Avslöjade grannar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja just det !
Proggen är mer samhällsomstörtande som billigt rödvin, murarskjortor och en gammal trajja där dikesrenoveringarna avlöser varandra.

Har förresten hört att det går köpa oljefläckar av gummi till nyare trajjor. Man lägger dem under den parkerade hojjen för att markera sitt ursprung heltenkelt.

Mvh / Inget spill i onödan.

Som sextiotalist har jag ännu inte vant mig vid de nya täta trajorna. Som motorkramare blir jag nervös och får gaser i magen av oro när jag ser en trajja utan oljefläck under. Jag tror instinktivt att oljan är slut, ägaren är en knöl och jag måste rädda den arma hojen och fylla på.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Proggmotorcykel är typ en CB400 från 1982 med "Nej till kärnkraft" som klistermärke på tanken.. Sadelöverdrag av hampa och en gammal läskback som packväska.

Menar du ant.gif? Har du några till övers?

Dagens läskbackar är ju odugliga som packväskor.
Någon som vet var man får tag på den gamla kvadratiska modellen?

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Atom kraft ? nej tack...
...filthatt, grå bibliotekarekofta med järnkrokar istället för knappar, linnébyxor och bruna sandaler.
Bil...en kommunistkärra, Saab V4 med klibban "Atom kraft ? Nej tack" på bakrutan.

Och om 100 tals år gräver en arkeolog upp dessa människor där dem upptäcker ett nytt släkte med sned ryggrad.
Homo Saabiens kommer dem att kallas...

/ P

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Atom kraft ? nej tack...
...filthatt, grå bibliotekarekofta med järnkrokar istället för knappar, linnébyxor och bruna sandaler.
Bil...en kommunistkärra, Saab V4 med klibban "Atom kraft ? Nej tack" på bakrutan.

Och om 100 tals år gräver en arkeolog upp dessa människor där dem upptäcker ett nytt släkte med sned ryggrad.

/ P

Haha grå kostym och saab 9-3 Markus du ligger löst till.

(Vem vågar sätta upp lappen?)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Atom kraft ? nej tack...

/ P

Vafan! Dra inte Saab V4 i smutsen här. Visste du ens att den var ett aerodynamiskt under på sin tid? :mad:
Opel Kapitän...där snackar vi kommunistbil. (Tidig Opel Rekord funkar oxå)

ka5.jpg

Inte så olika

1959-Porsche-356-a-Reutter.jpg

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Uppdatering

I morse när jag kom hem ca 0815 svettig, i linne och shorts och med löparskor så mötte jag kvinnan i lägenheten.
Hon hälsade glatt vilket fick mig att ana oråd direkt. Därefter frågade hon:
1. Har du varit och tränat? (Läs: Vad har du gjort?)
2. Var springer du någonstans? (Läs: Var har du varit)

Jag kan säga att det är ganska obehagligt när folk som sannolikt jobbar åt utländska säkerhetstjänster börjar fråga ut en på det där sättet. :(

Hon såg så klart vad jag hade gjort och ville bara kartlägga mitt liv, jag surfar just nu på en annan grannes bredband om de satt mig under bevakning.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
1. Har du varit och tränat? (Läs: Vad har du gjort?)
2. Var springer du någonstans? (Läs: Var har du varit)

det var ju en tjej du snackade med

1. Har du varit och tränat? (Läs: men så sexigt)
2. Var springer du någonstans? (Läs: kan man hänga på och ligga lite?)

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Det var fesligt. I början på 80-talet hade jag en kompis som åkte omkring i ett sånt ekipage, och dessutom bodde i kollektiv. Råkommunist var han APK:are. Åkte till Östtyskland och Sovjet på kurs lite då och då. Enda gången jag såg honom förbannad var den gången jag kallade Che Guevara för terrorist. Då höll jag på att åka på en propp.
Men annars var det han som fick in mig på det här med hojar. Han hade en Honda CB750 -79 som han tyckte jag skulle ta hand om en gång när han åkte till Östtyskland. Sen övertalade han mig att skaffa en egen hoj när han kom hem..och på den vägen är det.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det var fesligt. I början på 80-talet hade jag en kompis som åkte omkring i ett sånt ekipage, och dessutom bodde i kollektiv. Råkommunist var han APK:are. Åkte till Östtyskland och Sovjet på kurs lite då och då. Enda gången jag såg honom förbannad var den gången jag kallade Che Guevara för terrorist. Då höll jag på att åka på en propp.
Men annars var det han som fick in mig på det här med hojar. Han hade en Honda CB750 -79 som han tyckte jag skulle ta hand om en gång när han åkte till Östtyskland. Sen övertalade han mig att skaffa en egen hoj när han kom hem..och på den vägen är det.

Alla framhjulsdrivna bilar är egentligen kommunistiska.
Har man en bil där motorn sitter på tvären redan innan man har smällt, och dessutom tycker det är tilltalande att viljelöst låta sig släpas fram sittandes bakom drivhjulen. Ja då är man förmodligen en teorisvag oteknisk kleptoparasit, kanske tom även humanist. :dummer

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Har man en bil där motorn sitter på tvären redan innan man har smällt, och dessutom tycker det är tilltalande att viljelöst låta sig släpas fram sittandes bakom drivhjulen. Ja då är man förmodligen en teorisvag oteknisk kleptoparasit, kanske tom även humanist. :dummer

Det där säger du bara för att du sett min avatar....

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Hur klarar man att umgås med en sådan?
Okej för någon svensk kommunist men en sådan där riktig ideolog skulle man ju bara vilja kasta framför Arlanda Express i Häggvik.

Äh, han var helt normal pratade aldrig politik. Han hade sin uppfattning och försökte aldrig övertyga nån annan om samma sak och sket totalt i hur vi andra röstade.
F.ö. så skaffade han tjej och barn och villa och kombi senare.... Slår vad om att han röstar blått numera.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Appappapp...
http://www.supercars.net/carpics/2911/1964_Austin_MiniCooperSRally1.jpg

Som sextiotalist har jag ännu inte vant mig vid de nya täta trajorna. Som motorkramare blir jag nervös och får gaser i magen av oro när jag ser en trajja utan oljefläck under. Jag tror instinktivt att oljan är slut, ägaren är en knöl och jag måste rädda den arma hojen och fylla på.

Det där var rätt kul...

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR

Det är faktiskt riktigt nonchalant :crash

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Äh, han var helt normal pratade aldrig politik. Han hade sin uppfattning och försökte aldrig övertyga nån annan om samma sak och sket totalt i hur vi andra röstade.
F.ö. så skaffade han tjej och barn och villa och kombi senare.... Slår vad om att han röstar blått numera.

Fast att umgås med någon som åkt på politisk skolning i totalitära stater är för mig mer främmande än att bjuda hem NSF's styrelse på videokväll eller starta föräldrakooperativ med en dömd pedofil.
Det finns vissa människor man ska hålla sig undan för.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fast att umgås med någon som åkt på politisk skolning i totalitära stater är för mig mer främmande än att bjuda hem NSF's styrelse på videokväll eller starta föräldrakooperativ med en dömd pedofil.

Tanken slog mig direkt ifall Hamrén röstar åt det lite vänstra hållet?

Tillbaks till topic: Har du nån plan med grannarna eller står du mest tryckt mot trapphusväggen med handväskan under hakan när du ser dom? Finns det något vi andra kan hjälpa till med? How about gillra en fälla? Vi skulle kunna klä ut oss till hemslöjdare och sättas oss med benen i kors i en ring och hålla varandras händer på borggården och se om de kommer ut och joinar?

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Akta dig, det kan finnas kommunister här med. Vet du vilka politska åsikter din pizzabagare har? Bäst att du sluta köpa pizza också... Hoppas du inte köper en enda grej tillverkad i Kina, där vimlar det av kommunister av värsta sorten har jag hört.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tanken slog mig direkt ifall Hamrén röstar åt det lite vänstra hållet?

Tillbaks till topic: Har du nån plan med grannarna eller står du mest tryckt mot trapphusväggen med handväskan under hakan när du ser dom? Finns det något vi andra kan hjälpa till med? How about gillra en fälla? Vi skulle kunna klä ut oss till hemslöjdare och sättas oss med benen i kors i en ring och hålla varandras händer på borggården och se om de kommer ut och joinar?

Jag har ingen plan och de är som jag inledningsvis meddelade ganska frånvarande, nu har de snart bott här ett år och jag har sett dem kanske 10ggr. Dessutom tror jag det här med fälla är onödigt, lite som att stänga in Christine S i ett rum med små barn och hammare för att se om hon börjar hamra. Vi är liksom beyond det där.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning