
Jag provade i somras att dra ner tändningen på upp till 25-30% gas men det gjorde liten skillnad, dock glömde jag en gång att ändra på båda cylindrarna och då blev den snäll så som jag skulle vilja ha den men jag vågade inte använda dom inställningarna ifall det skulle skapa något problem...