Bästa Julmusten?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ngn som har smakat apotekarnes årsmust?

Ja, helt ok men inte värd pengarna jämfört med Zeunerts så klart. Precis som förra året så är det inte jättestark smak av årets smaksättning men den har en ganska djup och fyllig karaktär.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja, helt ok men inte värd pengarna jämfört med Zeunerts så klart. Precis som förra året så är det inte jättestark smak av årets smaksättning men den har en ganska djup och fyllig karaktär.

Får testa en flaska, lite väl häftigt literpris dock!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad är det för smak på den i år?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Vad är det för smak på den i år?

Ska man spoila det för dom som vill smaka och gissa?
Nä, du får tjuvkika på etiketten. Fliken tål att öppnas och stängas igen utan att det syns.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Kände mig tvungen att testa Zeunerts julmust efter ha läst hur alla ni lovordade den förra vintern och i år.
Kanske har skumma smaklökar men förutom att den inte var så söt som apotekarnes (tummen upp för de!) så kändes den inte som något speciellt mer än en vanlig must.
Så god, men inget speciellt enligt min oprofessionella syn på de hela

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Mjahaja, då börjar flaskorna med den mältade drycken rullas ut på butikshyllorna igen.

Hur står sig årets skörd..? Är det fortfarande Mora Bryggerier Gammeldags Must och Zeunerts Julmust som gäller - eller finns det några bubblare på listan (pun not intented..)?

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Åfan, dags att börja leta då. Om någon får syn på Zeunerts must i Västerås så säg till. Ett jävla jagande varenda år om man vill ha lite bättre must. Har försökt i flera år att få den lokala ICA-handlaren i byn att ta hem Zeunerts men det verkar fan omöjligt.

Mora Bryggerier Gammeldags Must har jag aldrig testat, hur står den sig i jämförelse med Zeunerts?

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
...Mora Bryggerier Gammeldags Must har jag aldrig testat, hur står den sig i jämförelse med Zeunerts?

Står sig mycket bra. Mycket lik musten från gamla Bockens Bryggerier - som senare blev uppköpt av TILL vilka fortsatte tillverkingen med gott resultat. Runt 1989-90 lade Falcon vantarna på tillverkningen vilket var spiken i kistan för gammal hederlig must...:mad: Wasa Bryggerier har nu försökt skaka liv i den gamla Bockens-musten under namnet Wasa Gammeldags must (tom med gamla Bockens-etiketten på flaskorna) - vilket är ett helt OK försök men den från Mora är bättre...:fyllisar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Åfan, dags att börja leta då. Om någon får syn på Zeunerts must i Västerås så säg till. Ett jävla jagande varenda år om man vill ha lite bättre must. Har försökt i flera år att få den lokala ICA-handlaren i byn att ta hem Zeunerts men det verkar fan omöjligt.

Mora Bryggerier Gammeldags Must har jag aldrig testat, hur står den sig i jämförelse med Zeunerts?

Har ni Dollarstore i V-ås? Om inte så brukar de ha Zeunerts på Dollarstore ute vid E20 där man passerar Arboga.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kul åse att de finns så många mustälskande människor här på ett hojforum...

Jag tycker Apotekarens på glasflaska är godast å man får tidigast dricka me dagen före julafton... Men sen är det fritt fram för hur mycke som helst.... :hihi

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Kul åse att de finns så många mustälskande människor här på ett hojforum...

Jag tycker Apotekarens på glasflaska är godast å man får tidigast dricka me dagen före julafton... Men sen är det fritt fram för hur mycke som helst.... :hihi

Jag brukar också börja den 23:e december - sen fortsätter jag till runt den 22:a december. Ungefär...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som vanligt, bara att blanda med Zwack eller nån obskyr Jäger så går även halvdan must att hälla ner.

All dryck som innehåller fler smaker än vatten, bör även innehålla alkohol. Tillförd som naturlig.

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Har ni Dollarstore i V-ås? Om inte så brukar de ha Zeunerts på Dollarstore ute vid E20 där man passerar Arboga.

Sladdade in och köpte 2 lådor på Dollarstore i Arboga igår när jag ändå passerade, avsmakning till helgen när jag är hemma igen, tack för tipset.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har testat Nygårdas fatlagrade must (var väl snart någon månad sedan de dök upp hos den lokale ICA-handlaren). Både den från romfat och den från naturella fat eller vad det nu är. Ingen av de var någon höjdare att dricka ensamt. Kanske att de passar till rätt mat eller något.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Jag har testat Nygårdas fatlagrade must (var väl snart någon månad sedan de dök upp hos den lokale ICA-handlaren). Både den från romfat och den från naturella fat eller vad det nu är. Ingen av de var någon höjdare att dricka ensamt. Kanske att de passar till rätt mat eller något.

Nä, 'ekfatslagrad' låter bra mycket häftigare än det smakar. Kanske hade varit en bra idé om man haft en bättre produkt som utgångspunkt än just Nygårdamust - som smakar skräp i originalutförande.
Lagrat skräp är fortfarande skräp...:smasha

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nä, 'ekfatslagrad' låter bra mycket häftigare än det smakar. Kanske hade varit en bra idé om man haft en bättre produkt som utgångspunkt än just Nygårdamust - som smakar skräp i originalutförande.
Lagrat skräp är fortfarande skräp...:smasha

Jag gillar Spendrups Nygårdsmust och ogillar ApotekArnes...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept