Bänkning 660vs.625

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
5-6000:- :skrämd

Wow!
Men tack för prisinformationen, förstod att det egna skruvandet lönar sig men visste inte vad man talade om för pris i detta fallet.

Men nog kan det vara värt att lägga en peng om man har en timme på sig.. I alla fall om man nu får 56,9/63nm på papper. :D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Vad har du för system på? Jag trodde mitt Doma var värsta budget varianten......

men bara 4hk/3nm mindre än en 660 med Akra borde vara bra betyg

/HEDA

Brodde skrev:
5-6000:- :skrämd

Wow!
Men tack för prisinformationen, förstod att det egna skruvandet lönar sig men visste inte vad man talade om för pris i detta fallet.

Men nog kan det vara värt att lägga en peng om man har en timme på sig.. I alla fall om man nu får 56,9/63nm på papper. :D
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Tom Byron skrev:
Vad har du för system på? Jag trodde mitt Doma var värsta budget varianten......

men bara 4hk/3nm mindre än en 660 med Akra borde vara bra betyg

/HEDA

Sköna siffror. :tummenupp Men som det är sagt tidigare så är det ju bara intressant att jämföra hojar som är körda i samma bänk. Men det är ju oxo precis vad vi ser här. Att Doma är ett bra system för en bra peng håller jag klart med om. Var mkt nöjd med mitt oxo, fast jag sålde det för några veckor sedan. (Gick till Gävle) Byter till ett Akra. :D Mest för vikten, coolheten =) och hoppas det låter lite mindre. För är det något Doma är bäst på så är det ju att låta mkt :rock Och visst håller jag med, 625:an går mkt bra!! Ångrar fortfarande inte att jag avbeställde min bokning på 660:n...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, det var ju Mange som shoppade !!! haha, världen är bra liten:) Mig gör det inget heller att jag åker 625 istället för 660..........


-02 rockar!!!

420 skrev:
Sköna siffror. :tummenupp Men som det är sagt tidigare så är det ju bara intressant att jämföra hojar som är körda i samma bänk. Men det är ju oxo precis vad vi ser här. Att Doma är ett bra system för en bra peng håller jag klart med om. Var mkt nöjd med mitt oxo, fast jag sålde det för några veckor sedan. (Gick till Gävle) Byter till ett Akra. :D Mest för vikten, coolheten =) och hoppas det låter lite mindre. För är det något Doma är bäst på så är det ju att låta mkt :rock Och visst håller jag med, 625:an går mkt bra!! Ångrar fortfarande inte att jag avbeställde min bokning på 660:n...
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
420 skrev:
Sköna siffror. :tummenupp Men som det är sagt tidigare så är det ju bara intressant att jämföra hojar som är körda i samma bänk. Men det är ju oxo precis vad vi ser här. Att Doma är ett bra system för en bra peng håller jag klart med om. Var mkt nöjd med mitt oxo, fast jag sålde det för några veckor sedan. (Gick till Gävle) Byter till ett Akra. :D Mest för vikten, coolheten =) och hoppas det låter lite mindre. För är det något Doma är bäst på så är det ju att låta mkt :rock Och visst håller jag med, 625:an går mkt bra!! Ångrar fortfarande inte att jag avbeställde min bokning på 660:n...

Doma, säljer Lelles det eller vart har ni hittat dessa? Nån som har en bild på sitt?
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag handlade mitt ifrån Belgien, Wheeliegirl åker numera orginal..... hehehehe

eisbaer skrev:
Doma, säljer Lelles det eller vart har ni hittat dessa? Nån som har en bild på sitt?
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Tom Byron skrev:
Jag handlade mitt ifrån Belgien, Wheeliegirl åker numera orginal..... hehehehe

Haha, jättekul!!! :mad: Morr!

*fick man ju ångra bittert*


Å Heda, DOMA e aldrig BUDGET, bara schysst pris! Förresten skiljer det ju bara ett par häst på ditt och race verisionen! :tummenupp
 
Last edited:

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Tom Byron skrev:
Jag trodde mitt Doma var värsta budget varianten......

men bara 4hk/3nm mindre än en 660 med Akra borde vara bra betyg

/HEDA

Betänk då oxå att din hoj gått över 500 mil och min inte ens gjort 100 (ca 80-85 mil)!!! Ska bänka sen igen i sommar när milen gått över 300... :brynad
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Mitt rykrör läcker som ett såll........... :fakta

Jo du har rätt, vi provar lite senare igen!! :tummenupp

Men i min värld av inåtvända tankar å fantasier så trodde jag det skulle skilja mera.........

Blir skoj å se vad Tom får på sin 620 med sebring :)

Ebbe skrev:
Betänk då oxå att din hoj gått över 500 mil och min inte ens gjort 100 (ca 80-85 mil)!!! Ska bänka sen igen i sommar när milen gått över 300... :brynad
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Tom Byron skrev:
Mitt rykrör läcker som ett såll........... :fakta

Jo du har rätt, vi provar lite senare igen!! :tummenupp

Men i min värld av inåtvända tankar å fantasier så trodde jag det skulle skilja mera.........

Blir skoj å se vad Tom får på sin 620 med sebring :)

Ja, ju fler som bänkar på Cycle Center i Svista, desto fler kan vi jämföra!!! Så kom ihåg vart ni ska åka om ni ska bänka eran motard! :)
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Tom Byron skrev:
hehehe, hur faan hann du scanna?? Skulle inte du vara i stockholm runt nio, eller lär du "prioritera" lite?

Well, ME HAPPY :tummenupp

Kan säga att jag inte var i Tokholm förrän närmare 23... :rolleyes:
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ebbe skrev:
Betänk då oxå att din hoj gått över 500 mil och min inte ens gjort 100 (ca 80-85 mil)!!! Ska bänka sen igen i sommar när milen gått över 300... :brynad

Har du inte kört något alls ? Vad pysslar du med om dagarna egentligen ? :p

Det lossnar ordentligt vid 3-400 mil. Min hoj går nu jäkligt fint och ännu bättre blev det efter att ha bytt bort det anskrämliga Dell'Orton. Jag får köra obänkat första vändan på Åland, så grovjustering har jag redan fixat enligt hur det såg ut för Duken.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Du vet han putsar mest..... (kommer från rätt kille) :notme

Har du bytt till mikuni på supercompen oxå? eller snott dukens och flyttat över? :confused:

TomK skrev:
Har du inte kört något alls ? Vad pysslar du med om dagarna egentligen ? :p

Det lossnar ordentligt vid 3-400 mil. Min hoj går nu jäkligt fint och ännu bättre blev det efter att ha bytt bort det anskrämliga Dell'Orton. Jag får köra obänkat första vändan på Åland, så grovjustering har jag redan fixat enligt hur det såg ut för Duken.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tom Byron skrev:
Du vet han putsar mest..... (kommer från rätt kille) :notme

Har du bytt till mikuni på supercompen oxå? eller snott dukens och flyttat över? :confused:

Sicken putsfjolla! :rolleyes:

Jo, jag köpte mig en likadan TM40. Det enda som skiljer är att den har en chokeknapp direkt på förgasaren istället för att som på Duken utnyttja choke-kablaget.
 

Andreas

Guest
Vad har ni för munstycken???? Jag ska oxå bänka och bestycka tänkte jag, men jag vet inte inom vilket spann av munstycken jag ska köpa :confused:

Lågfarts och högfarts munstycken till KTM 625:a köpes billit!

P.s. Min é borrad lite... d.s.
 

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
En liten del av en Gixxer, saknar min Bläjjjjd!!
ulf_lundin skrev:
Imponerande vridsiffror på bakhjulet för den cyl.vol o stånka.

Fast 'bhp' betyder normalt nåt annat än 'på bakhjulet', har jag för mig.
/u

Braked Horse Power, men vad jag vet så i termen är det inte definerat hurvida effekten är angiven från veven eller drivhjul.
Den antyder bara att den angivna effekten är uppmätt med en bromsbänk. Är vad jag uppfattat det som.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top