lunamod
Two stroke smoke forever!
Kolla på "Framom främsta linjen" Svensk/Finsk film om fortsättningskriget från 2004.
http://www.framomframstalinjen.fi/
Mattias
Mattias
Kiosken skrev:Röstade Stalingrad, annars är Black Hawk Down jävligt bra...
"We got a black hawk down, we got a black hawk down"
sweborn skrev:Black Hawk Down = 97% automateld
Casualties of War heter den. Sean Penn är med också.HansJ skrev:Vad heter filmen med Michael J Fox, Vietnam, de kidnappar en vietnamesisk flicka under ett uppdrag föär att "förlusta" sig med, mer en film om moraliska dilemman, men helt OK.
Jag såg en i går på TV4, The Lost Battalion, som byggde på en verklig historia. De fastnade bakom tyskarnas linje men vägrade ge upp. Halvbra.Chris Ash skrev:Undrar varför så få har skildrat första världskriget egentligen.
Ninjaboy skrev:Casualties of War heter den. Sean Penn är med också.
Jag såg en i går på TV4, The Lost Battalion, som byggde på en verklig historia. De fastnade bakom tyskarnas linje men vägrade ge upp. Halvbra.
lunamod skrev:Kolla på "Framom främsta linjen" Svensk/Finsk film om fortsättningskriget från 2004.
Mattias
Jepp, kanonrulle. En av de absolut bästa. Gå även och se "Gå och se". Gjord i Sovjetunionen på 80-talet men likväl en av de bästa krigsfilmerna.Harmon Rabb skrev:Rekommenderar The Thin Red Line.
Tja, vi har ju "Vilket underbart krig". Musikal som utspelar sig i WW I skyttegravar. Jag har inte sett den men den lär vara mycket bra.Chris Ash skrev:Undrar varför så få har skildrat första världskriget egentligen. En skildring av Verdun,Passchendaele eller Somme skulle kunna bli den mest helvetiska och avskyvärda krigsskildring som gjorts.
McB skrev:En annan film som i mitt tycker borde ha varit med är Enemy at the Gates. Inte för att den tillhör toppen i ligan, men jag har alltid diggat snipers.
abstruse skrev:Har en gammal favorit i en pansarfilm med ett gäng år på nacken. Kommer inte ihåg om det var från Tobruk eller El Alamein. Får kolla upp namn och återkomma.
red_ninja skrev:ok, vad heter den med stridsvagnen då? Är nästan säker på att det är en tysk vagn som åker vilse, den är rå som f*n, dom kör över krigsfångars ben med stridsvagnen o lämnar dom där i öknen utan vatten, snacka om dödsstraff
kan det vara "the beast" ???? finns det ingen film som heter så?
Per skrev:Instämmer helt. En välgjord och intressant film ur svensk synvinkel tillskillnad mot många hollywoodproduktioner med "rambo/hjälte/fanan-vajandes-i-topp med Star Splangled Banner ljudandes i bakgrunden" tema.
Harry Järv förtjänar all uppmärksamhet han kan få.
Läs gärna boken "Permanent Patrullverksamhet"
De som ser på film i mer än bara underhållningssyfte kommer ha mycket ut av denna rulle.
Tips till trådskaparen framförallt.
Starstriker skrev:Var det Odjuret? Handlar om en tank som kört vilse i en dalgång och jagas av gerillan?
amullo skrev:Är filmen på Svenska eller Finska? Blandning? Textad?
Med anledning av den egna släktens historia funderar jag på att skaffa den.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|