SÅKLART tror jag på att en tränad Mozz slår en otränad! OM jag på startlinjen TROR att ynglet bredvid (SOM ÄR EN TREDJEDEL SÅ GAMMAL SOM JAG)!
Fast då var det väl inga Gunde Svan och Gunder Hägg dom testade på heller va? Är all motion man får att sträcka sig efter fjärren så gör säkert 3 min i veckan stor skillnad, jag skulle bli knäpp om jag rörde mig så lite, dvs 0,5% av vad jag motionerar idagDen som tycker att det är tråkigt att träna bör kolla "Myten om träning" på SVT Play. 3 min i veckan funkade för bättre syreupptagningsförmåga hos 80% av försökspersonerna.
Har man fyllt 50 så finns det inga ursäkter, då ska man fanimig hunnit med att bli både vältränad och snabb!!
Henrik
Vi har ju fått lära oss att några 3 minuter inte räcker på långa vägar för att få bättre kondition så om försökspersonerna är elitidrottare eller soffpotatisar borde inte spela någon roll. Tvärtom odlas - den eventuella - myten att kondition fås genom långa pass löpning, cykling osv. Det är bara att titta i den här tråden.Fast då var det väl inga Gunde Svan och Gunder Hägg dom testade på heller va? Är all motion man får att sträcka sig efter fjärren så gör säkert 3 min i veckan stor skillnad, jag skulle bli knäpp om jag rörde mig så lite, dvs 0,5% av vad jag motionerar idag
Nja, så här skriver de på Wiki:Notera att han endast skriver "syreupptagningsförmåga", vilket jag antar, i det här sammanhanget, är synonymt med mängden röda blodkroppar. Allmän kondition handlar väl om mycket mer än att ha många röda blodkroppar.
Låt gå för den här gången men ska du lägga ut fler bilder på mig så fråga om lov först!ni är heeeeelt fel ute! Tung som fan, helst 3-4reps
såhär ska man se ut när säsongen börjar, behöver knappt skinnställ!
P€RRA;5715668 skrev:Låt gå för den här gången men ska du lägga ut fler bilder på mig så fråga om lov först!
3x10min Minimoto/Minimotard på Race House om dagen!!!!
P€RRA;5715628 skrev:Vi har ju fått lära oss att några 3 minuter inte räcker på långa vägar för att få bättre kondition så om försökspersonerna är elitidrottare eller soffpotatisar borde inte spela någon roll.
Noterbart är väl att i stort sett alla dom där testerna så har man testat på folk som i stort sett aldrig tränat i hela sitt liv... Och noterat bättre syreupptagningsförmåga efter den här metoden...
OM det nu var så att det är bättre att träna 3 minuter i veckan, än att köra mängdträning, så tror jag nog att NÅGON elitidrottare inom NÅGON gren (Typ löpning, rodd, cykling, etc..) redan hade snappat upp det här. Och istället för att nöta 6-7 dagar i veckan med hård träning året runt suttit på en motionscykel 3 minuter om dagen. Och suttit i soffan med fötterna på soffbordet och käkat chips resten av tiden, för att sedan kliva in och springa skjortan av sina konkurrenter i nästa OS...
Vetenskap börjar bli lite som statistik... Med lite jobb så kan man bevisa i stort sett vad som helst...
Jag är mycket skeptiskt....
3x10min Minimoto/Minimotard på Race House om dagen!!!!
Frågan är varför NÅGON elitidrottare ens skulle komma på tanken att träna så lite? Det går ju emot allt vi fått lära oss.OM det nu var så att det är bättre att träna 3 minuter i veckan, än att köra mängdträning, så tror jag nog att NÅGON elitidrottare inom NÅGON gren (Typ löpning, rodd, cykling, etc..) redan hade snappat upp det här...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|