Avgasrörs bygge KTM

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
hymac skrev:
låter mycket intressant hur går det med bygget ?

jag har en 625 sxc och där satt det nåt KTM Racing effektdämp på när jag köpte den är det nåt att ha ??

Niclas

Nja, den dämparen är typ en orinal med en annan pip. Inget rör inuti utan bara en kona rakt ut. Mkt bättre än orginal men inte som ett helt effektsystem.

/Stefan

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Nu e svetsaren frisk igen, så i slutet av denna vecka ska det förhoppningsvis vara svetsat, bänkat och klart!!! :banana

Men det är iaf kanonljud i pipan, men ändå inte FÖR högt!!! :D

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
75´a (helrör) till 625 sc:

Ok, jag vill ha preliminär beställninigar från eventuella köpare redan nu om möjligt.

Pipan är klar imorgon alt fredag fm, tid är bokad för slut fixningen.
Notera att:
Ni kan välja att avstå eller köpa när grafen kommer nu i helgen men jag vill veta vad det finns för intresse. Så, om du anmäler dig så vill jag att det ska vara hyfsat seriöst. Anmälan till: mcbudet@yahoo.com

Pipan kommer att vara i PERFEKT passform. Varje rör svetsas och testas på hoj innan den skickas. Leverering förhoppningsvis till jul, senast allra senast i mitten av januari, för beställningar gjorda inom en vecka.
Kvaliteten är oklanderlig, testad under 3 timmars hårt race. Svetsarna hittar du inga bättre nånstans. Varje svetsning görs med gasfyllt rör så de är totalt släta både utanpå och innuti.
Ljudnivå, 98dB. (utan dB eater)
Valmöjligheter:
Titan, alu aller kolfiberdämp...
Levereras med allt som behövs för montage + dB eater.

Pris (CIRKA!)

Aludämp: 7900:-
Titan: 8800:-
Kolfiber: 8800:-

Det kan slå några hundra, men förmodligen är detta vad det kommer att hamna på...

Notera:
Går det så kommer det tom att bli billigare.
Inget skickas förrän JAG är nöjd med bänkningen. Jag ska rejsa med systemet som sagt.
Snabb order = FRI leverans, (iaf t Sverige) ska dit i jul. Sthlm och Småland...

Garanti:
Är du inte nöjd med passform ed så är det bara att skicka tillbaka det mot full ersättning, oanvänt förstås.

Betalning:
När anmälan blir bindande kommer jag vilja ha en handpenning på 500:- non refundable. Gäller ej garanti frågor naturligtvis då ges fullständig återbetalning...

Andra modeller:
KTM 640,660 och Husaberg står på tur att utvecklas men kommer ej att vara klart före slutet av januari... Kan passa 660 har ej provat eller bänkat på en 660 än. (Nån som vet om 625 pipor passar på 660? Isf lånar jag in en på en gång för bänkning)

Daniel.
(ps. kapaciteten innan jul är inte så hög och jag kommer att lägga ut försäljningsannonser i fler länder än sverige så fundera inte för länge om du vill ha ett snabbt .ds)

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
PD skrev:
Pris utan dämpare??

Tja, vet inte om jag kommer att sälja utan dämp säkert. Jobbar tillsammans med importören för Bos så...
Men det kanske går att ordna.

Daniel...

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
vem bryr sig om andra modeller än 660?!?! :crash

fixa fram ett system å bänka till 660 så kanske du har en kund hära...
har beställt hoj, men inte bestämt mig för vilket system...

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Raggarn skrev:
vem bryr sig om andra modeller än 660?!?! :crash

fixa fram ett system å bänka till 660 så kanske du har en kund hära...
har beställt hoj, men inte bestämt mig för vilket system...

Tja, jag gör tex...
Men 660 e på G...

Daniel...

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
ypvs skrev:
Nån som vet om 625 pipor passar på 660? Isf lånar jag in en på en gång för bänkning)

Ja det är samma system på 625 och 660.
Det enda som skiljer är förgasaren, men det är ju årsmodellbaserat och inte modell baserat.

/Stefan

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
420 skrev:
Ja det är samma system på 625 och 660.
Det enda som skiljer är förgasaren, men det är ju årsmodellbaserat och inte modell baserat.

/Stefan

Dank U wel...
Skitbra, d[ ska jag ta och försöka låna in en 660 för bänkning snarast...

Daniel...

dvs, att jag tar preliminär beställningar även t 660 nu. Preliminär, du behöver inte binda dig förrän du får se grafen mao...

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Hej!
Jag är grymt sugen på ett system till 660, så skriv upp mig på den preliminära listan.
Kan bli en fin julklapp till sig själv :tomten
Väntar med spänning på bromskurvan.

Hörs
//Ronny

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ok, nu e pipan klar och testkörd...
Missade möjligheten att bänka med sisådär 10 minuter men det görs imorgon...
Vad jag kan säga är att nu kan man inte hålla ner hojen vid en fullgas accning på 2´an vilket man helt klart kunde innan så nåt har iaf hänt.
Nåja, vi får se hur grafen ter sig imorgon.

Sången är djävligt fin men det kommer inte att vara nåt problem att få igenom den i en banbesiktning, med dB-eatern så får du igenom den i Statens besiktning tom...

Vi hörs imorgon för då kommer graf...

Daniel...

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
ypvs skrev:
Vad jag kan säga är att nu kan man inte hålla ner hojen vid en fullgas accning på 2´an vilket man helt klart kunde innan

Daniel...

hoppas verkligen du inte åker med orginaldrevning för min gör inte ens så på 1an :(

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
PD skrev:
hoppas verkligen du inte åker med orginaldrevning för min gör inte ens så på 1an :(

Då hoppas jag verkligen inte att det är en 625´a för då hade jag ringt KO.
625 med originaldrevning...

Daniel...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
PD skrev:
ingen som provat det systemet som finns i Lelles katalogen?? det med dubbla rör hela vägen bak och dubbla dämpare (en vid varje sida) helt i titan för ca 9999

Sebrings dubbelsystem i titan ? Jo ett sånt har jag - låter skitfint och ger bra effekt och vrid i maskinen. Hög porrfaktor! Jag är inne på mitt andra sådant system nu (det första krockskadades efter två veckor :rolleyes: ). Akra (enkelpipa) på motsvarande hoj lyfter effektkurvan ytterligare en halv häst eller så på toppen, men kostar också lite mer. Karaktären skiljer dem åt en aning. Sedan har det kommit ett nytt Sebring med dubbla pipor, med mycket större ljuddämpare - men det ser inte alls lika snyggt ut och kräver mer modifikationer för att få dit (fråga HW bara...).

Passformen är lite sisådär på de flesta Sebring verkar det som och deras svetsar är inte lika snyggt gjorda som t.ex. på Akrapovic. Men man får ju vad man betalar för (för det mesta). Jag är dock jävligt nöjd med dubbelblåset... Folk vet när jag kommer farandes, om man så säger... :D

Kolla ett par bilder på: http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/2003-01-31/

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
men du tomK...

visst låter dina burkar härliga :crash
måste säga att skönare sång har jag inte hört från en KTM...
såg några bilder som du hade, satt ett par aluminum-rör på/i dina TwinSebrings...
-har du gjort dina "db-eaters" själv?

hoppas nu att Daniels helrör kommer att låta lika fint, hehe

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Raggarn skrev:
men du tomK...

visst låter dina burkar härliga :crash
måste säga att skönare sång har jag inte hört från en KTM...
såg några bilder som du hade, satt ett par aluminum-rör på/i dina TwinSebrings...
-har du gjort dina "db-eaters" själv?

hoppas nu att Daniels helrör kommer att låta lika fint, hehe

Ljudet får nackhåren att resa sig... Efter att jag hört det där demonstrerat av Ragge (på just den cykel som jag sedan köpte), så var det liksom bara att handla... :)

dB-ätarna är egenhändigt svarvade hos en polare som har verkstad. Plockar ner ljudnivån tillräckligt för att det ska vara körbart med på Rörken. Återstår att se om besiktningen tycker om dem också - jag ska besiktiga i februari.

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
TomK skrev:
Ljudet får nackhåren att resa sig... Efter att jag hört det där demonstrerat av Ragge (på just den cykel som jag sedan köpte), så var det liksom bara att handla... :)

dB-ätarna är egenhändigt svarvade hos en polare som har verkstad. Plockar ner ljudnivån tillräckligt för att det ska vara körbart med på Rörken. Återstår att se om besiktningen tycker om dem också - jag ska besiktiga i februari.

förutsatt att du fått toppen!

*sorry* :7peta

:hihi

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Det var nåt kopifaslöst (hmm ?) vad ni tuggar sönder min fina tråd... :)

Nåja, jag har inte nåt vettigt att säga heller mer än att jag jobbade över min bänkningstid IGEN...
Imorgon 9.00 gör jag det på arbetstid som jag får jobba ikapp på kvällen istället... Lägger ut grafen på lunchen imorgon. 12.50 ska den finnas här...

Daniel...

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
ypvs skrev:
Då hoppas jag verkligen inte att det är en 625´a för då hade jag ringt KO.
625 med originaldrevning...

Daniel...

Jopp..! 625sxc -03 med Doma helsystem och öppnad burk!
sitter 40drev bak vet inte om det kanske var 42 som satt orginal men det är iaf inga problem att ha framhjulet kvar i backen om man drar ur den på 1an från låga varv genom registret!
Går det inte hålla nere din på 2an så är jag impresst!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!