Bästa Julmusten?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hammars minns jag sedan barnsben. Minns dock inte riktigt smaken. Kanske får ta mej till fältöversten och handla.

Måste annars slå ett slag för Eldorados julmust. Har dock bara druckit lighten men den är skitgod för att användas till vardagen, dessutom billig som få.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Kopparbergs Något obalanserat kryddig och söt, viss bismak från flaskan pga lagringen?
.

Jag provade den idag, 1,5l PET. Tyckte den inte var fullt så söt som Nygårda eller Apotekarnes, dåligt med kolsyra, lite fadd (kanske din "något obalanserad"). Klart inget jag köper igen. Vill bara säga att jag inte behöver en söt must, men då skall den smaka bra i övrigt.

Har 2 st 0,5l flaskor Z ståendes, dom skall provas i morgon.

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Nån som minns Bryggaregårdens julmust ?

jag tror den hade viktor rydbergs tomten på etiketten!

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Konstigt att ingen har nämnt Guttsta Källa Julmust. Favoriten.
Finns tillochmed i USA i vissa butiker :tummenupp

Kneedrag

Guest
Sitter med en fin Grebbestad och smuttar på mmmm mmm den är så god.
Bästa jag smakat på faktiskt

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Den bästa julmusten, är den man slagit upp i ett glas, och sen fyller på med hembrännt.När glaset är tomt, så är det bara o upprepa proceduren. Läskande gott. En julmustagrogg a'day, keeps the doctor away.(i juletider):tummenupp

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Jag o några polare körde faktiskt blindtest igår med tre olika sorters julmust: Nygårda, Apotekarnes och Grebbestad.

Till vår stora förvåning tyckte alla att Apotekarnes va klart sämst, mycket blaskigare än dom andra två.
Grebbestad och Nygårda smakade väldigt lika, men till slut kom vi fram till att Nygårda va den godaste.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Dags att lyfta tråden igen med en dryg vecka kvar till 1a advent!

Inte nu längre, jag köpte just dom två sista fulla backarna (Zeunerts) och det är slut hos leverantören så jag hoppas att du har så du klarar julen. En av backarna går rätt ner i källaren för lagring!

Fick tag i den gamla slovenska favvoläsken Cockta också så :tummenupp för Maxi haninge!

Nu har Jag hittat årets Zeunerts hos ICA Globen! Självklart köpte Jag en back som nästa vecka ska provsmakas mot fjolårets som står orörd i källaren. Ska försöka få tag på några flaskor från Ölands gårdsbryggeri också så småningom.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Man ska lagra. 1 årig apotekaremust är god skit.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man ska lagra. 1 årig apotekaremust är god skit.

Å fan, när jag hjälpte brorsan att städa förrådet där han bor hittade vi en påse med 9 stycken 1.5 liters PET flaskor Apotekar-must...

Vi hällde ut skiten!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag köpte faktiskt must på Lidl för några veckor sedan, bara för att testa. har ibland köpt nån flaska på lite B-butiker som typ Ö&B med flera men det slutar ju alltid med att man spottar ut skiten.
Men döm om min förvåning när denna must var riktigt god! Vi hade en flaska med Apotekarnes i kylen också och jämförde, det var inte mycket skillnad och den skillnad som fanns var inte till Apotekarnes fördel.
Zeunerts har jag fått för mig smakar skit, måste få tag på en flaska igen och testa verkar det som.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Apotekarnes julmust är den jag tyckt varit godast under alla år av de vanliga man normalt hittar i affärerna.

Tråden har dock fått mig att vilja testa Ölands gårdsbryggeris och Zeunerts julmust.

Köper man det över disk eller måste man vända sig till specialaffärer för att få tag i den? ICA MAXI lär väl inte ha den på lager över hela landet direkt misstänker jag.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Själv sitter jag här med en nyuppkorkad ett år gammal flaska apotekarnes julmust och njuter för fullt:tummenupp Ska givetvis jämföras med årets laddning när denna väl köpes in, uppdatering kommer.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Nygårda Julmust Fatlagrad

Köpte dessa idag.
Riktigt goda :tummenupp

xx090914-must.jpg

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag köpte faktiskt must på Lidl för några veckor sedan, bara för att testa. har ibland köpt nån flaska på lite B-butiker som typ Ö&B med flera men det slutar ju alltid med att man spottar ut skiten.
Men döm om min förvåning när denna must var riktigt god! Vi hade en flaska med Apotekarnes i kylen också och jämförde, det var inte mycket skillnad och den skillnad som fanns var inte till Apotekarnes fördel.
Zeunerts har jag fått för mig smakar skit, måste få tag på en flaska igen och testa verkar det som.

inte så konstigt, det är samma innehåll i lidls som apotekarnes, samma must till lägre kostnad (produceras av carlsberg, så, nu vet ni det) fast personligen sätter jag inte min fot på lidl för att köpa must, jag hämtar min must i personalshopen GRATIS:tummenupp

(ja jag jobbar på carlsberg)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras