Avliva fisk

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
Jag tycker vi skall starta en fond för dig och din fisk! Vad behöver du för medel för att kunna ha kvar honom till s han blir en meter?

Rädda Fulgäddan från Sjöbo!!

Jag lägger en 50-lapp utan tvekan!
Jag vill se honom bli en meter lång.

Köp en sån där uppblåsbar bassäng till honom sen och ha honom i trädgården. Bor du i lägenhet går det bra att ha honom på gården eller i värsta fall i trappuppgången.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Steg 1: skaffa en hagelbrakare, en stor burk tryckluft, en rejäl tång, en flaska av valfri öl.
Steg 2: använd tången till att bända upp din brödrost till passande bredd. Koppla tryckluftsburken till brödrostens uppskjutningsmekanism.
Steg 3: ladda hagelbrakaren.
Steg 4: ta med dig fisken, den trimmade brödrosten, hagelbrakaren och ölen ut.
Steg 5: placera fiskfan i den trimmade brödrosten, skjut iväg den med hjälp av tryckluften, skjut fisken innan den landar på grannens balkong (akta så att du inte skjuter ner parabolen när du håller på), drick ölen.

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Jag tycker vi skall starta en fond för dig och din fisk! Vad behöver du för medel för att kunna ha kvar honom till s han blir en meter?

Rädda Fulgäddan från Sjöbo!!

Tror inte man kan ha en fisk på 1 meter som akvarie fisk.. Måste ha ett gigantisk kar ju

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Haha ja han e ju ingen vanlig fisk.. Men han börjar bli för stor och så ska jag flytta nu. Hade han bara kunnat stanna av att växa så men som sagt blir han ca 100cm....

Vill du inte att han ska bli så stor så är ju valet lätt. Sluta whina och döda honom. Men om han redan har käkat alla fiskar så förstår jag inte varför du måste ha bort honom? Storleken är väl ingen fara egentligen? Firrar slutar ju växa när det börjar bli trångt..

Finns det inga dumma ungar i Sjöbo du kan sälja honom till?
Sätt bara ut honom i en spann vatten och låt naturen ha sin gång?
Ge honom till fiskare så dom kan agna med honom?
Mal ner honom till kattmat?
Häll lite vanlig vodka i karet?
Fråga i en fiskaffär hur du ska göra?
Sälj honom på E-bay?
Ta med honom till Antikrundan eller Första, andra, tredje?
Få honom uppstoppad?
Ge bort i present eller julklapp?
Ge honom en egen bilddagbok (bilddagboken.se)?
Gör en stor fiskpinne av honom?

:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vill ju inte plåga han.. Men får nog bli att klubba han.. Hur jag nu ska lyckas med det.

Om man nu ska vara seriös så är det nog rätt tjänligt med en stor fiskehåv.
Lägga plast på golvet framför akvariet.
När fisken väl är nere på golvet är den alltjämt snärjd i håvens nätpåse och kommer ingen vart. Fixera fisken med foten mot ett hörn och klubba honom liggandes i nätet. En hammare är nog bäst. Annars sticka en kniv uppifrån ned genom nacken. Som man gör med tex en stor gädda. Men det blir kladd.

Men roligast vore ju om ngn kunde yttra ngt förbarmande varvid Markus likt förra veckans katthistoria kan ordna en insamling för transport till vederbörande :D

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lämna den till akvariet i Köpenhamn? Dom är kanske intresserade?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det kanske är bäst att du anlitar en yrkesmördare. Ställ akvariet så det syns från fönstret så ligger han bara på taket mitt emot och sniprar fisken. Se bara till att han är professionell och har goda referenser så att inget kan spåras tillbaka till dig.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag lägger lätt en hundring till fonden! Kan tänka mig två och tre också om det kniper! :lol

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag lägger lätt en hundring till fonden! Kan tänka mig två och tre också om det kniper! :lol

I'm in! Dock vill jag se lite daglig dokumentation hur han mår isf.. Typ om hur det går i skolan, vilka brewdar han får, hur sent han kommer hem om kvällarna, luktar rök osv. Rädda fisken! :tummenupp

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
I'm in! Dock vill jag se lite daglig dokumentation hur han mår isf.. Typ om hur det går i skolan, vilka brewdar han får, hur sent han kommer hem om kvällarna, luktar rök osv. Rädda fisken! :tummenupp

Håller med! Först när jag såg bilden på bjässen blev jag lite orolig för detta morbida sällskapsdjur. Men jag skulle inte fan våga slå ihjäl en sån bjässe, det är respekt. Skänk honom till nån djuraffär/zoo, men klubba inte ihjäl honom. Har du inte fått lite fadeerskänslor för dennna svarta tjockis?! Han verkar ju vara en skön snubbe som inte är rädd att ta för sej :näsblod :D

Tänk på alla förfest-diskussioner och anekdoter du går miste om när du dödat honom... Du kommer nog sakna att störa dej på honom..

eller så kanske du börjar bli skraj och drömma mardrömmar:)

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
de e en fisk på 40cm vi snackar om jag förstog allt rätt? de e ju inte direkt nån krokodil vi pratar om. lyft ur firren ut me han/hon på gårn och ta med en klubba o låtsas de e svärmor.
njut o slå ihjäl fiskfittan! :)

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
de e en fisk på 40cm vi snackar om jag förstog allt rätt? de e ju inte direkt nån krokodil vi pratar om. lyft ur firren ut me han/hon på gårn och ta med en klubba o låtsas de e svärmor.
njut o slå ihjäl fiskfittan! :)

nää han e ca 65cm

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Det såg ju inte direkt trångt ut i akvariet nu?

Jag tycker du skall lägga upp en omröstning!

Jag röstar för att han skall få leva och tar mig friheten att döpa honom till "StorSjöbodjuret"! Då kan du kanske sälja honom till Östersund sedan och säga att det är en ättling till "Storsjöodjuret".

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Töm ut lite vatten ur akvariet. Gör en häxblandning av lacknafta, maskindiskmedel och ättika, häll ner och vänta ca 10 sekunder.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati