Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, förlåt, jag ska försöka att inte vara så arg på den störste folkmördaren i Europa efter Stalin
Nej det är lugnt, do as you please.

Tycker bara det är fascinerande.

Skulle tyckt samma om någon skrev upphetsade och indignerade inlägg om andra ledare dagligen också, minns inte att det hänt under mina drygt arton år här.

Do what you gotta do.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nej det är lugnt, do as you please.

Tycker bara det är fascinerande.

Skulle tyckt samma om någon skrev upphetsade och indignerade inlägg om andra ledare dagligen också, minns inte att det hänt under mina drygt arton år här.

Do what you gotta do.

Har någon annan ledare startat krig och folkmord i närområdet under den tiden?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har någon annan ledare startat krig och folkmord i närområdet under den tiden?
Ja det tror jag nog, Iran, Irak, ISIS, Nordkorea, Kuba, Venezuela, flera värdelösa afrikanska länder.

Men jag noterar att du hakar upp dig på Ryssland, det gör mig ingenting, men är intressant.

Kör hårt, fortsätt hata!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja det tror jag nog, Iran, Irak, ISIS, Nordkorea, Kuba, Venezuela, flera värdelösa afrikanska länder.

Men jag noterar att du hakar upp dig på Ryssland, det gör mig ingenting, men är intressant.

Kör hårt, fortsätt hata!

Samtliga av dom länderna ligger betydligt längre bort, jag känner mer sammhörighet med Ukrainare än med Nordkoreaner helt enkelt för att jag har träffat fler Ukrainare och att dom bor närmare till och förmodligen har en mera likartad kultur.

Ja jag vet att jag är en avskyvärd rasist till människa, men så är det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Samtliga av dom länderna ligger betydligt längre bort, jag känner mer sammhörighet med Ukrainare än med Nordkoreaner helt enkelt för att jag har träffat fler Ukrainare och att dom bor närmare till och förmodligen har en mera likartad kultur.

Ja jag vet att jag är en avskyvärd rasist till människa, men så är det.
Helt okej, finns många rasister, alla kan inte vara som mig, vidsynt och allmänt perfekt
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade du uppgifter om att Putin gjorde privata affärstransaktioner med Erdogan redan då?
Du kanske kan länka till dem, för det vore riktigt intressant att läsa.

Sen att Ryssland och Turkiet har täta förbindelser är en sak. Det har ju varit uppenbart redan när det köptes S400 system och diverse annat.
Sen har ju kriget i Ukraina visat med tiden hur dessa har utvecklats. T.ex. turkiskt flyg i Ryssland, Oligarker som flyttar till Turkiet. Men direkta (privata) affärskontakter mellan ledarna har ju inte direkt synts på löpsedlarna eller?
Nej, jag har heller inte sett precis detta på löpsedlarna.
Däremot har faktum varit, åtminstone i min åsikt, övertydligt av Turkens agerande, och om man läser mellan raderna i vad de säger, vilket jag också skrev både i denna och Rysslands tråden, dagarna innan NATO - ansökan.
Vart en lyxprostituerad (hon hade knappast knullat ett 70-årigt vrak utan pengar och makt) köper lägenhet i sig ser jag inte som jätteintressant. Satt mot parternas politiska agerande.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja det tror jag nog, Iran, Irak, ISIS, Nordkorea, Kuba, Venezuela, flera värdelösa afrikanska länder.

Men jag noterar att du hakar upp dig på Ryssland, det gör mig ingenting, men är intressant.

Kör hårt, fortsätt hata!
Anledningen att haka upp sig på Ryssland är ju självklar.
Kubas regim lär inte göra några folkmord, åsiktsförtryck, eller liknande som blandar in dig, mig, eller GuW.
Ryssjäveln.... Watch this space...
Fullt möjligt att vi måste stoppa denna mupp från att göra det, själva.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Att människor som växt upp i kulturer där man inte utsätts för tankar om jämlikhet, mänskliga rättigheter och liknande saker ställer till med elände är inte lika illa som att människor som haft möjlighet att uppleva demokrati och frihet för individer gör det. Då vet man att det man gör är bortom rimlighetens gräns.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Att människor som växt upp i kulturer där man inte utsätts för tankar om jämlikhet, mänskliga rättigheter och liknande saker ställer till med elände är inte lika illa som att människor som haft möjlighet att uppleva demokrati och frihet för individer gör det. Då vet man att det man gör är bortom rimlighetens gräns.
Möjligen, du har en poäng, även om resultatet är detsamma.
Dock så är Putin gammal nog att ha växt upp i soviet, född under Stalin.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Möjligen, du har en poäng, även om resultatet är detsamma.
Dock så är Putin gammal nog att ha växt upp i soviet, född under Stalin.

Han växte upp under stalin, jobbade åt KGB i östtyskland och sedan skulle han leda landet i en demokratisk riktning, men sen ändrade han sig igen och tyckte inte att demokrati kändes bra?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Att människor som växt upp i kulturer där man inte utsätts för tankar om jämlikhet, mänskliga rättigheter och liknande saker ställer till med elände är inte lika illa som att människor som haft möjlighet att uppleva demokrati och frihet för individer gör det. Då vet man att det man gör är bortom rimlighetens gräns.
Var har du växt upp? Du förespråkar ju att skicka personer till koncentrationsläger och att man ska lemlästa andra människor. Det låter ganska barbariskt, dock tror och hoppas jag att det var tomma ord i affekt.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Var har du växt upp? Du förespråkar ju att skicka personer till koncentrationsläger och att man ska lemlästa andra människor. Det låter ganska barbariskt, dock tror och hoppas jag att det var tomma ord i affekt.
I Bergslagen. Där finns det gruvhål att slarva bort folk i om behovet uppstår.

Inte mycket affekt inte. Har mig veterligen inte skrivit om att befolka koncentrationsläger någon gång.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
I Bergslagen. Där finns det gruvhål att slarva bort folk i om behovet uppstår.

Inte mycket affekt inte. Har mig veterligen inte skrivit om att befolka koncentrationsläger någon gång.
Vilka fler vill du lemlästa med trubbiga verktyg?

Personerna du vill utvisa till regionen Sibirien, varför valde du just regionen Sibirien som plats för tvångsförflyttning?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vilka fler vill du lemlästa med trubbiga verktyg?

Personerna du vill utvisa till regionen Sibirien, varför valde du just regionen Sibirien som plats för tvångsförflyttning?
Jag tycker att de som leder verksamhet där man aktivt använder brott mot mänskligheten och krigslagar förtjänar hårda straff. De har aktivt valt att bryta gränsen och orsaka otroligt lidande för andra och då gäller inte regler för hur de ska straffas.

Jag tycker att Sibirien verkar vara en bra plats för vissa att fundera över hur illa vi har det här i Sverige. Kontrasten kanske kan ge förståelse.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top