Börja med RR

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
köp en cbr600rr från 03-05 som inte är sönderlag det är mitt tips. då gör du inte bort dig, utan har en hoj som är poppis om du vill sluta. samt att den kommer göra bra tider när du vill åka fort.

minna 50cent...

björn

Jag skulle valt 03,04 eller 06, 05:eek:rna verkar ytterst svårkörda och varvtiderna blir sämre.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Får la sätta mig och göra en lista på allt man behöver så får vi se hur mkt som saknas. Det finns ju en del mjuka värden i det där också som garage, mek.kunnande etc. Kan va värt att inventera omgivningen och se om man kan vinna nåt där osv..

Just nu ska jag slå en fantastiska paket för att säkra min närhet till LMS :tuttar
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Edit:

Men det verkar vara många aktiva runt Lkpg, Nkpg etc. Det är kul i så fall :)!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fan.. En sak slog mig.. Jag är ju rookie på det här med asfalt, och kör ju som en tjärring jämfört med er som startat massa och så...

Bortsett att jag kommer klota en hel del (men inte så hårt förmodligen :)) så pressar man ju inte direkt grejerna, alls..

Har nån av er erfarenhet av hur det var precis i början? Borde man inte kunna göra rätt grova avdrag på er kost under första säsongen?

(Eller är det glädjekalkylerna jag börjar fiska efter nu?)
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Fan.. En sak slog mig.. Jag är ju rookie på det här med asfalt, och kör ju som en tjärring jämfört med er som startat massa och så...

Bortsett att jag kommer klota en hel del (men inte så hårt förmodligen :)) så pressar man ju inte direkt grejerna, alls..

Har nån av er erfarenhet av hur det var precis i början? Borde man inte kunna göra rätt grova avdrag på er kost under första säsongen?

(Eller är det glädjekalkylerna jag börjar fiska efter nu?)

Jeg har præcis kört min första sæson... i SP... Det var ikke dyrt, læs mit tidligere indlæg. Jeg kørte en sæson på et sæt dæk, så det var ikke dyrt... 2 vurpa, och heller precis dyrt... Du kan köre race som du vill.... Satsa hele din formue (och bli # 14 i din första rookie 600 säson) eller... kör billigt och bli #18..... up to you
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag är lite så att (erfarenhet från segling som är EXTREM materialsport) när man börjar slåss i nedre toppen eller övre mittfältet, DÅ kan det vara värt att satsa mer pengar.. Men jag tror knappast att jag utnyttjar potentialen i en CBR600RR -03 på ett tag..

kan man inte köpa beggade däck från er som är proffs?

Edit:

Det jag börjar se med SP är att det är svårt att få tag i hojar. 250 2-takt antar jag att det är som med crossen när det gäller underhåll, kolvbyten, riva/rensa/byta osv. Jag är inte supersugen på det. Då lägger jag hellre 15´ till och har en hoj jag kan ta direkt till banan, köra med, ta hem - tvätta. Ta till banan, köra med... osv.

Sen är det ju alltid servicar och kracsher.. men det blir väl inte direkt mkt service även om milintervallen kommer mkt tätare, och då är det i mitt huvud mest däck och soppa.. Tills man kraschar.. Är man då lite rookie så måste man väl inte bränna 6 set däck på sin första säsong?
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag är lite så att (erfarenhet från segling som är EXTREM materialsport) när man börjar slåss i nedre toppen eller övre mittfältet, DÅ kan det vara värt att satsa mer pengar.. Men jag tror knappast att jag utnyttjar potentialen i en CBR600RR -03 på ett tag..

Nu ska jag svära i kyrkan..

Men VARFÖR inte börja köra cross igen om du har restriktiv ekonomi? Vi går åt rakt motsatt håll då jag går mer och mer från sport/ban -hojar för att reservdelarna o service är snuskdyrt och kör istället mera cross och enduro.

Förvånas fortfarande över hur pass billiga reservdelarna är i jämförelse. 69 spänn för ett nytt kopplingshandtag exempelvis!! :D :yoparty :tuttar 1 liter olja istället för 4 liter olja, inga plastkåpor, billigare allt.. ja du vet själv. Dessutom får man muckler och kondis av cross o enduro!!, till skillnad för smöråkat rr-folket sysslar med! (<- ironi)

Eller så ser man till att vurpa av sig på crossbanorna så man slipper göra det på rr-banorna!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har betydligt mer pengar än tid, så du har nog missat behovsanalysen lite.. Att jag inte vill köra R1000 är för att det är onödigt dyrt som jag ser det. jag vill ha så kul som möjligt så billigt som möjligt.. Det betyder inte att jag satsar mina sista slantar på det..

Att jag väger SP mot R600 är för att det ena är skitbilligt, men förmodligen kräver mer garagetid / strul.. och det andra är något dyrare, men kanske mer driftsäkert - reservdelstillgänglighet - gatregmöjligheter etc..

För mig är det inte (bara) lättja att få ner mektiden.. Jag HAR ingen tid att meka på.. Ett ras leder lätt till stillastående. så det är värt en del för mig att slippa onödigt stillastående.

Jag är lite så att (erfarenhet från segling som är EXTREM materialsport) när man börjar slåss i nedre toppen eller övre mittfältet, DÅ kan det vara värt att satsa mer pengar.. Men jag tror knappast att jag utnyttjar potentialen i en CBR600RR -03 på ett tag..

Vad jag syftade på var snarare att det är overkill under en första säsong när man vill köra för att det är kul och utan att satsa, köra på nya däck varenda race.. Byta allt var 7:e timme och ha material i toppligans division, jag blir frånåkt ändå!
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Jag har betydligt mer pengar än tid, så du har nog missat behovsanalysen lite.. Att jag inte vill köra R1000 är för att det är onödigt dyrt som jag ser det. jag vill ha så kul som möjligt så billigt som möjligt.. Det betyder inte att jag satsar mina sista slantar på det..

Att jag väger SP mot R600 är för att det ena är skitbilligt, men förmodligen kräver mer garagetid / strul.. och det andra är något dyrare, men kanske mer driftsäkert - reservdelstillgänglighet - gatregmöjligheter etc..
Om R1000 är onödigt dyrt så är nog tyvärr R600 det också. Det är i stort sett samma pengar.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Om R1000 är onödigt dyrt så är nog tyvärr R600 det också. Det är i stort sett samma pengar.

Onödigt snabbt då :D ??

Ja.. jag har fortfarande inte riktigt koll på vad ni anser är dyrt.. Det hänger la lite på hur nytt materal man ska ha, hur många däck man ska mörda och hur många race inkl. resor man ska på..

Jag förstår att inte många håller en budget för det heller, och det är inte lätt att veta (jag vill inte ens tänka på vad seglingen kostat).. jag försöker bara bilda mig en uppfattning om insats av dollars/tid/mek.kunnande etc för att veta vad jag vill ha!
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Onödigt snabbt då :D ??

Ja.. jag har fortfarande inte riktigt koll på vad ni anser är dyrt.. Det hänger la lite på hur nytt materal man ska ha, hur många däck man ska mörda och hur många race inkl. resor man ska på..

Jag förstår att inte många håller en budget för det heller, och det är inte lätt att veta (jag vill inte ens tänka på vad seglingen kostat).. jag försöker bara bilda mig en uppfattning om insats av dollars/tid/mek.kunnande etc för att veta vad jag vill ha!
Tyvärr går det alldeles för fort i R600 också :mad: Iallfall för oss talanglösa... så jag agerar mest utfyllnadsförare, nån måste ha den rollen med :D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tyvärr går det alldeles för fort i R600 också :mad: Iallfall för oss talanglösa... så jag agerar mest utfyllnadsförare, nån måste ha den rollen med :D

Är du feg alltså?? Kanon jue (för mig), hur beräkknar du kosten för en dag, ett race eller en säsing etc?

Om man ser på hojen.. resor är lättare att räkna på (det klarar tom jag!)
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top