Bingo skrev:Du ljuger! jag älskar den inte och jag hatar den inte. Jag växte helt enkelt ifrån den när jag fyllde 17
Ja, somliga tappar sitt sinne för humor någonstans längs vägen. Synd det skulle hända dig.
Bingo skrev:Du ljuger! jag älskar den inte och jag hatar den inte. Jag växte helt enkelt ifrån den när jag fyllde 17
Chris Ash skrev:Ursäkt? Som krigsman i Svea Konungarike är det ens plikt att hålla sina färdigheter i krigandets ädla konst vid liv!
Nu blir det "Brandstridsmedel-Verkan och skydd"
MikkE skrev:Jag diggar Roald Dahl
Jag tror att Äldreomsorgen I Övre Kågedalen av Nikanor Teratologen skulle vara något för dig.Bingo skrev:En bok som jag tror att många på forumet skulle uppskatta, men kanske inte ta upp i den här tråden, är Det köttätande lammet. Den handlar om en killes homosexuella kärlek till sin bror. Minns fan inte vem som skrivit den. Sydamerikan minns jag dock att han är.
Jean Genets Rosenmiraklet kan nog uppskattas av samma personer. Homokärlek mellan fängelseinterner handlar den om.
Now you know
Chrille skrev:DaVinci-koden tycker jag faktiskt inte var något speciellt. Den kunde lätt ha klassats som ungdoms-bok och passat mycket bättre. Det enda som var kittlande med den var intrigen och den är en enda stor hittapå...
heinz_p skrev:Ja, det är det mystiska i historien som gör den intressant. Preire de Sión (stavning?) osv. Det skönlitterära är ingen sensation.
TomK skrev:Jag har läst i stort sett allt av Jules Verne, Nevil Shute, Stephen King, Terry Pratchett, Robert Heinlein, JRR Tolkien och Alistair MacLean (och många andra). Just nu är det dock Isaac Asimovs Foundation "Trilogy" (inne på femte och sista boken) som är på gång.
Chrille skrev:För KrissKross kan jag även rekommendera Operation Garbo som handlar om Sovjet mot Sverige på ett rätt kul sätt. Extra intressant efterord av författaren också där han kommenterar sin egen felaktiga analys av hur Sovjet föll sönder.
Den boken och en burk vapenfett så kommer inte KrissKross lämna pojkrummet på hela kvällen.
Chrille skrev:För KrissKross kan jag även rekommendera Operation Garbo som handlar om Sovjet mot Sverige på ett rätt kul sätt. Extra intressant efterord av författaren också där han kommenterar sin egen felaktiga analys av hur Sovjet föll sönder.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|