Jag vet inte jag... Jag tycker att det låter ganska dumt att gå och köpa en ny hoj när man inte vet vad man själv har för prestanda, så att säga. En R6 99-02 känns spontant som en väldigt vettig nybörjarräser egentligen.
För min egen del är det alltid resorna som dödar mitt inre barn. Allt kuskande i skåpbil väger liksom ner för glädjen det innebär att köra motorcykel.
Mmm.. Hela poängen med att jag vill köra är ju att jag vill bli lite blå. Jag har personligen inte riktigt den där spärren som säger att det gör ont att ramla (f.d crossåkare
), däremot räknar jag kronor och ören så fort det börjar wobbla eller glida lite med SDn..
Egentligen handlar det mer om att många kört ihjäl sig i år, jag har också kört hem en polares hoj från Bulten.. Jag ligger nog inte direkt i högriskzonen där, men just därför tycker jag heller inte att det är så kul att köra som jag vet att det kan vara.. Få dör i sandfållan liksom!
Nu börjar tipsen svikta lite också, för några dar sen rekommenderade många SP, nu ska det köpas -06
r.. En ZXR400 från -93 känns inte riktigt på samma nivå som en R6a från -01, men steget upp till en -06a tror jag inte spelar mig så stor roll.. Fan, skulle bergis va lika snabb på en tidig Ducce Monster, men vill ha kul också, det ska ju kännas race ff
.
Om en -01a (-ish) ställer till problem för mig av whatever reason så visst, då kanske jag ser ett värde i att lägga 15´till på hojen, men för status och varvtider
?
Mattias:
Gällande resor så har jag i den här diskussionen "svärföräldrarna" (gosh, har aldrig använt det uttrycket) bara några mil från Sviestad, så den tillgängligheten är vad som fått mig att ens ta upp tanken på allvar. För mig är det primärt ett intresse som för andra kunnat vara fotbollsträningen, jag ska kunna lasta, sticka och köra, åka hem och vänta på nästa veckas träning (om man inte klotat förstås).. Lite som när jag körde cross back in the days men lite mindre intensivt.. Förmodligen blir jag biten och vill åka på massa annat, men det är inte därför jag vill börja!