watson
Orka vara tvärtom
Starstriker skrev:2681328Jag anser att SKK är en tillförlitlig källa. Det är ett organ för att stötta hundägarnas intressen, och de borde således även stötta kamphundägare genom att ge en rättvisande bild av vad kamphundar är för något.
Om det nu är så att SKK har valt att inte vara solidariska med kamphundsägare så akn man ju fråga sig varför.
Här är en till definition av vad en kamphund är:
"Als Kampfhunde wurden Hunde bezeichnet, die zu Hundekämpfen ausgebildet und eingesetzt wurden. In der aktuellen Diskussion werden als Kampfhunde Hunde der Rassen Staffordshire Bullterrier, American Staffordshire Terrier, American Pit Bull Terrier und Bullterrier sowie Kreuzungen dieser Rassen untereinander oder mit anderen Rassen bezeichnet"
Om nu SKKs (och min) definition av kamphund är fel, kan inte du upplysa mig om vad en kamphund är egentligen? Du vill säkert påstå att det inte finns något som heter kamphund i Sverige, eftersom hundkamp är förbjudet?
Bifogar två bilder på arga kamphundar.
Blir du hellre biten av en arg kamphund än en arg tax?
Nej Starstriker! Du har uppenbart inte läst tidigare trådar om kamphundar, där jag själv skriver att jag inte skäms ett dugg för att min hund är en kamphund. Hon är en kamphund precis lika mycket som en Schäfer är en vallhund. JAG vet vad jag har i kopplet och det har jag förklarat i MÅNGA trådar.
Det jag undrar över är om du håller dig till skk's definition av kamphund (staff, amstaff, pitbull och bullterrier alltså arv) eller som du tidigare skrivit i tråden, att bara hundar som är tränade till kamp bör benämnas kamphundar...?
Att fråga sig om en arg kamphund eller en arg tax är farligast är ganska löjlig om jag ska vara ärlig. Klart som fan att en arg kamphund är farligare!
Att jag är kritisk mot skk's "folder" om kamphundar är att vissa saker är rent faktamässigt fel (historiskt tex.). Som sagt, skk kan inte vara experter på alla hundraser, och vad jag vet så har inte skk något mot kamphundar, för då skulle vi knappast kunna registrera staff, amstaff och bullterrier i Sverige.
Vad jag anser vara en kamphund, tror jag alla som har läst mina poster har fattat utom du.... Läs mer....
/Carin