AWA MC-Suger

Status
Ej öppen för fler svar.

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
Jag tycker självklart att personer ska berätta om dålig service/dåliga produkter/dåligt bemötande mm. Allt för att vi andra lättare ska kunna välja vars och av vem vi vill handla.

Man måste själv kunna värdera hur allvarligt felet/missförståndet på just den mc affären var då mot den kunde. Alla tror jag förstår att ett misstag kan begås och det behöver inte betyda att affären ska bli bannlyst. Men det är upp till var och en att besluta om det.

Jag säger fortsätt med kritiken mot båda hojjar/säljare/butiker. Jag läser och tar åt mig vad jag anser vara relevant och även efter det, ger jag nog kanske butiken en chans till och far dit själv för att se hur "illa" det är.

edit: Var där (AWA MC sthlm) idag och tittade på hojjar och köpte tillslut ett par handskar. Fick ingen fråga om jag behövde hjälp men det störde inte mig då. Dock kom jag hem och ena handsken var mycket mindre än den andra :va Ska dit imorn och då ska jag sätta deras service på prov på riktigt!:tummenupp

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
edit: Var där (AWA MC sthlm) idag och tittade på hojjar och köpte tillslut ett par handskar. Fick ingen fråga om jag behövde hjälp men det störde inte mig då. Dock kom jag hem och ena handsken var mycket mindre än den andra :va Ska dit imorn och då ska jag sätta deras service på prov på riktigt!:tummenupp

Måste ju bara fråga varför du inte provade handskarna i butiken??

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Det verkar snarare som om att det här är ett kundrelaterat problem än att det är AVA som är bromsklossen.

Har varit där tre eller fyra helger i rad och provat lite skinnställ med utmärkt service, bra råd och trevliga samtal; dock utan att faktiskt köpa något. Dit, prova, gå. Dit, prova, gå. Dit, prova, gå. Alltid lika trevliga och hjälpsamma när jag är där, vad som kanske sägs bakom min rygg när jag har gått skiter jag i.

Förra helgen ville jag prova ett ställ som fanns inne på lagret i en ouppackad pall. Med lite sunt förnuft förstår man att en späd hona på 45kg inte gärna drar fram palliften och börjar rota där i flera timmar. Hon bad mig att komma tillbaka nästa helg istället så att någon kunde fixa det under veckan.

Å nu i helgen var jag där igen. Blev direkt upplindad av en annan dam, förklarade att jag hade ett ställ som väntade på mig. Fick stället, fick hjälp med provningen samtidigt som en annan rullade fram en motorcykel (ZX9R, svart som natten, porr) för provsittning så att jag slapp vandra runt varuhuset med en manlig cameltoe.

Service kallas det, men det handlar väl om personkemi. Kommer ni in och ser ut som sju svåra år med en besk attityd skulle jag också be er dra åt helvete. Det är deras arbetsplats, respektera det.

Japp, jag köpte stället. 20% vinterrea med bibehållen bytesrätt/öppetköp då jag var lite osäker.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Min poäng är som sagt att folk slutar lyssna om alla hänger ut varenda brutik som inte masserat deras axlar och gett dem en avsugning medans hojen blivit servad..

jag förstår vad du menar och, mer eller mindre, håller jag med dig. däremot vill inte jag och kommer inte göra det heller i framtiden, avgöra vad som är rätt och fel, dvs när 'får/kan' man hänga ut en butik och tvärtom. det är irrelevant egentligen. jag tror alla härinne eller iaf en stor majoritet, själva kan avgöra om 'när någon hänger ut en butik' är relevant eller ej. det är också själva poängen med ett forum, alla har rätt och möjlighet att lufta sina åsikter. precis som att alla har rätt att 'försvara' en butik, eller vad det nu kan handla om, och tycka precis vadsomhelst. summa summarum är det information och hur respektive gör, använder och tycker om den informationen, är upp till var och en. sen om det handlar om att man inte fått sina axlar masserade eller mer relevanta orsaker tänker jag inte lägga mig i om.

och vad gäller ava mc mer specifikt, tycker jag det är för mig personligen väldigt relevant, då jag är ny som hojförare och allt vad det innebär och just ava mc återkommer gång efter annan när det kommer till dålig service etc etc. och även som nybakad hojförare kan jag ändå avgöra om kritiken är relevant eller inte.

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Surt, samtidigt tycker jag inte det var nåt att bli sådär oerhört upprörd över. Har du aldrig gjort några misstag? Då är du nog unik i denna värld, grattis. :tummenupp

Antar att vi talar om en engångshändelse för din del. Ship happens, om du hade haft samma upplevelse 3-4-5 gånger från samma firma hade jag förstått din tråd, men om det är en engångsföreteelse känns det bara gnälligt.

Sen är naturligtvis alla trådar om dassiga säljare negativa, men vem skriver nånsin en tråd och berömmer en firma, oavsett yrkesområde, för att de gjort sitt jobb? Duh... :rolleyes:

MC Profsen-Hägersten.
Aldrig fått fel grejer.Alltid hjälpsam.Gör så här tips om man frågar.
Nu går det ju inte så mycket reservdelar till en XT men har när jag varit tvungen att handla någon annan stans fått mer fel än rätt faktiskt.

sportbike

Guest
MC Profsen-Hägersten.
Aldrig fått fel grejer.Alltid hjälpsam.Gör så här tips om man frågar.
Nu går det ju inte så mycket reservdelar till en XT men har när jag varit tvungen att handla någon annan stans fått mer fel än rätt faktiskt.

Helt riktigt.
Mc-Proffsen är BÄST.
På BMW och Yamaha.

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Saken med AVA mc är att den firman hade kunnat vara ett himmelrike för oss mc folk, ett företag som skulle tjäna mer pengar än dom faktiskt gör i dag och detta genom att backa 24.3 steg och återinföra det i mina ögon det roliga med att jobba i en butk - kundvård som dessutom spettsas med en aning ödmjukhet!!

Tyvärr för AVA mc och oss mc folk så tappade Janne bort detta för ett antal år sedan när han tog in sin nuvarande partner varför AVA mc för varje dag som går sjunker allt djupare ned i dyn - Janne, gör om, gör rätt och köp ut din partner så ska du se vilken skillnad attityden gentemot AVA mc skulle bli!!

/Fürstenhoff.

Jag vill inte påstå att Janne tappat det. I våras åt jag rullgrus vilket reulsterade i skev gaffel och framfälg. Fattig student som man är ville man lösa det genom att köpa delar från andra hojar. Janne hjälpte mig med att springa runt på deras kyrkogård och leta fälg som skulle passa. Han trodde att han hittat en som passade. När jag hämtat den och skulle montera visade sig det att så inte var fallet, jag åkte tillbaka och han tyckte märkbart synd om mig och gav mig andra rekomendationer som skulle lösa problemet och visst löste det sig. Fälgen tog han inte betalt för föränn jag kollat att det passade.
Jag kände mig verkligen önskad och uppskattad som kund. :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det vore faktiskt bra om det gick att varna för de RIKTIGT dåliga exemplen.

AVA´s kundbemötande har iofs varit uppe till diskussion förut...ingen rök utan eld säger jag. ALLA som jobbar på AVA kan näppeligen vara sopor men det är väldigt ojämnt...verkar var dagsformen som styr snarare än gemensamma och väl kommunicerade värderingar för hur man bemöter de som de facto betalar lönerna.

Men visst, ibland går det lite snabbt att droppa namn här på SH...

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Anledningen tråden låses är för att det är för enkelsidigt. Företaget i fråga kan inte komma med sin åsikt och det är inte rättvist.

Har ni problem med ett företags service, ta upp det direkt med företaget genom att besöka dom och fråga efter chefen och berätta vad som hänt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras