AWA MC-Suger

Status
Ej öppen för fler svar.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Varför försvarar ni mc firmor/handlare???

Varför anser ni att mc firman/handlaren ska kunna försvara sig???

Om ett företag lovar en sak, men inte kan hålla det. Levererar fel produkt, levererar inte alls, skickar kravbrev på fel levererad produkt eller retunerad försändelse. Har "tydligen" har ett dåligt kundintresse...

Då anser jag att man har full rätt att berätta/skriva om sin upplevelse av detta företag, så att andra med samma intresse ska veta hur andra har blivit bemötta samt vilket intryck man har av just detta företag. Det är faktiskt DU som kund som företagen bygger sin verksamhet runt, och är dom inte intresserade av kunden eller vad kundkretsen har för begär borde företaget lägga ner sin verksamhet!

Ta en titt på hur verkligheten ser ut. Allt bedöms, allt rankas, allt pratas om!
Öppna en dagstidning. Där kan du hitta allt från biofilmer, smink till fordon som hyllas eller sågas av en reporter/kröniker. Detta är precis vad du vill ha, du vill veta vad andra tycker!

Men så fort det kommer kommer en tråd på Sporthoj.com då är det helt plötsligt tabu att skriva ett negativt inlägg om sin upplevelse av en mc firma/handlare...:tummenner

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
AWA hade stora möjligheter att sälja en ny motorcykel till min fru vid olika tillfällen, båda gångerna har säljarna visat en ytterst nochalant attityd vilket fick oss att vända till en annan handlare till slut. Vi gav dem chansen en extra gång och likt förbannat hade de inte lärt sig. Detta gäller säljarna, reservdelar har jag aldrig köpt nåt ifrån däremot har klädavdelningen varit trevliga vilket är kanon! Likaså har jag inte haft nåt med verkstan dock så lämnade en vän till mig sin Ducati 748 för storservice, de kunde inte få tag i remmarna var deras visa. Till slut hämtade han hojen & körde till Ducati vid sveavägen och där hade de minsann remmar på hyllan. Nu för tiden åker jag enbart dit för att titta på hojar OM jag är i närheten men någon hoj kommer de inte kunna sälja till mig eller min fru i fortsättningen!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag förstår faktist inte kritiken mot Ava....

Var förargligt det där med stödet.. Det förstår jag. Men en tråd här.. löjligt.
Gnutten Ducati på Sveavägen råkade ha remarna liggandes på hyllan. Det säger inget om att ava brukar ha det eller inte.. Säger snarare något om att ducati har långa leveranstider på reservdelar. DVS inget du kan lasta AVA för.

Att någon fått andra stövlar än han beställt... Var det ava som gjort fel.. eller var det leverantören. Visst det är ava som får skit för att deras leverantörer gjort bort sig.

För något år sedan. Efter att min hoj blev stulen var jag ute och letade en ny 00as r750. Var svårt att hitta några. Var in och tittade på AVA och fick ett riktigt atraktivt pris på en ny hoj Vart riktigt sugen. Dagen efter ringer Gunnar upp mig, Har då letat reda på mitt telefonnr mm. Och talar om att han fått in en r750 Svenksåld 00a. Till ett bra pris Viken jag köpte. Må den vila i frid...

Kliver jag in på ava får jag alltid bra kontakt med personalen. De kommer fram och snackar, lyssnar hur läget är mm. Får kanonservice faktist.

Nog är det lustigt hur jag inte alls märkt av det ni andra gjort?
Kanske beror på hur jag är som kund...

Mitt ryggskydd pajade efter 3månader.
Åker in och snackar med dem. Har inget kvitto med.. och jag får det utbytt utan snack.

Combat här på forumet var med mig in och kollade på hjälm under deras vipdag. De hade inte hennes storlek.. Men De beställer hem en till VIP priset.

Har massor med annat med jag skulle kunna berätta.. som ligger på deras +sida. Men jag tycker det räcker.
Så visst. Företag kan göra bort sig.. Men jag tycker att ava sköter sig riktigt bra.

Jag får ävern bemötande hos Din MC. Riktigt bra service av Fürsten. och många andra.. Jag kan faktist inte säga att jag fått dålig service från någon mc-handlare här i sthlm...

Kram på er.. det är vinter och ni känner säkert frustrationer.. ;)

sportbike

Guest
Visst är det konstigt att en så liten sak som en rörbit eller en gummirem,kan få en hojåkare att aldrig komma tillbaka?
Så många mc-handlare finns det ju trots allt inte i Stockholm.
Ska man sen byta hoj varenda gång man blir sur på en slö säljare,så blir det rätt dyrt.
Jag har blivit blåst av två mc-handlare i hela mitt liv,där har jag inte satt min fot på 20 år.
Inget av dom är Ava.

Dr.Bike

Guest
Visst är det konstigt att en så liten sak som en rörbit eller en gummirem,kan få en hojåkare att aldrig komma tillbaka?
Så många mc-handlare finns det ju trots allt inte i Stockholm.
Ska man sen byta hoj varenda gång man blir sur på en slö säljare,så blir det rätt dyrt.
Jag har blivit blåst av två mc-handlare i hela mitt liv,där har jag inte satt min fot på 20 år.
Inget av dom är Ava.

Exakt
Jag menar - du kör ju Ducce...det är ju en rätt fet blåsning! :hihi

/skoja ba) *aj*

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Får man inte skriva sina åsikter av en firma här på SH så tycker jag inte man ska få skriva om problem man haft med sin hoj eller med någon annan produkt. Typ kläder eller sånt heller. Och inte heller vilken hoj som man gillar sämst efter en provkörning...

Nä starta en tråd om mc firmor vars man skriver sina åsikter lite kort om sina personliga erfarenheter.

Sen så är det ju upp till var och en att tolka inläggen likväl som man tolkar dagligt skitsnack om handlare och alla övriga produkter.

Kass firma får garanterat många allvarliga inlägg och en bra får bara lite smågnäll...

Precis som i verkligheten.

Kanske tråden blir känd över hela sverige och handlarna skärper till sig för att inte hamna i den beryktade "klanka på firmor tråden" på SH:tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
SENSEI: Nu var det inte bara remmarna som det strulade med men om du är så nyfiken så kan jag försöka få tag i min vän och få resten av historia.

Jag som kund är rätt snäll av mig men när man står med sin fru vid två tillfällen i denna butik provsitter samt verkligen visar sitt intresse för mc medan säljare bara står i ett hörn & pratar med varandra. Det är awa som ska sälja hojen till mig & in vi som ska sälja hojen åt dem. Har de någon som helst säljutb så borde de veta vad som får kunden att välja just dem.

Hur många kunder har de vunnit på att ha det mottot?
"obs saxat från deras hemsida"

AVAMC
AVA MC har en enda brinnande ambition:
Att vara mycket mer än ett vanligt mc-varuhus.

Vi har stans kunnigaste och vänligaste personal.

Vi har det bredaste och djupaste utbudet av nya och begagnade motorcyklar, mopeder och ATV.
När det gäller Kawasaki, Suzuki är det ingen som slår oss på fingrarna. Vi har allt du behöver när det gäller tillbehör, kläder och skyddsutrustning.

Vår duktiga mc-verkstad ser till att din mc rullar i alla väder.

Jo, en sak till, vi är väldigt ödmjuka också.

Vi älskar dig och din mc! Välkommen!

Obs har gjort några av raderna i fett stil.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Måste bidra till denna tråd.. Själv är jag ju en arrogant och dryg jävel.. Men om jag vill ha något så brukar jag fråga om hjälp?? Men annars så kan man fortsätta med tankekraft och hoppas på det bästa :D

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Måste bidra till denna tråd.. Själv är jag ju en arrogant och dryg jävel.. Men om jag vill ha något så brukar jag fråga om hjälp?? Men annars så kan man fortsätta med tankekraft och hoppas på det bästa :D

ok..Jag brukar oxå fråga om jag vill ngt men det ska ligga i säljarens intresse att se kunden och ta kontakt. Det är A & O i säljar yrket. Man ska få alla kunder att kkänna sig sedda samt speciella. Förstår om man vissa tider har mkt folk i butiken och kanske ör kort om personal men man kan alltid titta på kunden och ge den en nick eller leende så man vet att man är sedd. ;)

Nu ar jag inte läst hela tråden men det ligger ju ändå på butikens ansvar att se till att leverantören har skickat rätt stövlar.:)

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
ligger ju ändå på butikens ansvar att se till att leverantören har skickat rätt stövlar.:)

Visst ligger det i butikens ansvar.. Men de kan inte heller veta att det blivit fel innan de fått leveransen.
Ansvaret är ju att i slutänden se till att kunden blir nöjd.

Beställde en ny ventil på ava. Fick till fel årsmodell.

Åkte tillbaka till ava och de fixade fram rätt ventil, samma dag trots att de inte hade någon hemma..
Få butiker som slår det.

*Men som vanligt.. Jag har ju en vän som jobbar där.. Så jag är förfördelad som kund" Lika bra att säga det innan någon annan gör det. :rolleyes:

Gnutten. Nä jag är inte nyfiken.

Kollar man lite tillbaka i tiden här på sporthoj så finns det många trådar om hur dåliga ava mc är.

Vet att det förekommit trådar med där bla Din Mc fått mycket hård och svidande kritik. Av någon orsak så tas de trådarna alltid bort.
Undrar varför???

Ännu mer komiskt blir det när personer som bor 30 mil bort och aldrig satt sin fot på stället börjar spy galla över det... Också rätt vanligt förekommande här på sh.com

Ava har också en stor andel mycket nöjda kunder. Som anser att de får den service och kontakt de vill ha.

Last edited:

sportbike

Guest
SENSEI *Men som vanligt.. Jag har ju en vän som jobbar där.. Så jag är förfördelad som kund" Lika bra att säga det innan någon annan gör det. :rolleyes:[/QUOTE skrev:
Å fan,det är därför du alltid tränger dig ?

max 3

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Hm... :D
Stämmer in med dem som bara har bra erfarenheter av nämnd butik. Jag har hittills alltid blivit trevligt bemött och åker gärna dit med jämna mellanrum och hälsar på!

H Blom

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Yamaha FZS 600 -02
Vet du verkligen vad du pratar om?? :va

Jag har erfarenhet av AVA mc sedan 1987 då jag vart kund där (20års erfarenhet av AVA mc med andra ord) då Janne ägde företaget helt själv vilket var en lysande tid för oss kunder, då Pelle Gull drev verksamheten som även den var utan kritik (då var Jannes nuvarande delägare anställd där med fötterna på jorden till skillnad mot nu) samt under den senare perioden som kritiseras hårt av stora delar av mc folket inkl av mig själv - detta tillsammans med att jag känner diverse personal som under senare tid arbetat där så kan jag med gott samvete uttala mig om AVA mc's situation gentemot oss kunder!!

Och om du vill få denna information i från mig att vara "osmakliga rykten" så får det stå för dig, själv kallar jag det kritik i från en kund och inget annat!!

/Fürstenhoff.

Ps!
Reklam för produkter ur mitt sortiment - skratt -
Om du vill se det så så "be my guest" då jag denna gång hade ett stöd kvar vilket trådskaparen var ute efter varför jag la ett inlägg i denna tråd!! :pannkyss
Ds!

När du så tydligt använder forumet för att marknadsföra din affärsverksamhet (pris- och produktförslag i inlägg, reklam för kundaktiviteter i signatur) är det svårt för mig att förstå att du just här uttalade dig som missnöjd kund och inte smutskastade en konkurrent.

Dark_Messenger

Guest
Kan vi inte starta en samlingstråd för ämnet "Hata mc-firmor". Känns lite taffligt att starta en "Knuts MC - jävla skitaffär" var o varannan dag. Alla har säkert varit med om nån dålig affär nånstans, nångång.. :tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras