magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
OK, då sticker vi ut huvudet och ber om en DOM! Det är mycket snack här om hur det bör vara och teorier hit och dit. Så här är något konkret! Ber alltså alla SH-träningsexperter att uttala sig över huruvuda #22 Mozz träning är "Helt djävla fläng" eller "rätt ok, men du ska ändra xxxxxxx" eller "HELT enligt senaste forskningsrönen!!! BRA Mozz!!!!!"
Så, jag är alltså IDAG (gratulationer mottages, parkera presenterna utanför på gatan) 53 år gammal, vilopuls typ 52-55, hopsjunkna diskar i ryggen så jag är idag 186 cm lång (var 190 för 20 år sedan) och väger ca 82 kg. JAg har ont om tid och tränar därför inte på gym utan i källaren enligt följande:
Kör tre set med vardera:
Sidohopp: 170 st
Armhävningar: 50 st
Knäböj på balansplatta (Pga avslitna korsband i båda knäna): 2x35 st
Situps: 25 st
Hunden 25 st
Tåhävningar (eller vad det heter) med 15 kg i handen: 2x50 st
Överarm: 20 kg hantel och 15 rep.
Detta tar ca 25 minuter. Sedan kör jag 8 minuter på crosstrainern med belastning så jag är död när jag slutar.
Detta försöker jag göra 7 ggr i veckan, oftast blir det bara 5 och då inte alltid med crosstrainerpasset på slutet.
Jag tar GÄRNA emot glada uppmuntringar eller idiotförklaringar, så länge det görs med glimt i ögat och är välmenat!
Så, jag är alltså IDAG (gratulationer mottages, parkera presenterna utanför på gatan) 53 år gammal, vilopuls typ 52-55, hopsjunkna diskar i ryggen så jag är idag 186 cm lång (var 190 för 20 år sedan) och väger ca 82 kg. JAg har ont om tid och tränar därför inte på gym utan i källaren enligt följande:
Kör tre set med vardera:
Sidohopp: 170 st
Armhävningar: 50 st
Knäböj på balansplatta (Pga avslitna korsband i båda knäna): 2x35 st
Situps: 25 st
Hunden 25 st
Tåhävningar (eller vad det heter) med 15 kg i handen: 2x50 st
Överarm: 20 kg hantel och 15 rep.
Detta tar ca 25 minuter. Sedan kör jag 8 minuter på crosstrainern med belastning så jag är död när jag slutar.
Detta försöker jag göra 7 ggr i veckan, oftast blir det bara 5 och då inte alltid med crosstrainerpasset på slutet.
Jag tar GÄRNA emot glada uppmuntringar eller idiotförklaringar, så länge det görs med glimt i ögat och är välmenat!