Ktm_exc skrev:
2681080 Fel Fel Fel det är väll inte alltid ägarens fel eller hundar kan väll tänka lite själv också?
En hundägare som har t.ex rotviler (stavning) och han uppfostra den med kärlek sen attackera hunden en människa som kanske har retat upp den vems fel är det då, hundägarens eller hunden?
FEL FEL FEL., en hund ska ha "tuff" love precis som du uppfostrar ditt barn!
E det så svårt att tänka efter?
Det här får du inte göra, och det här går bra berömmelse.
Har man haft en hund tex en golden, och sen går till en pitbull så anser jag iaf att man är lämplig.
Pitbull är ingen hund som vem som helst ska ha inte en rottwiler eller en dobberman med mera.
Dom har starkast käkmuskler, och därför en farligare hund.
Problem är dom här jävla idioterna, ursäkta mitt utryck, som förstör för oss andra.
Och kennlar som föder hundar som kaniner och säljer en hund till vem som helst.
Jag skäms aldrig över min hund, men helt ärligt så tycker jag synd om min hund, om tex vi går förbi en lekpark och ungarna vill hälsa på min vovve, men då kommer en mamma och sliter bort ungen.
Det ger fel intryck.
MEN, jag förstår mamman med.
Min syster har barn, en två årig kim och är plast mamma till en sex åring.
Min hund har lekt med dom tusentals gånger, och dom är inte så snälla mot min vovve tex försöker att rida på honom.
Då säger jag nartuligtvis ifrån, men min hund (albin) är grymt snäll han sänker aldrig ens svansen den går som en ping pong boll iaf.
Därför om nån unge vill hälsa snällt på min hund låter jag dem göra det.
En engelsk stafford ska egentligen inte ens in på nån lista av "kamphundar" för det avlades bort för över hundra år sedan.
Därför på lång sikt om nu nån skulle kunna göra nått åt problemt vi har med pitbulls etc är väl att inför licens eller körkort av nån typ, men på alla hundar.
Sen tycker jag man ska ha en viss hundvana för att äga en pitbull då den i fel händer kan bli jävligt farlig.
Införa obligatorisk lydnad och träning för en som vill äga en pitbull, eller nån annan "kamphund".
Då kan man ju solla bort alla idioter och kennlar som är oseriösa.