Avliva fisk

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Du behöver inte läsa 9000 inlägg för att få reda på det. Sveret finns 6 inlägg ovanför din post:pannkyss.

maria87

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
Kawasaki GPX600 -93
Du är väl enda maria i denna tråd? Eller finns det fler :D :yoparty

Hehe, okejdå.. Då är det väl jag då! Tror inte att jag kommer köra hoj så långt, denna sommaren var inget bra :( så nu måste jag träna lite teknik så jag inte känner rädsla när jag kör.. Det får bli mitt projekt kommande sommar..

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Informerades Tropikhuset att det var en 50 kg Piraya dom fick i sin damm? nåja...det blir väl det naturliga urvalet som får råda i den dammen framöver...:D

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, faktiskt så tyckte jag att jag läste att det var pirayans närmsta släkting, med stora människoliknande gaddar. :ätaglufsa

frankyboy

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
yamaha yzf-r 125 -08
ja har några seriösa ideer mn du kan ju själv avgöra om dom är lämpliga.

1. stick in en pinne munnen på den ca 7 cm och så håller den andra handen runt fisken och bryter uppåt. då knäcks nacken och ja....

2. ett kraftigt slag mot bakhuvudet avlivar snabbt och smärtfritt. mn då måste du ju såklart ha upp fisken.

3. köp en gammal hårtork + ett par gummihandskar och koppla torken. häv den i vattnet (med handskarna på som ström skydd) och fisken avlider garanterat. dra sedan ut avbrytaren. gummistövlar är inte heller så dumt att ha på sig

4. klipp HÅRT med en sax strax bakom huvudet på fisken.

5. ett enkelt sätt att få upp fanskap, öhm fisken är att sänka en hel soppåse ner i akvariet (om en plastpåse är för liten) sen kan du ju sticka en kniv i honom eller också släppa ut honom i närmaste vattendrag.

hoppas mina svar hjälpte.

kom ihåg att göra det säkert och smärtfritt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
ja har några seriösa ideer mn du kan ju själv avgöra om dom är lämpliga.

1. stick in en pinne munnen på den ca 7 cm och så håller den andra handen runt fisken och bryter uppåt. då knäcks nacken och ja....

2. ett kraftigt slag mot bakhuvudet avlivar snabbt och smärtfritt. mn då måste du ju såklart ha upp fisken.

3. köp en gammal hårtork + ett par gummihandskar och koppla torken. häv den i vattnet (med handskarna på som ström skydd) och fisken avlider garanterat. dra sedan ut avbrytaren. gummistövlar är inte heller så dumt att ha på sig

4. klipp HÅRT med en sax strax bakom huvudet på fisken.

5. ett enkelt sätt att få upp fanskap, öhm fisken är att sänka en hel soppåse ner i akvariet (om en plastpåse är för liten) sen kan du ju sticka en kniv i honom eller också släppa ut honom i närmaste vattendrag.

hoppas mina svar hjälpte.

kom ihåg att göra det säkert och smärtfritt.

Som sagt, ibland lönar det sig att läsa tråden innan man postar. I alla fall några inlägg på slutet.

frankyboy

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
yamaha yzf-r 125 -08
oj. märkte att du redan löst problemet. nästa gång du har en stor firre kan du ju använda dig av mina ideer =)

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Hyggligt förvånade de ska bli på Tropikhuset när det bokstavligen strömmar in människor i lokalerna med skinnställ på sig och hjälmar i händerna för att hälsa på en trött fisk. "Heeej Huuuugogullekillen!" :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Japp allt gick bra.. Han simmar som aldrig förr :) Tack för hjälpen
PS Alla som har vägarna förbi Borås tropikhus tycker jag ska gå in om och hälsa på honom och ta gärna med en korv eller 2:)

Vad gulligt det låter! :tummenupp Man kan se det framför sig!
Skulle vara nice och få se en video när Hugo drar helvet i nya stora 6000-literstanken! :yoparty

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Han gillar tydligen frukt oxå. Blev erbjuden melon och det käka han tydligen.

Brudarna där har förstört han. De svälter han säkert och ger han bara melon. Snart vill de säkert att han ska prova deras kläder.

FREE HUGO!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...