Böcker

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Koontz tröttnar man alldeles för lätt på så där tycker jag allt att Stephen King rular fetast.

Gillar man Liftarens Guide till galaxen så är det bara att läsa vidare i Terry Pratchetts böcker. Jag garvar mig hes när jag läser dom.

Vill man ha lite pojkböcker för stora pojkar så rekommenderar jag Clive Cussler där den riktigt hjältiga hjälten Dirk Pitt spänner på vackra kvinnor och bekämpar extremt onda ondingar på ett synnerligen underhållande sätt. Bilar, båtar, flygplan och sjunkna skatter.

DaVinci-koden tycker jag faktiskt inte var något speciellt. Den kunde lätt ha klassats som ungdoms-bok och passat mycket bättre. Det enda som var kittlande med den var intrigen och den är en enda stor hittapå...

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
"Patient 67" av Dennis Lehane. Spännande bok om en person som fastnat på en ö med mentalpatienter. Tror han.
"1984" av George Orwell. Kanske inte så spännande och den känns lite gammal men den är ändå läsvärd.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Goiting skrev:
Håller med dig! Gabaldon är helt underbar, men hon har väl inte skrivit färdigt alla ännu eller?

Freja, Idun & Saga- Helt suveränt. Har tyvärr inte läst Saga ännu men jag kan tänka mig att den är bra.

Dean Koontz- Att fastna redan på första sidan är en stor bedrift som författare. Det är ju så man håller med honom om det han skriver.

:yoparty

Jag har 5 böcker som av gabaldon men det är mycke möjligt att hom kommer med fler :tummenupp jag blir bara glad då (dessa har jag här hemma: Främlingen, sländan i bärnstenen, sjöfararna, trummornas dån och det flamande korset) men jag hopas på fler :)

Saga är minst lika bra som dom två tidigare...ska bli kul att se om hon gör några fler böcker om gammla gudar :)

Ja det är inte många förfatare som får en att fastna på första sidan....

:tummenupp

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
korvgubbe skrev:
Kallokain av Karin Boye är inne på samma tema men bättre, men tyvär inte alls lika känd.. kanske för att den inte filmatiserats..

Kallokain är mycke bra jag ahr nog läst allt av Karin Boye....gillar hennes skrivand...

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Kakan skrev:
Jag har 5 böcker som av gabaldon men det är mycke möjligt att hom kommer med fler :tummenupp jag blir bara glad då (dessa har jag här hemma: Främlingen, sländan i bärnstenen, sjöfararna, trummornas dån och det flamande korset) men jag hopas på fler :)

Jag har för mig att jag läst att hon skriver en bok till om samma personer. Det är bara det att det tar ca 3 år för henne att skriva en bok :( segt att vänta så länge. Jag har nämligen oxå bara 5 böcker hemma.Men men, det är bara att läsa om sen när alla finns ;) Dom är ju såå bra. Kul att hitta likasinnade. :banana :banana

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Tycker att Dan Browns böcker var grymt överskattade, mer förutsägbara böcker får man nog leta länge efter...

En bok som är tokgrym, och som varit på tapeten tidigare är "The Dirt".

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
witte skrev:
En bön för Owen Meany av John Irving är ett MÅSTE. HELT UNDERBAR BOK.

ÄNTLIGEN...en till som har läst och gillar detta mästerverk till bok. :tummenupp

Bästa bok någonsin...!! Vilken humor...och vilken sorg. :(

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Goiting skrev:
Jag har för mig att jag läst att hon skriver en bok till om samma personer. Det är bara det att det tar ca 3 år för henne att skriva en bok :( segt att vänta så länge. Jag har nämligen oxå bara 5 böcker hemma.Men men, det är bara att läsa om sen när alla finns ;) Dom är ju såå bra. Kul att hitta likasinnade. :banana :banana

Japp jag gillar böcker med lite fantasi, lite späning och san historia allt i ett :)
Justja det var hon som tog tre år på sig att skriva en bok mmmm vi får hoppas att den 6:e kommer snart då...för om man kollar slutet i 5:e så saknas ett totalt slut så att säga..... :banana

Ja det är kul att hitta fler som tycker som en själv :)

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
Kakan skrev:
Ja det är kul att hitta fler som tycker som en själv :)

Inte så ofta som jag träffar på någon som läser samma som jag själv.Det är ju alltid kul att prata om det man läst men då skall det vara med någon som vet vad man pratar om, fördel om man säger så :)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Dan Brown och Terry Pratchett är inte något jag förstår mig på.
Helt humorlöst och inte det minsta spännande.
Nu har jag iofs bara läst en bok av varje författare men det var inget som lockade till mera direkt.
Dennis Lehane skriver bra deckare för övrigt.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Virginia Andrews läste jag en del när jag var yngre, vet inte om de klassas som vuxenböcker men tror det. Dean Koonz, Waris Dirie (två böcker om supermodellens liv i Somalia), Dave Pelzer (Pojken som kallades Det och den serien, grymma böcker, sjukt att det är sant), Sidney Sheldon läste jag när jag var yngre, tröttnat dock, Marian Keyes, Liza Marklund.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Emmi skrev:
.... Dave Pelzer (Pojken som kallades Det och den serien, grymma böcker, sjukt att det är sant), ....

Är jag den enda i hela världen som anser att Pelzer har problem med trovärdigheten? Jag säger inte att han ljuger men minnen förvanskas när man växer upp och en del grejer i hans böcker klingar falskt....

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Måhända att det inte är 100%igt, ibland funderar man. Men det räcker med hälften för att göra det vidrigt.

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
stoffer skrev:
En given bok: Zen och konsten att sköta en motorcykel (Zen and the Art of Motorcycle Maintenance). Har visst också hetat "Livet, kärleken och konsten att sköta en motorcykel" i nån tidigare upplaga.

LÄS DEN!

EDIT: Av Robert M. Pirsig

För den som vill ha billiga böcker, dock inte svenska, så kan jag rekommendera:
http://www.bookcloseouts.com/
där de bland annat har just zen-boken för $4
http://www.bookcloseouts.com/default.asp?Nsl=3320&Ix=14&R=0688060692S&Rt=2010

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag kan rekomendera "The Dirt", biografin om Motley Crue och "Poison heart" biografin om Dee Dee Ramone. "Hells Angels" av Hunter s Thompson är också bra. En liten skönbiografisk bok som jag läste för ett tag sen som jag gillade skarpt var "När änglar dör" av Andreas Roman.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har läst i stort sett allt av Jules Verne, Nevil Shute, Stephen King, Terry Pratchett, Robert Heinlein, JRR Tolkien och Alistair MacLean (och många andra). Just nu är det dock Isaac Asimovs Foundation "Trilogy" (inne på femte och sista boken) som är på gång.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En bok som jag tror att många på forumet skulle uppskatta, men kanske inte ta upp i den här tråden, är Det köttätande lammet. Den handlar om en killes homosexuella kärlek till sin bror. Minns fan inte vem som skrivit den. Sydamerikan minns jag dock att han är.

Jean Genets Rosenmiraklet kan nog uppskattas av samma personer. Homokärlek mellan fängelseinterner handlar den om.

Now you know :lol

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Annars kan jag varmt rekommendera "Schwere panzerabteilungs" och "Achtung Panzer".

Förutom boken med stort B, SoldF som jag hoppas alla läser varje dag!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
Annars kan jag varmt rekommendera "Schwere panzerabteilungs" och "Achtung Panzer".

Förutom boken med stort B, SoldF som jag hoppas alla läser varje dag!
Oh yes, det är bra shit! Nåt som passar bra att variera dem med är lite högklassig poesi. Rilkes Duinoelegier sitter fan som en smäck efter lite SoldF 1982 :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln