Avlysning ett steg mot ett striktare samhälle

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Som sagt:

"... människor som använder telekommunikationstjänster utgör därför i sig själv ett intrång i såväl privatliv som korrespondens."

(Lagrådets remissvar)

Har svårt att förstå uppståndelsen.

Exakt på vilket sätt vill du använda den fulkvoten?

Exakt på vilket sätt förstår du inte uppståndelsen, och följderna av förslaget?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Ytterligare ett underbart sosse förslag... att någon ens röstar på dem är ett under.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Exakt på vilket sätt vill du använda den fulkvoten?

Exakt på vilket sätt förstår du inte uppståndelsen, och följderna av förslaget?
Internet och e-post är i sig ett hot mot vår integritet. Jag ser inget konstigt i att den underkastas övervakning/kontroll och är inte tillräcjligt konspiratorisk för att vara orolig att det leder till att Svenssons får sitt vänsterprassel avslöjat eller sina värderingar registrerade.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Internet och e-post är i sig ett hot mot vår integritet. Jag ser inget konstigt i att den underkastas övervakning/kontroll och är inte tillräcjligt konspiratorisk för att vara orolig att det leder till att Svenssons får sitt vänsterprassel avslöjat eller sina värderingar registrerade.

Ok.

Du har helt enkelt rent mjöl i påsen?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Ytterligare ett underbart sosse förslag... att någon ens röstar på dem är ett under.

eh?, nu är det så att alla 349 ledamöter röstar i frågan, moderaterna lär ha majoritet i antal röster, minns jag inte fel var det sossarna som såg till att förslaget inte gick igenom vid första omgången.

är inte tillräcjligt konspiratorisk för att vara orolig

fråga är kanske hur konspiratorisk man är när man föreslår ett sådant lagförslag.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
"Stoppa FRA-lagen - mejla alla i riksdagen - här är listan!

Nu gäller det! På tisdag i nästa vecka ska riksdagen rösta om "Lex Orwell", alltså förslaget att låta Försvarets Radioanstalt (FRA) få läsa alla svenskars epost och sms, avlyssna våra telefoner och kontrollera vilka sajter vi besöker. Detta är absurt. Det innebär att den uråldriga brevhemligheten avskaffas. Det strider till och med mot FN:s deklaration om mänskliga rättigheter, artikel 12, som garanterar människors rätt att få ha sin korrespondens för sig själv.

I Aftonbladets nätfråga igår sa 87 procent nej till FRA-lagen! Men trots det långvariga, massiva motståndet från folket envisas regeringen med att driva igenom den. Socialdemokraterna vill också ha FRA-övervakning (men röstar nej i nästa vecka av taktiska skäl).

Mejla till riksdagsledamöterna och kräv att de röstar NEJ till Lex Orwell! Det finns ett antal ledamöter från alliansen som egentligen vill rösta nej, men behöver moraliskt stöd för att våga trotsa partipiskan. Får vi dem med oss faller förslaget! Som bilaga till detta mejl finner du en lista med epostadresser till alla ledamöter i Sveriges riksdag, uppdelat på partier. Välj själv om du vill mejla till vissa ledamöter, vissa partier eller hela riksdagen!"

Bifogat

• led.txt
    10.7 KB · Visningar: 85

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Fatta va roligt jag ska ha om dett förslaget går igenom! Maila lite underliga mail till mellanöstern, lära mig lite fraser på arabiska och ringa lite konstiga samtal, gå runt och se allmänt misstänkt ut. Sen visar det sig att jag bara skulle köpa mjölk på ica.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Snyggt slag i luften av FRA. Visst kommer de säkerligen fånga folk pga den lagen, men den kommunikationen som är värdefull har ändå sänts krypterad det senaste årtiondet.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Snyggt slag i luften av FRA. Visst kommer de säkerligen fånga folk pga den lagen, men den kommunikationen som är värdefull har ändå sänts krypterad det senaste årtiondet.

Nu är det ju förvisso inte så att problemet är med den 'värdefulla' kommunikationen. Så ja,hela konstruktionen är både värdelös och extremt osmaklig.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Den riksdagsman eller kvinna som röstar ja till detta monumentala övergrepp på allt vad personlig integritet heter, är inte värdig sin plats i riksdagen. :fakta
Hade man hört talas om en sådan här idé för tio år sedan hade det blivit kliniken direkt för upphovsmannen. Det är mer än häpnadsväckande att grundläggande fri- och rättigheter inte har större värde för våra folkvalda.
Låt detta bli oss alla en läxa. Använd möjligheten till personröstning i nästa val. Bort med de jävlar som säger ja.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Alla kanske skulle avsluta sina samtal, mail etc med allah akbar så får dom lite att jobba med.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
"Hackers" kommer nog se det som en sport att finna kombinationer som överbelastar insamlingen.

"allah ahkbar har ni roligt på jobbet idag?"

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Var är alla fundamentalister som förespråkar övervakning i tid och otid?
Jag antar attdet i vanlig ordning blir lite mer kymigt att propagera för inskränkningar när man själv plötsligt blir drabbad, och det inte längre gäller dom[tm].

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...OM lagen klubbas hoppas iaf jag att alla som använder mail tar för vana att länga in lämpliga ord som signatur i sina mail. Kan ju enkelt läggas in i sådana automatiska signaturer så de alltid följer med...

Bara börja lista ord som man kan lägga in:
Allah Achkbar
TAPT
TNT
C4
spränga bussen
trotyl
döda otrogna
Markus
sarin
senapsgas
"placera paketet på centralen"

Var är alla fundamentalister som förespråkar övervakning i tid och otid?
Jag tror markus är överlycklig, på riktigt!
- "Äntligen!"
..ropade han när han såg nyheten..

Några rentmjölare borde väl dyka upp snart?

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Att ingen har förbjudit politik och regeringar än? :va

Allt annat är ju förbjudet...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha