Aryey
Masjävel and proud of it!
Jag förstår inte var du fått det ifrån eller ens vad du tjafsar om. Det enda jag sagt är att man inte ska ta allt som skrivs här som fakta, utan träna och bilda sig en egen uppfattning om vilken träning som passar en. Påstår du att det inte stämmer eller vad är det du vill komma fram till?
Jag får det ifrån att du från början utgick från att människor skrev saker utan fakta vilket jag påpekade inte stämde. Jag ville påpeka för dig att det finns många på forumet som är ganska duktiga på vissa saker och vars inlägg är just fakta. Jag är inte ute efter att du ska kalla mig mästare då jag är fullt medveten om mina styrkor själv.
Kravprofilen för RR blir således.
Övervägande arbetsbelastning: Aerob
Intensitet: Medel (bör pulsbestämmas)
Berörda muskelgrupper: Bål, ben, armar, rygg
Övriga krav: Smidighet och låg vikt
Träningen bör läggas upp med kondition som grund som gärna berör stora delar av kroppen t.ex. rodd, längdskidor. Styrketräning/cirkelträning för komplettering med fokus på många repetitioner för att undvika viktökning.
Visst ska du hitta något som passar dig! Ska du bara köra i rookie 600 så funkar det mesta bara du är vältränad. Ska du dock satsa ordentligt så är det inte vad som passar dig som är viktigt utan vad du behöver och det är vad jag baserar mina råd på.