Köp en kurs - www.svmc.se
Det gör jag ibland. När tid, plats och ekonomi sammanfaller.
Köp en kurs - www.svmc.se
Tja - faktiskt så är ju fortfarande R1 98-01 snabbare än samtliga 600... Dessutom - vilka årsmodeller av 600 får du om du letar i prisklassen 25-40
För en oerfaren och förmodligen medelgod förare är dessutom R1:an väl så konkurranskraftig även mot lite nyare hojar... På bandagar och kursdagar där deltagarnas tempo för det mesta är måttligt räcker det gott och väl med en gammal R1:a för att hota nyare hojar
(...eller till och med en Kawasaki Ninja 250)
Vill man dessutom åka fort med en 600 måste man ta i lite - jag inbillar mig att den 1000 är enklare att köra tack vare mer effekt i botten. Om inte annat är det i alla fall överlägset roligare
Bromsarna däremot ÄR bland de sämsta som någonsin funnits (på 2000 talet)... Möjligen är också fjädringen lite i mjukaste laget - det blir tyvärr lite av konstant regnsetup
Det enda negativa är nog som Magnus skrev - att det trots allt börjar bli en gammal cykel - det börjar helt enkelt ta på utbud av reservdelar osv !!
För 25-40 tusen kan du få en betydligt nyare R6a, med betydligt bättre fjädringssetup. Oftast har dom dessutom gått färre mil. Och jag tvivlar starkt på att man som nybörjare är snabbare runt en bana med en R1a.
Vad jag kan se så får man för 35 tusen en 00-03... Vad i fjädringssetupen skulle vara bättre på den??
- eller speciellt mycket nyare?
En vän som kör tävlingar ibland säger att en som han känner gör slut på 2 daytona motorer varje tävlings helg. sen att jag inte kört en daytona på banan betyder inte att man inte kan få sig en uppfattning av vad en hoj förmedlar till föraren.
När jag läste ditt inlägg så förstod jag direkt att jag hade att göra med en som äger just prylen jag pratade om.. Protect whats mine, mine is always best, fanboism
t.ex:http://www.blocket.se/angelholm/Banhoj_Triumph_Daytona_675_43509699.htm?ca=11&w=3
30k för 08a med öhlin, är nästan gratis?
Det gör jag ibland. När tid, plats och ekonomi sammanfaller.
Vad jag kan se så får man för 35 tusen en 00-03... Vad i fjädringssetupen skulle vara bättre på den??
- eller speciellt mycket nyare?
Beroende på hur snabbt man tänkt åka då, och på vilka banor... En del kan sätta rätt imponerande varvtider, men hastighetsskillnaden på rakorna i snabbare grupperna kan vara ehm, suboptimal.
Sist på Gelleråsen så tror jag tyvärr att jag skrämde skiten ur en motard (690:a tror jag) då jag missbedömde exakt hur mycket långsammare han höll på rakan, så att passeringen blev liiite närmre än helt komfortabelt. Inte så att man gnuggade armbågar direkt, men onödigt nära. När man kommer 80-90km/tim fortare och redan håller typ 200+ så gäller det att se upp!
En vän som kör tävlingar ibland säger att en som han känner gör slut på 2 daytona motorer varje tävlings helg.
Lite roligt o ha de ex 15-20hk ut på rakan gentemot andra 600 med. Alltig gött med lite extra, när man bromsar på sig el kör lite sämre .
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |