Eru helt säker på den siffran?
Har inte sett att dynojet har haft rulle i den vikten
Vad har ni för brödkavel och åker på?
Min rulle väger 418 kg
Enåfemti
Enligt Henning och MotoSpeed så ska den väga det...
Hängde den i 2st 4 kants profiler längst ut på ett par truckgafflar vid monteringen.
Det kroknade trots att det rörde sig om 2 decimeter ut på profilerna.
Tungt är det i alla fall...
Va har du för diameter på den ?
Kikade på dynojet's sida och dom anger vikten på rullen till 397 kilo på 200i.
Vad jag vet är det samma rulle som sitter i 250'n som dom flesta använder...
Dynojet spec
Då har man lekt lite grovsmed i helgen då
Axeln är dock lite lång och måste svarvas ner
Försökte få upp den i min lilla fjuttsvarv hehe fans inte en chans
Då har man lekt lite grovsmed i helgen då
Axeln är dock lite lång och måste svarvas ner
Försökte få upp den i min lilla fjuttsvarv hehe fans inte en chans
Jag släpade fram min gammla retarder hyraulbroms som jag tänkte använda lite framöver ihop med bänkrullen
Jag borde ju måttat den innan jag byggde stålkonstruktionen
Nåja lite enklare ändringar så blir de nog bra
Är det nån som känner igen denna splinesning ( ingången till bromsen)
Axeldiameter 70mm ( invändigt 63mm ) samt 21 st bomar
Mkt sällan ser man en grovsmed som svetsar med en tig
Svår fråga. Om du avrundat till 70mm från 70.15mm så skulle det kunna vara modul 3.05. men det kan ju vara en amerikansk standard dvs diametral pitch som jag inte kan nåt om.
Delningsdiameter och pressvinkel hade varit bra info. men väldigt svårt att mäta sig fram till med skjutmått i garage..
Svår fråga. Om du avrundat till 70mm från 70.15mm så skulle det kunna vara modul 3.05. men det kan ju vara en amerikansk standard dvs diametral pitch som jag inte kan nåt om.
Delningsdiameter och pressvinkel hade varit bra info. men väldigt svårt att mäta sig fram till med skjutmått i garage..
Kan det inte va modul 3 och 69mm? Lite spel ska där väl va?
Vad har ni för brödkavel och åker på?
Min rulle väger 418 kg
Enåfemti
Var tvungen att kolla upp våran bänk på Karlstad universitet
397kg rulle och klarar 500hk.
Rullens vikt är väl bara en del i hur tungt den går?
Man måste väl veta tröghetsmomentet också. Alltså vilket radiemått "tyngdpunkte" ligger på.
Mats
Var kommer retardern ifrån, liknar dom som sitter på våra bussar något grymt, behöver du delar till den så är evobus i vetlanda grymt bra att ha och göra med, ruggigt kompetenta också.
0383-19600
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |