Bästa maidenalbum

Bästa studioplatta med maiden


  • Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har märkt att det finns en hel del maiden-uvar här inne. Så, vilken är bästa studieplattan? Lägger min röst för killers.

12593.jpg
19469.jpg
12634.jpg
19903.jpg
19476.jpg

12813.jpg
25759.jpg
25740.jpg
20199.jpg
14656.jpg

10193.jpg
12188.jpg
11038.jpg
26158.jpg
17301.jpg
 
Last edited:

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Cresent
Killers är oslagbart.... Maiden har många bra låtar men Di'Anno är svårslagen med sin röst!
 

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
"SÅLD"
Tycker liveplattan Rock In Rio borde få vara med. Fantastiskt bra, köpte nyss in DVD´n (169:- på DVDON.COM) också, samt DVD´n med 40 låtar/videos, kommer inte ihåg namnet på den, men fantastisk förfest film :rock

PS: Ingen som har biljetter över till konserten i november
 

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Dalby [Skåne]
Hoj
KTM 990 Superduke
- Number of the beast
- Piece of mind
- Powerslave

Detta var de album som spelades mest under min uppväxt (det hårda åttiotalet).

Så de har man mycket grymma minnen till, ska jag välja ett så blir det Number of the beast albumet.

Såg dom live på Skandinavium 83 - 85 nån gång det var nog Number of the beast eller Piece of mind turnen då.

Fan va Eddie var cool alltså. :rock
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Lion skrev:
Tycker liveplattan Rock In Rio borde få vara med. Fantastiskt bra, köpte nyss in DVD´n (169:- på DVDON.COM) också, samt DVD´n med 40 låtar/videos, kommer inte ihåg namnet på den, men fantastisk förfest film :rock

PS: Ingen som har biljetter över till konserten i november
För väl göra en ny poll sen med bästa liveplattan :)

Tycker inte riktigt man kan blanda ihop live och studio, nästa steg vore att släppa fram alla bootlegs och då skulle listan bli enorm. Men självklart är dom och har alltid varit ett grymt bra liveband.
 

Custom

TRX850 snart
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
T R1
Dom är klart kult ,ska gå på dom i november va även när dom spela på stadion maginifik show får inte missas
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Custom skrev:
Dom är klart kult ,ska gå på dom i november va även när dom spela på stadion maginifik show får inte missas

Wee, jag ska oxå gå, har aldrig sett dem förut, det ska bli mkt intressant. :rock

Jag gillar fö refrängen på låten The Prisoner. (den heter väl så?) :rolleyes:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fantômas skrev:
- Number of the beast
- Piece of mind
- Powerslave

Detta var de album som spelades mest under min uppväxt (det hårda åttiotalet).

Så de har man mycket grymma minnen till, ska jag välja ett så blir det Number of the beast albumet.

Såg dom live på Skandinavium 83 - 85 nån gång det var nog Number of the beast eller Piece of mind turnen då.

Fan va Eddie var cool alltså. :rock

Håller med, den enda skillnaden är att jag väljer Piece of mind istället.
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Lion skrev:
Tycker liveplattan Rock In Rio borde få vara med. Fantastiskt bra, köpte nyss in DVD´n (169:- på DVDON.COM) också, samt DVD´n med 40 låtar/videos, kommer inte ihåg namnet på den, men fantastisk förfest film :rock

PS: Ingen som har biljetter över till konserten i november


Du tänker på Visions of the Beast DVD'n , jag har alla deras plattor och nästan alla deras DVD'er :rock

Rock in Rio är för övrigt deras absolut bästa :tummenupp
 

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Blata Quadard
Jag pluppar i "seventh son of....Kanske inte den bästa skivan, men helt klart en oförglömmlig upplevelse ...1988? i huvudstaden.

Hårdrock är tufft!
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Även om det är ett "samlingsalbum" så kommer Live after Death alltid att vara den bästa skivan för min del.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
vilka är egentligen störst, metallica lr. iron maiden.
har hört mycket om att metallica sålt mest album av alla hårdrock/metal band men iron maiden lär ligga tätt efter
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
Penguin skrev:
Även om det är ett "samlingsalbum" så kommer Live after Death alltid att vara den bästa skivan för min del.

Så sant så, den rockar så jävla hårt. Jag har precis köpt den på DVD också, helt underbart!!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hammet skrev:
vilka är egentligen störst, metallica lr. iron maiden.
har hört mycket om att metallica sålt mest album av alla hårdrock/metal band men iron maiden lär ligga tätt efter
Hörde nåt om att iron maiden sålt 60 miljoner plattor, men det var ett antal år sen. Förvånar mig inte om det är långt över 100 nu. Egentligen ointressant då det står ganska klart vilka av grupperna som har mest hängivna fans. Om det nu över huvud taget är intressant att diskutera vilka grupper som är "störst". Jag lyssnar rätt mkt på artister som är så okända att jag knappt själv känner till dom :) ...kanske inte inom hårdrocken, där åker mest de gamla goda skivorna med 80-talets storartister fram för att låta nostalgin flöda i vardagstristessen.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Måste nog säga Seventh son of a seventh son, men the Number of the beast kommer inte långt efter!!

Som bästa live-platta så blir det Live after Death!! :tummenupp

Metallica är jävligt bra, men dom slår fan inte Maiden :fakta

:rock
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är ju så svårt att välja all plattorna upp till "Seventh son" -88 är ju asbra, men min röst faller nog på "Numer of the beast", det är ju första plattan med Bruce Dickinson och han krossar ju Paul Diano!. :rock
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Å vilken pina!

Först behöva dískutera med någon som tyckte att metallicas "St Anger" är det största som någonsin hänt och sedan måste man välja den bästa maidenskivan?

För att vara diplomatisk, vad är så djävla bra med metallica?

Jag kan säga så här, i min skivsamling ingår 28!! Maidenskivor dvs alla deras studioalbum och nåpra till. Killers är underbar, men Seventh son of a Seventh son är stenhård. Så vad väljer man?

Det får blir samma som i EMU-valet, jag röstar blankt! Men inte pga samma saker i de båda då...
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ser ut som vi har en vinnare va? "666"
...måste jag gå och slänga på den skivan bara för det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top