Avliva fisk

Lisenfisen

Vart tar det vita vägen då snön smälter?
Gick med
22 Oct 2008
Ort
1 km efter världens ände med MR R6™
Hoj
det kommer
Absolut bäst hade varit att ge bort honom men jag kan förstå om du inte hittar så många som kan tänka sig att adoptera en bjässe till firre....

För att ta ihjäl :död den får jag nog hålla med om gift:dricka eller att klubba den:fatta! :smasha
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Akvariet är inte så stort som det ser ut på bild.. Det é 80cm i bredd och "Hugo" är ca 65cm..... Somsagt ska ju flytta om 2v ca och vet ju om att akvariet kommer snart vara för litet så att utsätta han för en flytt för att snart bli för stor.... Känns inte så givande..

Om man nu hittar någon som kan ta han, hur flyttar man en sån bjässe??

ah, jag förstår... så vad behöver han? han ser ju inte direkt hyperaktiv ut så...:D vad kostar ett stort nog akvarium och hur dyr är han i drift?:va vore ju stencoolt med en sån firre i vardagsrummet!:D

tja, man häller över honom i en spann, räcken över till nya ägaren som tar hem honom och dimper ner honom i nya akvariumet... eller?:va tror inte att det är ett så stort problem när du väl hittar en mottagare:)

men ge mig nu all information man som potentiell fiskövertagare kan behöva så ska jag fundera sen:tummenupp är grymt sugen om det bara är praktiskt genomförbart!:D
 

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
R1
ah, jag förstår... så vad behöver han? han ser ju inte direkt hyperaktiv ut så...:D vad kostar ett stort nog akvarium och hur dyr är han i drift?:va vore ju stencoolt med en sån firre i vardagsrummet!:D

tja, man häller över honom i en spann, räcken över till nya ägaren som tar hem honom och dimper ner honom i nya akvariumet... eller?:va tror inte att det är ett så stort problem när du väl hittar en mottagare:)

men ge mig nu all information man som potentiell fiskövertagare kan behöva så ska jag fundera sen:tummenupp är grymt sugen om det bara är praktiskt genomförbart!:D

Mitt 1000Liters kostade 12900:- och det var det största de hade. Mitt fungerar väl i 1 eller 2 år till sen behövs något större.... Att flytta han vet jag inte men förmodar det behövs något större än en spann:) Tror inte han får plats ens..
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Mitt 1000Liters kostade 12900:- och det var det största de hade. Mitt fungerar väl i 1 eller 2 år till sen behövs något större.... Att flytta han vet jag inte men förmodar det behövs något större än en spann:) Tror inte han får plats ens..
Kan du inte sätta ut tanken på blocket o skriva "fisk på köpet"? :hihi
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Fråga en byggjobbare, om du känner nån och låna en spikpistol... Hade du bott i krokarna så hade du kunnat låna min...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tuff fisk. Skulle nästan kunna ta han också. Hur varmt måste det vara? Skulle kunna ha han i garaget annars.

Men, va fan lyssnar du på?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
haha... fy fan vad cool firre.

Vore klart synd att avliva honom ju, hoppas du hittar nytt hem åt han.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mitt 1000Liters kostade 12900:- och det var det största de hade. Mitt fungerar väl i 1 eller 2 år till sen behövs något större.... Att flytta han vet jag inte men förmodar det behövs något större än en spann:) Tror inte han får plats ens..

tolvånie!?:skrämd det var nog lite i översta laget då då...:( studentinkomsten på ca lakanet i månaden bådar inte direkt gott för utgifter av den kalibern...:gnissla
äh, allt går!:tummenupp med guds hjälp, lite våld och en tandborste kan man få det mesta att funka:hihi

men jag såg filmen nu! fyfan vad cool fisk! vill ha!:D

hur mycket käkar han och vad måste det finnas i akvariumet?:va månadskostnad ungefär?:va

edit: det var då fan vad snabb du var med att lyfta på locket och kasta in korven...:hihi käkar han fingrar eller?:hihi
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Flytta fisken!
Beros lite på hur länge den ska transporteras men en typ flyttkartong och 1-2 kraftiga plastsäckar i den så går det.Självtransporterat karp på det viset i olika storlekar.
(sopsäckar är kanske lite tunna,jag har kanske lite bättre som du kan klippa till efter storlek på kartongen.
Du behöver inte ha helt fullt med vatten.
Har även batteridriven syrepump (hoppas den fukar) annars har sportfiskeaffären sådana för 130-150 kr ca.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Här är en film... Nu hade han nästan precis ätit...:)
http://se.youtube.com/watch?v=Kc5Vsb1mtt0

Riktigt läcker fisk, synd bara att dom kräver sånt utrymme. Jag hade själv 2 st påfågelciklider för några år sedan, dom är kanske en tredjedel så stora som den där, men dom rymdes ju i ett 200 liters akvarium.
Hoppas att nån tar över honom, vore onödigt att avliva en sån cool fisk.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
För endast 10 000:- kommer jag hem till dig och lagar nå gott av firren. Blir en 5 rätters med rätt vin och allt. Du kan bjuda in ditt ex och lite vänner på en kanon middag:tummenupp
 

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
R1
För endast 10 000:- kommer jag hem till dig och lagar nå gott av firren. Blir en 5 rätters med rätt vin och allt. Du kan bjuda in ditt ex och lite vänner på en kanon middag:tummenupp

Nej tack. Tror inte jag vill äta ett husdjur.

Jag kan hämta fisk och akvarium, men vill inte betala mer än soppan tur och retur till Gbg..

Starta en insamling om du vill ha deg för akvariet så kommer jag och hämtar när det är klart!

Tycker firren är överdrivet grym!!

Ska fundera på det. Visst det är sura pengar för karet men bara hugo får det bra så:)

Äter han korv!!!

Det där är ingen fisk, det är Homer Simpson. :D

ha ha ha ha
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top