uncletom
Gudomlig sporthojare
ja! Det här vill jag veta mer om!förgubbningen som sker bland oss motorcyklister..
ja! Det här vill jag veta mer om!förgubbningen som sker bland oss motorcyklister..
?, men du kör ju en KLX230 själv, "för kvinnor och barn"!? A2-hojar är mina favvishojar, men jag tog ett A-kort så jag får hyra vad jag vill, vid eventuellt behov.desutom. Är inte det bara för kvinnor och barn?
ja! Det här vill jag veta mer om!
Ja, vad säger du, är det läge att spöa någon finlandsfärja med hoj landvägen igen kanske? Eller varför inte Nynäshamn-Gdansk?Det vill inte jag, men lik förbannat är det uppenbart att detta forum har förgubbats avsevärt på bara några år.
Nuförtiden - hur ofta ser du någon posta något om sin senaste bombarrepa längs Bogesundsvägen...?
Nuförtiden - hur ofta möts alla sådana försök med aja baja och politiskt korrrekt käbbel om att "nu förstör du minsann för kollektivet"...?
Den här tråden är ett utmärkt material för en ung psykologistudent som vill studera mänsklig evolution över tid. Och framförallt det manliga mognandet, eller på ren svenska - förgubbningen som sker bland oss motorcyklister...
Att köra utan körkort till uppkörningen är knappast ett brott som leder till kölhalning och TS är knappast den förste person i världen som gör detta, eller övningskör en kortare eller längre tid utan vare sig körkort, lärare eller handledare. Lik förbannat triggas en del upp på barrikaderna för att döma...
Med denna utveckling är det inte konstigt att försäljningen av könsneutrala hbtq-certifierade touringhojar med alukoffer och extra mjuk sadel är hundra gånger större än riktiga sporthojar. Tacka vet jag detta forum bara tio år tillbaka i tiden och kanske får man också rikta ett litet tack till troll och eventuell AI som provocerar fram lite reaktioner i gubbväldet...?
Fler "jag drog snuten" och "jag uiiiilade hela Sveavägen" trådar, tack.
Ja, men så ska det också vara. Man ska åtminstonne lyssna på dom äldre, dom har upplevt mer och har mer att säga om det. Som ung har man en del att lära av äldre, om man som ung är beredd att lyssna.En mindre klädsam effekt av att åldras och själv uppleva sig själv som smartare är behovet av att torgföra denna upplevda vishet. Högt och tydligt.
...
"Förgubbningen" och hur mesiga vi på Sporthoj har blivit är ett återkommande tema här inne.
Och så kanske det är.
Men, det kan också vara så att vi som är kvar här de sanna motorcyklisterna.
Dom med körkort, ambition att behålla det och att fortsätta köra hoj högt upp i åldrarna.
De som var mest högljudda för 15 och 20 år sedan - kör dom fortfarande?
Dom som var tvungna att dra snutTen för att dom varken hade eller ens kunde ta körkort. Tillräckligt få för att framstå som rebeller, tillräckligt många för att bilda någon slags norm. Outlaw-norm.
Vad gör dom idag? 6 feet under?
Stadgade familjefäder?
Fortsatt vara huliganer som nu ser fram mot en säsong med att få dra kustbevaCkningen på vattenskoter?
Jag vet inte, och jag skiter i det.
Efter snart 50 år på hoj så har man sett då mycket dumt att man slutar förvånas.
Det var kortet jag syftade på. A2 tar man om man inte är torr bakom öronen eller så kroppsligt utmanad att man inte anser sig kapabel att köra upp på en fulltung båge.?, men du kör ju en KLX230 själv, "för kvinnor och barn"!? A2-hojar är mina favvishojar, men jag tog ett A-kort så jag får hyra vad jag vill, vid eventuellt behov.
När körde du en bombarrepa utanför bana senast?Det vill inte jag, men lik förbannat är det uppenbart att detta forum har förgubbats avsevärt på bara några år.
Nuförtiden - hur ofta ser du någon posta något om sin senaste bombarrepa längs Bogesundsvägen...?
Nuförtiden - hur ofta möts alla sådana försök med aja baja och politiskt korrrekt käbbel om att "nu förstör du minsann för kollektivet"...?
Extra gubbig kommentar.Inte extremt ovanligt numera att folk från länder där man normalt flyger på en matta gör så här till en uppkörning...
Blir aldrig succe
Compadre, jag kan gilla Dina brandfacklor? Och TS behöver inte en påse skit, TS behöver förstå att det är smartare att flyga under radarn än att ”rakryggad utmana systemet” som Karl-Bertil J kanske skulle säga.Den här tråden är ett utmärkt material för en ung psykologistudent som vill studera mänsklig evolution över tid. Och framförallt det manliga mognandet, eller på ren svenska - förgubbningen som sker bland oss motorcyklister...
Att köra utan körkort till uppkörningen är knappast ett brott som leder till kölhalning och TS är knappast den förste person i världen som gör detta…
Med denna utveckling är det inte konstigt att försäljningen av könsneutrala hbtq-certifierade touringhojar med alukoffer och extra mjuk sadel…
Och ändå blev du så jävla bitter? Trist.Tycker synd om alla som tar körkort för mc nu för tiden. När jag tog "lappen" på 70-talet bestod uppkörningen av ett bromsprov, konbana och "garagevändning". Jag behövde 3 körlektioner innan det var dags för uppkörningen.
Sen fick man automatiskt behörighet för tung motorcykel när man fyllde 18. Och inte behövde man göra nån "risk-ettan" eller vad det heter. Kunde man köra moped kunde man i princip gå och köra upp direkt, utan utbildning.Det är fortfarande låga krav för att ta körkort, -jag menar inte att det behöver bli svårare...
När man tagit körkortet betyder det att man får köra själv.
När man tagit körkort kan man fokusera på att lära sig köra motorcykel/ överleva i trafiken.
Det krävs erfarenhet och träning för att bli bättre och säkrare förare, men den träningen blir roligare om man har körkort eller slipper krav på att prestera
Compadre, jag kan gilla Dina brandfacklor? Och TS behöver inte en påse skit, TS behöver förstå att det är smartare att flyga under radarn än att ”rakryggad utmana systemet” som Karl-Bertil J kanske skulle säga.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|