Nya funderingar
Angående bromssystemet
Funderar på att använda tyckluft för att manövrera hydraulcylindern
(huvudcylindern)
Kruxet är att man inte riktigt vet hur mycket kraft som behövs
Om man visste ungefär hur mycket tryck det ligger på ett bilbromsok
Vid kraftig inbromsning, Då vore det simpelt att räkna fram vilken kolvarea på luftcylindern som går åt
Alternativt att man gör med justerbar utväxling
Smidigast vore ju dock med cylindrar inline så att säga
Tryckluft mellan 4 - 8 bar är väl rimligt att jobba med
Manöverspakar att bromsa med lär väl finnas en uppsjö att välja mellan
vet inte om du löste 90 gradare till golvvärme men antar eftersom kaklet ligger där.i vilket fall beulco 66 systemet har knäböjar som inte är helt körda i flödet.det hittar du på ahlsehls och dahls mfl.tom rinkabyrör.se har sånt.
i mitt förra hus bad jag de dra åt helvete grannarna efter ett par dagar och första klagomålet.kunde bete mig hur som helst sedan,de var ändå sura
Skarvningen blev mot all inrådan 2 st 90graders pem kopplingar
men med svarvade mässingshylsor inknackade i slangändorna så känndes det riktigt bra
Lite sämre flöde förståss men man får väl trimma in den slingan separat
Det är ju ej heller ett vardagsrum utan en verkstad
Skulle den spöka så kan jag helt enkelt skippa den slingan
har golvvärmen nu inte varit inkopplad på 10 år så känns det inte som nån katastrof
Ska väl jaga nån elpanna framöver till hela villans golvvärmesystem
vet inte om du löste 90 gradare till golvvärme men antar eftersom kaklet ligger där.i vilket fall beulco 66 systemet har knäböjar som inte är helt körda i flödet.det hittar du på ahlsehls och dahls mfl.tom rinkabyrör.se har sånt.
i mitt förra hus bad jag de dra åt helvete grannarna efter ett par dagar och första klagomålet.kunde bete mig hur som helst sedan,de var ändå sura
Skarvningen blev mot all inrådan 2 st 90graders pem kopplingar
men med svarvade mässingshylsor inknackade i slangändorna så känndes det riktigt bra
Lite sämre flöde förståss men man får väl trimma in den slingan separat
Det är ju ej heller ett vardagsrum utan en verkstad
Skulle den spöka så kan jag helt enkelt skippa den slingan
har golvvärmen nu inte varit inkopplad på 10 år så känns det inte som nån katastrof
Ska väl jaga nån elpanna framöver till hela villans golvvärmesystem