Bänkning 660vs.625

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Jag kör med ett 188 Huvudmunstycke och en annan nål, (mässingsnålen) Sportluftfiltret och dessvärre med Orignalkrök och dämpare på min 625. (Än så länge) :D

Men kör man Akrapovic så är visst mellan 192-195 rekomenderat i munstycke enligt Sommers.

Men efter att jag bytt munstycke och nål så går hojen bättre på höga varv, även om man kan känna att den är "kvävd" av originalpipan, men det som besvärar mig är ätt den inte går riktigt jämnt på halv gas.
Det känns som om den svajjar i effekt, "rycker" lite.
Lågfartmunstycket är fortfarande 45 (tror jag att det var) och tomgången och luftskuven är orörd.
Öppen luftburk (inte sågad eller uppkapad).

Någon som har några tips eller erfarenheter kring detta?
 

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Tom Byron skrev:
Vad har du för system på? Jag trodde mitt Doma var värsta budget varianten......

men bara 4hk/3nm mindre än en 660 med Akra borde vara bra betyg

/HEDA

Ett Doma står även på min önskelista. :fakta
Har som sagt erfarat 420:s ljud/effekt innan han sålde sitt! :D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Vi fick BAKHJULSHÄSTAR ivf....

Bamse skrev:
Braked Horse Power, men vad jag vet så i termen är det inte definerat hurvida effekten är angiven från veven eller drivhjul.
Den antyder bara att den angivna effekten är uppmätt med en bromsbänk. Är vad jag uppfattat det som.
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Brodde skrev:
Jag kör med ett 188 Huvudmunstycke och en annan nål, (mässingsnålen) Sportluftfiltret och dessvärre med Orignalkrök och dämpare på min 625. (Än så länge) :D

Men kör man Akrapovic så är visst mellan 192-195 rekomenderat i munstycke enligt Sommers.

Någon som har några tips eller erfarenheter kring detta?

Skulle gärna vilja ha lite mer info om vad ni grabbar har för nål i era 625´or.

Har beställt från Lelles en OBDVP + nålmunstycke, pga att jag inte vet hur nålen som sitter i fuggen funkar på min hoj!
Nålen som sitter i heter OCEM Q.
Har nu nålen i högsta positionen + 188 huvud och den går fortfarande för snålt!!
Lite mer info:
52 lågfart
Luftmunstycke 200

Därför vill jag gärna veta hur en generellt bestyckad FCR till en 625´a ser ut!!

Fick inga bra svar på min förra tråd så då provar jag här en gång till.... :rolleyes:
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
enl. sommer så ska du ha 195 el. 192.... i huvudmunstycke

Jag har 195 men då går den asfett, men jag har ju doma...... så det går väl inte att jämnföra........annars är förknasaren orginal typ ostryp...... -48 i lågfart.......4hacket på nålen.......

men du har ju kam å jox........ bänka istället
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Tom Byron skrev:
enl. sommer så ska du ha 195 el. 192.... i huvudmunstycke

Jag har 195 men då går den asfett, men jag har ju doma...... så det går väl inte att jämnföra........annars är förknasaren orginal typ ostryp...... -48 i lågfart.......4hacket på nålen.......

men du har ju kam å jox........ bänka istället

Jo... Jag ska bänka..... DEN 9 JUNI!!!!! :mad:

Vill liksom kunna åka lite tills dess utan att vara rädd för att bränna upp ventilerna!! ;)

Vad heter nålen som sitter i din hoj??
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
obdvp.........."ostrypingsnålen" det finns någon anna som slutar på q tror jag somska vara bättre..... men vafaan de är ju dyra.....heheeh *snåljåp*

Smacka i ett 200 huvudmunstycke då rå så borde du vara safe
varför 9juni........ ? då har halva sommaren gått ju


Abris skrev:
Jo... Jag ska bänka..... DEN 9 JUNI!!!!! :mad:

Vill liksom kunna åka lite tills dess utan att vara rädd för att bränna upp ventilerna!! ;)

Vad heter nålen som sitter i din hoj??
 

Clason

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hol
Hoj
525 zx9 zx10
Bestyckning 660

Får man fråga hur 660 var bestyckad? Mvh Clason
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Re: Bestyckning 660

Clason skrev:
Får man fråga hur 660 var bestyckad? Mvh Clason

Ja det får man.....





























Jaha, ville du att jag skulle berätta oxå?! :1pajas

175 main, nålen på 4'e(orginal), 48 lågfart och soppaskruven 2 varv ut.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
SM 570 RR:

73hk på veven...........
Orginal
 
Last edited:

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
SM 570 RR skrev:
SM 570 RR:

73hk på veven...........
Orginal

Jaha??

Man brukar väl dra av 13% från veven till hjulet? detta ger 63,5 bhp. (baserade på glädje-siffror av tillverkaren) Jämför detta med Ebbes uppmätta 61 bhp...

Fast nu kommer du ju gnälla om att "ja, men min är mycket lättare" och blah blah blah, men ditt argument här i posten så skryter du ju bara om dina jättehästar.

Edit: gav fel bhp för ebbes, fixat nu :)
 
Last edited:

Per-Otto

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Lidköping
Hoj
KTM 660 SMC 2004 + HVA 570 TE 2003 + Eco-Scooter 2003
Förra året bänkade jag min 570 och fick då 59,7 hk.
RR:en jag har nu känns som den går bättre men det är ju en helt annan utväxling på den med, är det runt 60 hk på bakhjulet är jag nöjd.
Det gör iofs varken till eller från med ett par hk mer eller mindre då jag inte kör fortare i kurvorna för det...;)

/Husky
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Per-Otto skrev:
Förra året bänkade jag min 570 och fick då 59,7 hk.
RR:en jag har nu känns som den går bättre men det är ju en helt annan utväxling på den med, är det runt 60 hk på bakhjulet är jag nöjd.
Det gör iofs varken till eller från med ett par hk mer eller mindre då jag inte kör fortare i kurvorna för det...;)

/Husky
Gôtt.
EN vettig Husky-ägare :tummenupp

Skulle jäkligt gärna testa en 570. Vad skiljer en vanlig mot RR?? Prisskillnader oxå tack.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nu bänkade jag min 625 idag med tätt avgassystem, då ökade det 0,3häst så jag är över 57iaf....... skönt att bänka ett par gånger (med 3 veckor emellan) så det inte var någon tillfällighet

Provad det där "on-road" filtret å det gav ingenting i bänken men gick lite snålare......... så det får bli en hyllvärmare.

195 i huvudmunstycke
org nål i 4 hack uppifrån
48 i tomgång ganska mycket inskruvat..... bara 1/4 varv ut.....

Kurvorna ser ut ungefär som tidigare förutom i botten som blev lite bättre.....

Någon hade bänkat en nyss inkörd 100+ mil, 660 med dubbelsebring och fått 58hk...... hehehe...... men dumt att jämnföra då det inte var samma dag vice versa...... men inte så långt ifrån......YUMMIE!!! :slicka
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top