Bästa Julmusten?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Shit, jag visste inte att det fanns en tråd när jag startade min.
Jag upptäckte i alla fall Nygårdas must.
Faktiskt den bästa jag druckit.
Billig är den också.
Den finns på Willy´s och säkert på fler ställen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
inte så konstigt, det är samma innehåll i lidls som apotekarnes, samma must till lägre kostnad (produceras av carlsberg, så, nu vet ni det) fast personligen sätter jag inte min fot på lidl för att köpa must, jag hämtar min must i personalshopen GRATIS:tummenupp

(ja jag jobbar på carlsberg)

Samma sak sades förra året så vi körde ett blindtest på vår must-fanatiska kusin och hon tyckte definitivt inte att det var samma i de två glasen och hon kunde vid alla försök säga vilken som var Apotekarnes och vilken som "inte" var det...

(Vi körde alltså blindtestet förra året)

Är det EXAKT samma must? Vi var nämligen rätt eniga om att Lidl's hade en bismak som närmast kunde liknas vid den som är i läsk med sötningsmedel...

....Var det samma must förra året?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Samma sak sades förra året så vi körde ett blindtest på vår must-fanatiska kusin och hon tyckte definitivt inte att det var samma i de två glasen och hon kunde vid alla försök säga vilken som var Apotekarnes och vilken som "inte" var det...

Är det EXAKT samma must? Vi var nämligen rätt eniga om att Lidl's hade en bismak som närmast kunde liknas vid den som är i läsk med sötningsmedel...

mig veterligen JA!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.

Är det inte Stockmos som tillverkar Lidls julmust? Artificiell sötma skriver de om Apotekarnes i detta fjolårstest.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Även tidigare år?

kan jag inte svara på, vet inte hur länge Lidl har funnits i sverige men är det så att det har funnits ngn annan aktör åt Lidl innan så antar jag att t o m dom vill ha lite kvalitetsdricka att sälja iom att carlsberg numera tillverkar must åt Lidl

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
kan jag inte svara på, vet inte hur länge Lidl har funnits i sverige men är det så att det har funnits ngn annan aktör åt Lidl innan så antar jag att t o m dom vill ha lite kvalitetsdricka att sälja iom att carlsberg numera tillverkar must åt Lidl
Ok, har sett en del påståenden på andra håll att det var Stockmos som tillverkade musten åt Lidl. Tänkte att det passar in att ett leverantörsskifte har skett iom att det har varit olika utlåtanden kring Lidlmusten även om personerna varit överens om Apotekarnes (nu menar jag inte enbart denna tråd).

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Fortfarande
2147176718.jpg

jaha, nu har ni lurat mig till en dålig vana :D:näsblod, den var godare än jag trodde men svår att få tag i :näsblod

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
jaha, nu har ni lurat mig till en dålig vana :D:näsblod, den var godare än jag trodde men svår att få tag i :näsblod
Japp. För det mesta ingenting som man kan köpa på närmaste bensinmack fem minuter innan det är dags för julbordet. Snarare så får man passa på och handla några flaskor på en gång när man lyckas hitta några. Och sedan sitta som Gollum och vakta sin lilla stash med julmust fram till julafton så ingen snorig småkusin kommer och nallar av godsakerna. :tomten

Jag köpte Eldorados julmust på Willys häromdagen. Förvånansvärt god vardagsdricka. :gnissla

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag har också provat Zeunerts nu. God och lite mera vuxen fast den hade lite konstig eftersmak. Kan det vara lagringen som ger lite konstig eftersmak? svårt att förklarar vad det smakar.

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Dags för trådlyft. Säsongen är ju här. Sprang på några flaskor Zeunerts på ICA Maxi förra helgen Har aldrig lyckats få tag på den tidigare. Fantastiskt god must. Har haft Apotekarnes som 1:a men Zeunertsen hade det där lilla extra.

Hittade även Nygårda must lagrad på ekfat idag på lokala ICA-butiken. Ligger på kylning, ska bli kul att se om de matchar Zeunerts.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dags för trådlyft. Säsongen är ju här. Sprang på några flaskor Zeunerts på ICA Maxi förra helgen Har aldrig lyckats få tag på den tidigare. Fantastiskt god must. Har haft Apotekarnes som 1:a men Zeunertsen hade det där lilla extra.

Hittade även Nygårda must lagrad på ekfat idag på lokala ICA-butiken. Ligger på kylning, ska bli kul att se om de matchar Zeunerts.

Ska du äta kräftor och surströmming till Nyårsmiddag också?

Det är för fan mer än två månader till julafton...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-

Jaså? Då får man ge sig ut på jakt.
Drack upp min sista Zeunerts för någon helg sedan.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Ska du äta kräftor och surströmming till Nyårsmiddag också?

Det är för fan mer än två månader till julafton...

jag dricker julmust året om, har alltid minst 6 backar hemma, lagrar alltid några backar must, har redan tömt 3 backar:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati