Avliva fisk

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Förstår inte problemet...håva upp och sedan klubba han ovanför huvudet. Är han så pass stor att du behöver en sån stor håv att den inte får plats i akvariet är det nog lättast att ta upp han med huggkrok. Snabbt kroka honom var som helst...upp, o sedan klubba. Den lilla tid han får lida kanske är värt att slippa jaga runt honom med händerna..ditt val
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fixar du ett bra pris på fisk+akvarie så skall vi nog kunna fixa en deal...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men roligast vore ju om ngn kunde yttra ngt förbarmande varvid Markus likt förra veckans katthistoria kan ordna en insamling för transport till vederbörande :D

Ja hur slutade det där egentligen?
:confused:

Tycker annars Kakan borde få fisken istället för katterna för jag gissar att hon lrånglade sig ur det där.
Fan på slutet verkade det ju itne ens som om bruden med katterna ville bli av med dem längre. :3freak Plötsligt bodde de så jäääääävla bra hemma hos hennes syrra.

Apropå dagens dilemma, det enda sett jag avlivat djur på är genom att skjuta luftgevär på dem, köra över dem med bil eller lägga dem i frysen.

Frysen är humant, det sägs ju till och med att det är skönt att frysa ihjäl. :)
 

EmiliosFantomen

Guest
Fråga markis av magi här på forumet, han kan allt man någonsin behöver veta om mörtmord
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Häll ner en flaska propplösare (lut) i akvariet, vänta lagom länge och sen kan du slanga upp fisk-såsen i en hink och hälla ut i toan.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Nej vafan :O varför skall han dö bara för att du vill bli av med honom. Ring Universeum (missade iof var du bodde ngnstans) eller något liknande ställe och erbjud firren dit. Det är ju ingen liten guldfisk det handlar om.
Det är väl synd på ett sånt praktexemplar att bara döda den?

Kolmården? Universeum? Skansen? varsom helst där dom har ett stort akvarium med modell större fiskar. Är nästan säker på att dom mer än gärna kommer och hämtar honom.

Om du verkligen måste döda honom så välj ett sätt som han dör direkt på inte något gift i vattnet. Klubba eller stick något i hjärnan/ hjärtat på honom..då hinner han inte lida. Fast jag måste säga att jag tycker det låter vidrigt!:gnissla
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Kampfisk. Tråden kräver en video på bjässen med ett jämförande objekt för att bedöma storleken.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
På zoopet.com finns en hel del galna akvarie människor... lägg ut en annons där vetja! Dom kommer säkert o hämtar den oxå.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om du inte låter han leva skvallrar jag för mina veganpolare som kommer och befriar han. Det vill du inte.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tar emot han + 2lax. så fixar jag honom

Ett akvarium med en sån där miniubåt till fisk skulle du ha i din östermalmsfrisersalong. Kunderna skulle vallfärda. Ljuger du dessutom ihop en story om att fisken är 70 år och har tillhört Greta Garbo en gång i tiden så skulle det bli kö. :D

Har du mammor med jobbiga ungar i salongen så ber du med ett förbindligt leende de ohängda barnen att prova att stoppa ned fingrarna i akvariet och "klappa den snälla fisken" när snorungarnas ömma moder självupptagen sitter och läser skvallertidningar i sina papiljotter.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ett akvarium med en sån där miniubåt till fisk skulle du ha i din östermalmsfrisersalong. Kunderna skulle vallfärda. Ljuger du dessutom ihop en story om att fisken är 70 år och har tillhört Greta Garbo en gång i tiden så skulle det bli kö. :D

Har du mammor med jobbiga ungar i salongen så ber du bara barnen stoppa ned fingrarna i akvariet och klappa fisken i ett obevakat ögonblick när snorungarnas ömma moder självupptagen sitter och läser skvallertidningar i sina papiljotter.

blir du stammis så låter det som en bra ide :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
fan vad cool fisk!:yoparty döda honom inte, vore ju slöseri. akvariet du har till honom nu ser ju stort och bra ut, varför ska du slå ihjäl honom för?:va bara tröttnat eller vad?:va
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Nej fan, låt honom leva! Kewlare kreatur får man ju leta efter!

:hihi

2ldxe93.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top