FZ1
Resan är målet!
Näe, ingen så'n kurs men arbetar inom vvs med felsökning/konstruktion/optimering, läste maskinteknik påbygd med styr och regler teknik. Uursäkta spamet i tråden...-PLM- skrev:Du har läst installationsteknik på högskolenivå, eller hur? Har själv precis tentat den kursen.
Jo, värmeförlusterna från motorn måste ventileras bort, annars lär du inte kunna köra så många repor innan det blir för varmt inne, speciellt om du tänker köra lite längre delbelastningspass. Skall du få hyffsad mätnogrannhet får nog inte omgivningstemperaturen ändras för mycket.andersson turbo skrev:Nu är det ju inte värmen i första hand man vill transportera ut utan avgasmängden
mängden bränsle+mängden luft per minut för att generera exempelvis 100hk
(74kw)
Har inte riktigt koll på bränslet men antar man ett AF förhållande på 13-1
13kg luft per 1kg bränsle har för mig att en kubik luft väger ca 1kg beroende på temperatur naturligtvis
Vi får väl se om nån som har bättre koll på bränsleåtgången per 100hk per minut kan hjälpa oss med uträkningen
Om du har en normal verkningsgrad i motorn bör det bli ca 60 liter avgaser per sekund. Fläkten bör dock suga betydligt mer för att sänka temperaturen på avluften. Heta avgaser direkt in i fläkten är inte att rekommendera.
1m³ 20°C luft väger ca 1,2kg
För övrigt börjar det ju likna en riktig porrstudio