AWA MC-Suger

Status
Ej öppen för fler svar.

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
lika bra att berätta sånt här, dom har gjort fel och det enda rätta är att släppa det för 799, inget att snacka eller att tjafsa om!!

det kostar mer för dom att det tex har kommit hit!
alltför många företag som beter sig hur dom vill, och kommer undan med det.

jag var själv där för att köpa min första hoj som dom hade lagt ut på nätet,
och självklart hade dom inte den, men en dyrare så klart.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
E ju helt obegripligt resonemang ang 100-mila service. E ju inte så att den e gratis så det torde j inte spela roll om bågen så e från månen. Säger de visst vi kan fixa o sen konstrar på en sån grej hade jag i alla fall blivit sur.

// JN

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
lika bra att berätta sånt här, dom har gjort fel och det enda rätta är att släppa det för 799, inget att snacka eller att tjafsa om!!

Jag kan bara hålla med!!!
När jag på mitt tidigare arbete som bilmek gav en kund en prisuppgift på arbete eller delar, så är det DET priset som gäller!

Är det jag som försäljare som har begått ett misstag skall det ALDRIG gå ut över kunden! Det är bara att bita i det sura äpplet och sälja för överenskommet pris.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Hmmmm.
Det verkar ju egentligen i grund o botten rätt imponerande att AVA överhuvudtaget är kvar.
Så många människor som har riktigt kassa erfarenheter från dem. Har kanske träffat nån som varit nöjd med dem. :/

De ger olika besked från dag till dag (det från egen erfarenhet iom lagning av ett par handskar som gick sönder efter några dagar). Fattar inte att de lyckas göra några affärer alls.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det känns knappast som att de "lurat" dig med avsikt eller försökt blåsa dig. Snarare så att säljaren slagit upp fel vara i tron att det var den du skulle ha...

Eller så gör många försäljare som så att dom påstår sig ha en artikel hemma för att lura dit kunden, när kunden senare dyker upp hoppas säljare på att kunna kränga en mycket dyrare produkt till kunden som oftast är köpsugen. ;)

Är kunden för svag så ger han vika och köper den dyrare produkten vilket de inte var tänkt från början..

Punkt!

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
E ju helt obegripligt resonemang ang 100-mila service. E ju inte så att den e gratis så det torde j inte spela roll om bågen så e från månen. Säger de visst vi kan fixa o sen konstrar på en sån grej hade jag i alla fall blivit sur.

// JN

Håller med.... Har de inte inte frågat på tfn om man köpt hojen där ska det inte spela nån roll i butiken heller.
Undrar för övrigt hur AVA säljer några MC överhuvudtaget. Har varit där ett 20 tal ggr och kollat på hojar men inte en enda gång har någon säljare visat det minsta intresse. Tycker iaf man kan fråga om man vill ha hjälp med nått. Men vi ska väl vara glad för att vi får handla hos dem...:va
Åkte till ett annat ställe där de verkade vara mer intresserade av mig som kund och köpte en ny hoj istället.. :)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Surt, samtidigt tycker jag inte det var nåt att bli sådär oerhört upprörd över. Har du aldrig gjort några misstag? Då är du nog unik i denna värld, grattis. :tummenupp

Antar att vi talar om en engångshändelse för din del. Ship happens, om du hade haft samma upplevelse 3-4-5 gånger från samma firma hade jag förstått din tråd, men om det är en engångsföreteelse känns det bara gnälligt.

Sen är naturligtvis alla trådar om dassiga säljare negativa, men vem skriver nånsin en tråd och berömmer en firma, oavsett yrkesområde, för att de gjort sitt jobb? Duh... :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Eller så gör många försäljare som så att dom påstår sig ha en artikel hemma för att lura dit kunden

Punkt!

Man behöver inte vara någon särskillt duktig ekonom eller marknadsförare för att räkna ut att det måste vara det mest kontraproduktiva man kan göra...

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Har inte ens läst tråden men borde inte trådar där företag kritiseras med en persons åsikt tas bort... det var väl därför det inte längre finns någon tråd om olika företag?! Alla lägger upp sin specifika åsikt utan att svarande ens är medveten om att disskusionen ägt rum, (försvarar inte på något sett AVA mc), men vet att många personer i stridens hetta lägger upp berättelser och gärna överdriver från sin sida efter ett missnöjt besök. Vet att det är en mkt svår disskussion, men detta borde i vilket fall som helst inte publiceras i ett så här stort internetforum.... Har hört mkt skit ifrån flera företag, men åandra sidan finns det garanterat skitberättelser från företaget jag jobbar på trots att jag vet hur seriösa vi är i kundbemötande...

ta bort kajpastning från sporthoj.com, det blir enbart orättvis bedömning från enskilda, upprörda personers skildringar...

/29Racing

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har åkt blindvändor till Lelles. Jag har blivit förd bakom ljuset på Mc-varuhuset. Jag har fått en galet repad ljuddämpare vid enklaste service på ava-mc.

Allt trots saklig ton, alltid kollat innan och aldrig retat nån.

Alltid en massa skit, köper man mycket grejer på olika ställen så blir det problem lite här o där.

Några hundringar i kompensation är så jävla played out. Jag vill att folk sköter sig. Men jag brukar tänka att de som köper en ny hoj och servar på samma ställe har det lätt, ska man fixa runt blir det alltid strul.

Det är samma skit på tex el-giganten, tycker du det funkade bra och är nöjd, är du lurad.

Egentligen är det sjukt att just mc-firmor är så extra kassa, skulle du bli runtrumpad likadant på bilfirman skulle man ju starta ett upplopp..

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Äh. Är det någon som är nöjd med någon MC-handlare? (Nu har jag inte som avseende att kommentera just den specifika tråden.)

Jag tycker att de flesta handlare har säljare som är rediga översittartyper. Dessa tror allt som oftast att man inte har någon koll och i princip dumförklarar en direkt när man frågar om en viss vara finns hemma, exempelvis. Nej, jag köper de flesta av mina pryttlar på Internet. Bättre pris, inga retards som jobbar sig och gött att slippa åka runt.

thomasb

Blixt
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
CBR 900 RR, GSXR1000
Ava Mc

Håller fullstänigt med, det är i och för sig många år sedan jag handlade något från AVA. Men det finns en anledning til det också, presicis som med andra firmor som agerar likadand.
Köpte ett par stövlar på AVA, när de levererades, så var det en annan modell.
Inget problem i sak men det var inte de stövlar jag beställt.
Jag tycker att du skall gå till de firmor som erbjuder bra och personlig service.
Det brukar oftast ge de bästa äffärerna i slutänden.
Försök att få en personlig kontakt på den firma du skall handla, och försök sedan få de priser du förtjänar som kund.
Detta är tyvärr en vanligt senario i MC brancen, men lösningen är att be den som blåst dig att F-off.
Sedan gå du till en handlare som ger dig den service som du vill ha.
Detta kommer i förlängningen att ge oss de handlare som vi kan lita på.
I sin tur ger det oss även rimliga priser, om du kan förhandla för dig själv.

Freedom

Guest
Jag förstår inte problemet med att man måste hänga ut en firma så fort dom gjort ett minsta misstag. Är inte detta forum för viktigare saker än nån som haft ett lite problem en beställning?

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Problemet med AVA mc är 2 (3 med eran film :D) jätte fel, fel som i teorin kan rättas till men i praktiken omöjligt!!

A - Dom har en delägare, och då menar jag inte Räven som en gång i tiden startade AVA mc utan en delägare som saknar all form av tanke verksamhet rörande kundvård vilket färgar av sig på resten av personalen som tillsammans med han har utvecklat ett tunnelseende som enkom sträcker sig till hur mycket man kan lirka ur kundens plånbok på första försöket i stället för att få kunden att återkomma och därigenom ha en nöjd kund som samtidigt spendera lite då och då!!

B - dom har vuxit sig så stora - tror dom - att dom ser sig som oumbärliga för sina kunder vilket inte kan bli mer fel i dagens samhälle med ständigt fler inköps ställen både i Sverige och per Internet!!

/Fürstenhoff.

Jag instämmer absolut i problem A...jag vet vem du syftar på och mera dum jävel än honom får man leta efter.....Att Janne kunde dra in honom i firman är för mig helt obegripligt!
Sen ett X antal år tillbaka har jag inte lagt en krona på den firman och kommer inte göra det heller..!
Väldigt synd..för förr i världen så var det väldigt en trevlig miljö nere hos dom....

H Blom

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Yamaha FZS 600 -02
Saken med AVA mc är att den firman hade kunnat vara ett himmelrike för oss mc folk, ett företag som skulle tjäna mer pengar än dom faktiskt gör i dag och detta genom att backa 24.3 steg och återinföra det i mina ögon det roliga med att jobba i en butk - kundvård som dessutom spettsas med en aning ödmjukhet!!

Tyvärr för AVA mc och oss mc folk så tappade Janne bort detta för ett antal år sedan när han tog in sin nuvarande partner varför AVA mc för varje dag som går sjunker allt djupare ned i dyn - Janne, gör om, gör rätt och köp ut din partner så ska du se vilken skillnad attityden gentemot AVA mc skulle bli!!

/Fürstenhoff.

Det här är ju bara osmakligt. Sprida lösa rykten helt omöjliga för utomstående att bedöma substansen i och prata ned konkurrenter, samtidigt som du framhäver hur du själv försöker arbeta med kundkontakter. Utöver det lite reklam för produkter ur ditt sortiment.

Har man inte insyn i vare sig AVAs eller din verksamhet blir det bara smutskastning på en konkurrent.

Carlsson

Möjligheternas kille.
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
1 st R1:a + massa annat roligt.
Det här är ju bara osmakligt. Sprida lösa rykten helt omöjliga för utomstående att bedöma substansen i och prata ned konkurrenter, samtidigt som du framhäver hur du själv försöker arbeta med kundkontakter. Utöver det lite reklam för produkter ur ditt sortiment.

Har man inte insyn i vare sig AVAs eller din verksamhet blir det bara smutskastning på en konkurrent.

Håller helt med Blom! Osmakligt när det förs samtal där ingen från MC firman kan försvara sig. Det finns alltid två sidor av ett mynt. Och somliga som skriver i den här tråden har konkurerande verksamhet och trots detta uttalar sig. Som dom säger i USA "Mind your own business".

Bättre är väl att prata med företaget och försöka lösa oklarheter och få utagerat om man inte är nöjd. Och löser det sig inte efter det, så är väl saken inte värre att man inte vänder sig dit fler gånger?

MVH

Carlsson

Apriliabruttan

You want some, Get some!
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Aprilia RSV R 08:a (SÅLD)
Va ju väldigt trist att det blev så för din del,
Men å andra sidan så är ju alla mänskliga och kan göra misstag,
även om det som sagt var jävligt trist att dom inte har koll på saker.
Men tycker inte man kan säga att AWA suger för det, lite väl att ta i..
Men förstår att du e förbannad, me all rätt, skulle jag med varit..
tummen ner för detta misstag,
men tummen upp för AWA tycker jag!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring