Bänkrummet på gång

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Det var fan i mig på tiden!!
Skall glida in en sväng om du nu kan ordan en kopp java!
Har följt tråden länge nu och undrar hur det ser ut i verkligheten!
Kan ju bänka min hoj för att få en riktlinje!
th_biggrin.gif
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Ingen mer som vill ta en tur till Sollentuna?
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Ett stort tack för trevligt bemötande.... Och måste säga att det vart snyggt bygge...

Kul och träffas allihopa som va där ;)
 
Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Lite bilder från evenemanget:

Pärla med lite tunn bestyckning:
DSC_0705ut.jpg


Förväntansfullt inrullande:
DSC_0732ut.jpg


Oooouuuuu hur skall det gå....169Hk...JUBEL!
DSC_0733ut.jpg


Två inbitna Suzukilovers:D :
DSC_0743ut.jpg


Åskådare 1:
DSC_0745ut.jpg


Åskådare 2:
DSC_0746ut.jpg


122 rappa:
DSC_0742ut.jpg


0,97Hk....THUNDER IN THA HOUSE!!! -63, ett grymt år!
DSC_0734ut.jpg


WTF va läcker!!!
DSC_0752ut.jpg


DSC_0759ut.jpg


Klart det skall gasas!
DSC_0771ut.jpg


Undrar hur många byggtimmar det står på rullen....?? å bakljuset...inte smälta pliiiz
DSC_0783ut.jpg


Så här ser koncentrerad blick ut!
DSC_0790ut.jpg


Nöjd bromsgubbe
DSC_0795ut.jpg


Massor av byggtimmar och 116pållar gasar iväg mot solnedgången....
DSC_0798ut.jpg



Tackar för fika och bromsmys:tummenupp
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
snygga bilder... ;)..

Trevligt å träffas triggerhappy... knäppte du nå mer bild på Z-an ?
 
Last edited:

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Såg ut som han filat på styrkronan...lr? :D :D


Jällit läcker:Bugar

Hhehe den såg väldigt läcker ut... man såg hur
folk stannade upp när han rullade in på uppfarten :D

Ovanligt bygge om inte annat.

Du som va kvar där. vad är det för maskin som sitter på den ?
 
Last edited:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Tackar för bänkningen! Var ett riktigt schysst bänkrum:tummenupp
Mer än nöjd är jag med effekten och kurvan med :banana
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tack för igår:tummenupp. Snyggt jobb Peter och en trevlig tillställning. Fick 141 pållar 123 Nm (samt en A/F kurva som ringlade sig som ett skadeskjutet hopprep, kräver ytterligare jobb med den).

/Ingvar
 

Dr.Bike

Guest
Tack för igår:tummenupp. Snyggt jobb Peter och en trevlig tillställning. Fick 141 pållar 123 Nm (samt en A/F kurva som ringlade sig som ett skadeskjutet hopprep, kräver ytterligare jobb med den).

/Ingvar

Sjukt bra vrid på en så "gammal rackare" Vad kör du för kubik?
Hur illa var A/F? Max/Minvärden? Över 14:1 nån gång? Under 12?
 

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
Bromsgubbe

Tack för en trevlig dag samnt kväll Peter
Jag vet inte om de är värken i huvudet :huvet eller i knäna som är värst :)
För du var en j..el på att cykla :hihi
Tack för en skön turbo ride :tummenupp
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
:tummenupp Ser trevligt ut.
Vart bör A/F ligga?? Min A/F kurva är snarlik din. Men ligger under 12 mellan 3500 till 5500.

Går den snålt om den ligger lågt (under 12) eller hur funkar det?

Tvärt om. Över 14,7:1 så går den (för) snålt. Generellt brukar man säga att runt 12,5:1 ger bäst effekt på de flesta motorer även om det är lite mer soppa än vad som ger optimal förbränning.
Att ha 14:1 när man kör lugnt och pyser i trafiken är ju trevligt för soppakontot, men när man vrider om rullen vill man ha fetare blandning för mesta kraftuttag. Man och man förresten....jag.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Tvärt om. Över 14,7:1 så går den (för) snålt. Generellt brukar man säga att runt 12,5:1 ger bäst effekt på de flesta motorer även om det är lite mer soppa än vad som ger optimal förbränning.
Att ha 14:1 när man kör lugnt och pyser i trafiken är ju trevligt för soppakontot, men när man vrider om rullen vill man ha fetare blandning för mesta kraftuttag. Man och man förresten....jag.

Ahh, då är jag med på banan igen. Har svårt att få in det i skallen att ju högre siffra ju snålare blandning...
 

Bifogat

  • B12 167hk 134Nm.jpg
    B12 167hk 134Nm.jpg
    135 KB · Visningar: 162
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top