Avvisad av trafikverket. Anklagar mig för att köra till uppkörningen.

Status
Ej öppen för fler svar.

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Fatta att du måste köra snabbare nästa gång så ingen hinner se dig komma.

Ett annat alternativ skulle kunna vara att köra dit fullt munderad, knata iväg och byt om till något annat innan du visar nyllet.

Lycka till med kortet! :hojraket
 

Biglipa03

Ny medlem
Gick med
4 May 2023
Hoj
Kawasaki Z250 1980, Kawasaki KX 250 2003, Yamaha YZ 125 2018
Hur tog du dig från uppkörningen? Väntade du tills alla hade gått för dagen, eller hoppade du bara på moppen och drog iväg?

Ett tips, när du bokar nästa uppkörning, försök få samma kontrollant, ni känner ju redan varandra, sånt skapar alltid en smidigare process.
Det var jag och en annan som skulle köra upp. Jag var liksom 1 timme i förtid men grabben andra grabben var där ännu tidigare. Jag blev avvisad och det var bara mr trafilverket och den andra grabben som pekade ut mig. Han på Trafikverket gick in.

På samma flygfält längre upp var det militär övning med massa gröna merca G-Clasd som åkte förbi så det var Militärpoliser och snutar och sånt. Jag var rädd att han skulle kalla på dom så jag körde iväg förbi de parkerade poliserna vid grinden och drog ut på E4an mot Stockholm så snabbt som möjligt efter han avvisa mig.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Känner att mycket slirar här... som nu detta... du trodde att en trafikinspektör skulle kalla in militärpolis som deltar i en storövning... för att jaga dig...?
Hela tråden är humor på hög nivå, men detta är nog höjdpunkten hitintills!
 

Raderad medlem 51742

Guest
Är det ok för alla inblandade om jag använder denna tråden för att träna upp min AI-modell? Tänkte att när forumet är på väg att dö annonsdöden och de flesta av inläggen ändå inte lever upp till forumets ursprungliga värdegrund kan det ju vara viktigt att säkra forumets överlevnad långsiktigt, om än genom AI, så att man ända in i oändligheten fortfarande kan gå in här och följa diskussionen. Lite som alla fröer man sparar i den där apokalyps-bunkern på Svalbard.
 

Myggdråparn

Medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Stjärnhov
Hoj
Suzuki GSX1400 -02
På mitt körkort har jag koden 79.05 vilket innebär att (min tolkning) att 125 jag kör får ha hur hög effekt som helst :)
Det är coolt.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
På mitt körkort har jag koden 79.05 vilket innebär att (min tolkning) att 125 jag kör får ha hur hög effekt som helst :)
Det är coolt.

Inte hur stor effekt som helst, utan max 11 kw... Nettoeffekten slipper du å de innebär 0,1kw/kg..

Innebär att du kan köra 125 med 11 kw effekt å vikten under 110 kg..
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
När jag skulle köra upp på min Monark Blue Fighter så testade jag att vara ögontjänare och stanna 200 meter före utstakad plats, sen ledde jag fram hojen sista biten till mötesplatsen. En tuffare kille än jag kom på en Silverpil och körde hela vägen fram. Sen en tur på Södermalms gator, med inspektören i bil efter, kommunikation med tutan- han frågade senare om blue Fighetern hade hastighetsmätare, vilket den ju inte har. Sen blev jag godkänd och Silverpils-killen likaså. Men detta var inte förra året....
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, de kan avvisa folk som de misstänker kört dit fordonet själva. Det visar ju om inte annat att man inte följer regler och lagar.

Om jag inte minns fel så finns det redan en tråd eller två om det här spörsmålet med information
Jag har ingen aning om vilka regler som gäller, men det låter ytterst märkligt. Provförättaren ska bedöma din körskicklighet, om man känner till trafikregler och kan framföra fordonet på ett bra och säkert sätt. Vad som sker före och efter uppkörningen här inte dit, det är i s f en rent polisiär angelägenhet.
Om man t ex klara högskoleprovet blir man inte underkänd om man tagit en sup innan. Eller?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om man t ex klara högskoleprovet blir man inte underkänd om man tagit en sup innan. Eller?
Med tanke på att jag skrivit det två gånger asplakat så kan jag med största säkerhet säga att man inte blir kuggad bara för att man tagit en sup innan.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är det ok för alla inblandade om jag använder denna tråden för att träna upp min AI-modell? Tänkte att när forumet är på väg att dö annonsdöden och de flesta av inläggen ändå inte lever upp till forumets ursprungliga värdegrund kan det ju vara viktigt att säkra forumets överlevnad långsiktigt, om än genom AI, så att man ända in i oändligheten fortfarande kan gå in här och följa diskussionen. Lite som alla fröer man sparar i den där apokalyps-bunkern på Svalbard.
Men tror du inte att det är en Bott som läst 15 - 20 år gamla trådar och nu loggar in som ny medlem? :tungan
Kul tråd. Det känns lite som en resa tillbaka i tiden. :hihi
Men då var det fler "kycklingar" som höll med TS och färre "gamlingar" som ogillade regelbrott! :crash
 

Raderad medlem 51742

Guest
Men tror du inte att det är en Bott som läst 15 - 20 år gamla trådar och nu loggar in som ny medlem? :tungan
Kul tråd. Det känns lite som en resa tillbaka i tiden. :hihi
Men då var det fler "kycklingar" som höll med TS och färre "gamlingar" som ogillade regelbrott! :crash
”Det löser vi i terminalövningarna”, som en gammal universitetslärare brukade säga, eller med andra ord: bottens parametrar får nog manuellt justeras för att vikta äldre trådar högre. Men ibland glimrar det till, även idag.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Om man t ex klara högskoleprovet blir man inte underkänd om man tagit en sup innan. Eller?
Det är till och med rekommendera, men en räcker inte långt!
Jag skrev dyngbakis, kom hem typ 06 med visst besvär att ta mig in i studentrummet, kom till provet 58min sen och satt och höll mig i bänken för att inte trilla av.
Resulterade i 2.0
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den här tråden är ett utmärkt material för en ung psykologistudent som vill studera mänsklig evolution över tid. Och framförallt det manliga mognandet, eller på ren svenska - förgubbningen som sker bland oss motorcyklister...

Att köra utan körkort till uppkörningen är knappast ett brott som leder till kölhalning och TS är knappast den förste person i världen som gör detta, eller övningskör en kortare eller längre tid utan vare sig körkort, lärare eller handledare. Lik förbannat triggas en del upp på barrikaderna för att döma...

Med denna utveckling är det inte konstigt att försäljningen av könsneutrala hbtq-certifierade touringhojar med alukoffer och extra mjuk sadel är hundra gånger större än riktiga sporthojar. Tacka vet jag detta forum bara tio år tillbaka i tiden och kanske får man också rikta ett litet tack till troll och eventuell AI som provocerar fram lite reaktioner i gubbväldet...?

Fler "jag drog snuten" och "jag uiiiilade hela Sveavägen" trådar, tack.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top