Bör kamphundar förbjudas?

Vad tycker du?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Lugn skrev:
2680109 Min pappa är pålis och om inte du ger tillbaka min spade så sätter han dig i fängelse... :gnissla

Antog att det skulle komma nått idiotiskt inlägg.
Men du får tro vad du ville det jag berättar är sanningen.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
För det första varför motivera varför man väljer en hund med kamp istället för en pudel, fiskmås eller vad det nu är, tja varför köper folk en BMW när de kan köpa en skoda, varför älskar vissa personer tjocka personer istället för mulliga, ja smaken är som baken och det gäller allt.
Sen att hundarna biter ofta och att det hamnar i tidningar. Ingen bryr sig om att svenssons tax bet sin granne i benet, ne stora rubriker KAMPHUND SLET LOSS 1ÅRINGS HUVUD OCH ÅT UPP DET! Det är sådant folk vill läsa. Sen att ofta är det fel personer som har sådana hundar, men med ansvarsfulla ägare är faktiskt ofta hundarna väldigt roliga i sättet och väldigt lojala.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Starstriker skrev:
2680112 Förstår inte hur du kan se den sidan som oseriös. Det enda den gör är att länka till olika tidningar med nyheter där sk kamphundar attackerat människor.

Om det nu vore så att det var fler taxar (eller andra hundraser) som attackerade människor med svåra skador som följd så skulle det gissningsvis stå en hel del i tidningarna om det, men jag har inte sett något. Har du? Kanske skulle tom vissa anse att taxar borde förbjudas.:yoparty

Synd med din mamma. Alla hundar kan bitas när de blir arga/provocerade.

OKEY.

Då kan du berätta för mej varför av 50% av alla i tidningen INTE ens visste vad det var för hund!

Jag får ofta den fråga när jag är ute och går,"är det en pitbull"?

Jag har sett tusentals artiklar innan pitbullen blev så populär?
Vad heter sidan du gick in på?
Är du seriöst puckad?
Den som har gjort sidan har sammlat alla artiklar om kamphundar.
Seröst är du dum?!
Försök att se lösning istället.

Paradoxy

Guest
changco1 skrev:
2680156 För det första varför motivera varför man väljer en hund med kamp istället för en pudel, fiskmås eller vad det nu är, tja varför köper folk en BMW när de kan köpa en skoda, varför älskar vissa personer tjocka personer istället för mulliga, ja smaken är som baken och det gäller allt.
Sen att hundarna biter ofta och att det hamnar i tidningar. Ingen bryr sig om att svenssons tax bet sin granne i benet, ne stora rubriker KAMPHUND SLET LOSS 1ÅRINGS HUVUD OCH ÅT UPP DET! Det är sådant folk vill läsa. Sen att ofta är det fel personer som har sådana hundar, men med ansvarsfulla ägare är faktiskt ofta hundarna väldigt roliga i sättet och väldigt lojala.

Jag hade gärna velat läsa om när en tax slet av huvudet på en 1 åring eller bet av benet på en pensionär, men tyvärr händer det aldrig.

Och din jämförelse med BMW'n var bara dålig.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
changco1 skrev:
2680156 För det första varför motivera varför man väljer en hund med kamp istället för en pudel, fiskmås eller vad det nu är, tja varför köper folk en BMW när de kan köpa en skoda, varför älskar vissa personer tjocka personer istället för mulliga, ja smaken är som baken och det gäller allt.

EXAKT, folk vill läsa sånt skit därför går det som en bra story!
Du känner både mej och min hund och helt seriöst talat.
Så måste du väl medge att Tex min hund är jävligt underbar.

korvgubbe skrev:
2680114 nu orkar jag inte söka men en tysk-österikisk universitetsstudie visade att "kamphundar" var väldigt överrepresenterade i "bitstatistiken".. för raser som pitbull stod de för 3ggr fler bett än deras antal motiverade.

Men universitetsrapporter är väl oseriösa....

Nej! tvärt om allt dom säger och gör är sant det är därför dom nu kom på 6 år senare att Mobiltelefon INTE ger cancer. :yoparty

Paradoxy skrev:
2680172 Jag hade gärna velat läsa om när en tax slet av huvudet på en 1 åring eller bet av benet på en pensionär, men tyvärr händer det aldrig.

Jag säger bara
Födelsedatum:
31 December, 1988
Nätrunka istället det passar dej bättre.

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Visst är jämnförelsen dålig, men ändå principen är densamma, man väljer en hund eller vad det nu är pga egenskaperna. Vissa hundar tycker man är mer attraktiv. Sen att när en "kamphund" biter utdelar den större skada, men en schäfer är inte så snälla de heller, men man kanske ska införa viktgränser eller kanske man ska gå efter hundens käktryck?

Paradoxy skrev:
2680172 Jag hade gärna velat läsa om när en tax slet av huvudet på en 1 åring eller bet av benet på en pensionär, men tyvärr händer det aldrig.

Paradoxy

Guest
GsxrAbuser skrev:
2680173
Jag säger bara
Födelsedatum:
31 December, 1988
Nätrunka istället det passar dej bättre.

Är du dum i huvet? Vad har det med saken att göra?
Tror du själv på det han skrev? Att "kamphundar" och taxar attackerar exakt lika mycket och våldsamt, fast det är bara "kamphundarna" som kommer med i tidningen?

EDIT: ändrade du till han.

Last edited:

Paradoxy

Guest
changco1 skrev:
2680190 Visst är jämnförelsen dålig, men ändå principen är densamma, man väljer en hund eller vad det nu är pga egenskaperna. Vissa hundar tycker man är mer attraktiv. Sen att när en "kamphund" biter utdelar den större skada, men en schäfer är inte så snälla de heller, men man kanske ska införa viktgränser eller kanske man ska gå efter hundens käktryck?

Bilens egenskaper: Går fort och är snygg.
Självklart val, vem vill inte ha en sådan?

Hundens egenskaper: Biter hårt och vad mer?
Finns nog bättre val va?

GsxrAbuser skrev:
2680203 Vart skrev jag det snorunge?! :D

Jaja, det var inte du som skrev det, men du försvarade det.

Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9812/28/donald.html

Efter ha sökt på aftonbladet i exakt 30 sec hitta jag denna.
Ska hitta mera.

Paradoxy skrev:
2680205 Bilens egenskaper: Går fort och är snygg.

Finns nog bättre val va?

Det har jag aldrig gjort, istället för att göra bort dej helt nu tycker jag att du ska läsa alla mina inlägg. :rolleyes:

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Paradoxy skrev:
2680205 Bilens egenskaper: Går fort och är snygg.

Finns nog bättre val va?

Orkar inte diskutera med en person som inte har insett att hundar har olika personligheter, samma som att bilar har olika egenskaper/personligheter. Kom tillbax när du träffat några hundar.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj

Paradoxy

Guest
GsxrAbuser skrev:

Jaja, förlåt. Alla hundar är lika aggressiva förutom "kamphundar" som faktiskt är snällare och biter mer sällan än alla andra djur.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Paradoxy skrev:
2680249 Jaja, förlåt. Alla hundar är lika aggressiva förutom "kamphundar" som faktiskt är snällare och biter mer sällan än alla andra djur.

Var skrev jag det? :rolleyes:

Du är nu 17år?
Och jag förstår om du kör den där bäbis taktiken.
Väx upp och lär dej nått istället!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
GsxrAbuser skrev:
2680168 OKEY.

Då kan du berätta för mej varför av 50% av alla i tidningen INTE ens visste vad det var för hund!

Jag får ofta den fråga när jag är ute och går,"är det en pitbull"?

Jag har sett tusentals artiklar innan pitbullen blev så populär?
Vad heter sidan du gick in på?
Är du seriöst puckad?
Den som har gjort sidan har sammlat alla artiklar om kamphundar.
Seröst är du dum?!
Försök att se lösning istället.

Yeppers. Förbjud kamphundar. Enkelt.

Måste bara få korrigera dig på en punkt: Den som gjorde den där sidan har saMlat alla artiklar där kamphundar attackerat folk. I SVERIGE. Det lilla skitlandet. Lägg till alla andra fall där kamphundar attackerat människor så blir det ett större tal än din hjärna kan räkna till.

För övrigt är jag mycket road över dina rena personangrepp. De är ett tydligt tecken på att du inte har några hållbara argument att komma med längre.:D

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
jag förstog att ämnet skulle blossa upp igen så jag tar det hela som det igentligen är.

1: hundar vill bitas alla hundar
2:kamphunden är en hund som vill campa (husvagn)
3:det finns 14 olika kamphundar i sverige, det kan väl inte vara så farligt??
4:nio av tio taxar får mat
5:påpeka att hunden bits för andra hundar
6:franska hundar är döende
7:bajs

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Vad definerar ni som "kamphund"? Pittbull, Rottweiler, Retriver?

Sen att kamphund inte är en sorts hundar, utan hundar som används just för att kampa med är ju en anna sak... en pudel som används för att kampa är även den en kamphund isåfall.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Varning, kontroversiellt inlägg

Måste kort bara få sammanfatta mina intryck av den här tråden:

De flesta verkar vara överens om att det är kamhundarnas ägare det är fel på - inte kamphundarna. Har jag rätt?

Enligt mina efterforskningar verkar det som om kamphundsägare i större utsträckning misslyckas med att få pli på sin/sina hundar, eftersom denna hundras är överrepresenterad i mängden av nyhetsklipp om hundar som attackerar och lemlästar oskyldiga människor. Stämmer mitt resonemang?

Efter vad jag läst/sett på nätet (även här på SH tyvärr) om kamphundsägare (dvs de som har kamphundar som faktiskt attackerat människor) sluter jag mig snabbt till min egna analys att den genomsnittlige kamphundägaren är lite dummare, lite mer trashig, lite mer naiv och kanske rent av har lite större bekräftelsebehov än den mer normale hundägaren. Kanske vill han/hon framstå som lite tuffare och farligare än de är också.

Jag vet inte, men jag tycker mig se vissa tendenser till detta även i den här tråden. Är dock inte säker på att min tes stämmer. Gör den det?

Måste bara få redogöra för ett roligt litet test jag gjorde på google. Jag sökte på "dachshund attack" (dachshund=tax för er som inte vet) och på "pitbull attack". Här är resultatet:

Tax: 203000 träffar
Pitbull: 1020000 träffar

Enligt den här högst ovetenskapliga undersökningen så löper man fem gånger större risk att bli anfallen av en pitbull än en tax.

Hur kan det vara så när kamphundsförespråkarna hävdar att en kamphund inte är farligare än en tax?

MR.duDe skrev:
2680343 Vad definerar ni som "kamphund"? Pittbull, Rottweiler, Retriver?

Sen att kamphund inte är en sorts hundar, utan hundar som används just för att kampa med är ju en anna sak... en pudel som används för att kampa är även den en kamphund isåfall.

Hundkamp är förbjudet i Sverige, så här borde inte finnas några hundar som det kampas med överhuvudtaget. Varken taxar, pudlar eller andra hundar.

Kennelklubbens definition på kamphund är en hund som används för hundslagsmål. Ursprungligen bulldogg och terrier. Ur dessa korsningar utkristalliserades fyra raser: amerikansk pitbullterrier, amerikansk staffordshireterrier, staffordshirebullterrier och bullterrier

Jag tror att vi kan sluta oss till att det är dessa fyra raser och korsningar av dessa som åsyftas med samlingsnamnet kamphund.

Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Starstriker skrev:
2680368
Efter vad jag läst/sett på nätet (även här på SH tyvärr) om kamphundsägare (dvs de som har kamphundar som faktiskt attackerat människor) sluter jag mig snabbt till min egna analys att den genomsnittlige kamphundägaren är lite dummare, lite mer trashig, lite mer naiv och kanske rent av har lite större bekräftelsebehov än den mer normale hundägaren. Kanske vill han/hon framstå som lite tuffare och farligare än de är också.

Ja.... Den genomsnittlige kamphundsägaren (som kampar med sin hund) är kriminell, och därav inte så bright.... Det är ju inte ekonomisk brottslighet de håller på med direkt...

På detta forum finns nog ett fåtal av de du kalla kamphundsägare och inte skriver de i dessa trådar. De skiter i hur sina hundar mår och hur de blir sedda av samhället. De är bara en inkomstkälla.
Upprörda inlägg kan bero på:
Det kan vara så att man inte behöver behärska det skrivna svenska språket för att ha kunskaper om saker man brinner för.
Det kan oxå vara så att man blir frustrerad när man inte behärskar det skrivna svenska språket när man diskuterar saker som man brinner för, speciellt när man diskuterar med människor som har NOLL kunskaper om saken som man brinner för.
Det KAN vara så, men det är inte säkert...
Btw: Nu när du har flyttat närmare mej, så kan du väll komma och ta en fika och hälsa på min Staffordshire Bullterrier.

/Carin

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Trevligt! Jag flyttar iofs inte förrän 2009, men då kommer jag gärna över. Och nej, jag är inte rädd för hundar. Inte ens kamphundsraser. Däremot kan dessa i kombination med en rutten ägare visa sig vara en dålig kombination. Har faktiskt dängt en "kamphund" i skallen med min hjälm en gång när jag blev påhoppad.

Men det är en annan historia.

Jag drar inte alla över en kam. Vissa verkar dock ta åt sig mer än andra, men det är inte mitt problem. God natt :)

watson skrev:
2680390 Ja.... Den genomsnittlige kamphundsägaren (som kampar med sin hund) är kriminell, och därav inte så bright.... Det är ju inte ekonomisk brottslighet de håller på med direkt...

På detta forum finns nog ett fåtal av de du kalla kamphundsägare och inte skriver de i dessa trådar. De skiter i hur sina hundar mår och hur de blir sedda av samhället. De är bara en inkomstkälla.
Upprörda inlägg kan bero på:
Det kan vara så att man inte behöver behärska det skrivna svenska språket för att ha kunskaper om saker man brinner för.
Det kan oxå vara så att man blir frustrerad när man inte behärskar det skrivna svenska språket när man diskuterar saker som man brinner för, speciellt när man diskuterar med människor som har NOLL kunskaper om saken som man brinner för.
Det KAN vara så, men det är inte säkert...
Btw: Nu när du har flyttat närmare mej, så kan du väll komma och ta en fika och hälsa på min Staffordshire Bullterrier.

/Carin

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...