Starstriker skrev:
2679754 Ja du, det där är ju fantastiskt hörrudu.
Jag hade inte förväntat mig att alla skulle vilja förbjuda kamphundar. Hade jag velat vinkla folks svar hade jag kunnat vinkla hela pollen på ett helt annat sätt. Som man frågar får man svar.
Ang de andra användningsområdena (Spåra, Utställning, Lydnad, Agility, Familjemedlem som får mycket kärlek, draghund styrketävling) så är jag 100% övertygad om att det finns bättre rasalternativ för samtliga dessa.
Frågar mig också hur många procent av landets "kamphundsägare" som använder sin hund till en eller flera av ovanstående discipliner, familjemedlem borträknat.
Ett tips nästa gång du köper husdjur: Alternativ till familjemedlem som man ger kärlek kan vara ödla, råtta, katt eller vandrande pinne etc. Jag tipsar gärna om fler.
Men sluta gör bort dej själv!!
Allt du skriver talar imot dig!
"Ang de andra användningsområdena (Spåra, Utställning, Lydnad, Agility, Familjemedlem som får mycket kärlek, draghund styrketävling) så är jag 100% övertygad om att det finns bättre rasalternativ för samtliga dessa."
är du seriös? hur vet du att hunden inte passar som det?
Kolla australien där det hålls styrketävlingar och lydnad då pitbull är överlägsen!
"Frågar mig också hur många procent av landets "kamphundsägare" som använder sin hund till en eller flera av ovanstående discipliner, familjemedlem borträknat. "
som vi har försökt att få dej att förstå så ägs dom här hundarna av fel människor! som du praktiskt taget nästan skriver själv.
"Ett tips nästa gång du köper husdjur: Alternativ till familjemedlem som man ger kärlek kan vara ödla, råtta, katt eller vandrande pinne etc. Jag tipsar gärna om fler."
Vart kommer den här inkompitenta meningen ifrån?
Menar du att jag är dålig hundägare eftersom jag försvar ett djur?
Nu pratar vi hundar och inte vad du ska eller vill recommendera mej att ha som husdjur.
Min hund är min familjemedlem.
Jag skämmer bort, blir arg, jag gosar, jag lär, jag tillbringar mkt tid med honom, jag tävlar utställning med honom, med mera.
just ja kolla på dom här stackar hundarna som blir avliviade bara för att kenneln anser dom fula!
Dom duger inte i utställning!
Så jävla fel!
HUr fan kan man ta på sej att leka gud med djurs liv!?
helt otroligt.