Börja med RR

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Haha.. jag är nog inte snabbare på en Desmodeci än på en -03 CBR600RR

Ja mena bara på att SP så får ingen fixa något o därav blir matrialet mer lika medans i de andra klasserna får du modda ganska friskt så där finns ju folk som plöjer ner en hel del cash på de
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Nja, ska BOTT få mer bantid så lär det behövas strykas tid någon annanstans. Har vi otur så lär det bli våran tid, tror inte att tid från REC eller NEC kommer ryka. Men vi får väl se...

Min gissning är att det kommer att delas upp så att Bott kör en helg och SP nästa tävligshelg = färre helger att vara borta men lika många race samt att det går åt lika mycket tid som det här året.
Men det är bara en teori som jag har.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Min gissning är att det kommer att delas upp så att Bott kör en helg och SP nästa tävligshelg = färre helger att vara borta men lika många race samt att det går åt lika mycket tid som det här året.
Men det är bara en teori som jag har.

Fast det är väl ingen som har gått ut med att SP ska köra dubbla race?
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Vad jag kan förstå efter att ha läst lite på Ducceklubbens forum, så är förslaget att ett träningspass för BOTT ska ersättas med en extra tävling och funkar det tidsmässigt så ska det inte behöva ställa till det för andra klasser.

Vi får hoppas det blir så :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vad jag kan förstå efter att ha läst lite på Ducceklubbens forum, så är förslaget att ett träningspass för BOTT ska ersättas med en extra tävling och funkar det tidsmässigt så ska det inte behöva ställa till det för andra klasser.

Vi får hoppas det blir så :)

Fast det är ju frågan om det räcker med bara ett pass från er?
Det tar ju ändå lite extra tid med ett race.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nja jag tänkte mest om du har kört motard innan så kanske de kunde vara ett alt till att köra rr bara:)

Har inte kört nån SD så jag vet inte om den är mer som en rr än en sm.

Oki...

SuperDuken är inte mer motard än en Speed Triple, Ducce monster, strippad R1:a med crossstyre eller vilken annan naken gathoj som helst.. Bortsett att KTM gör grymma motarder också..

..typ.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Ja mena bara på att SP så får ingen fixa något o därav blir matrialet mer lika medans i de andra klasserna får du modda ganska friskt så där finns ju folk som plöjer ner en hel del cash på de

Och någon köper nya däck till både tidsträning och race...

Nackdelen med alla standardklasser är att om du parkerar hojen lite dumt blir det väldigt dyrt då du bara får använda originaldelar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Och någon köper nya däck till både tidsträning och race...

Nackdelen med alla standardklasser är att om du parkerar hojen lite dumt blir det väldigt dyrt då du bara får använda originaldelar.

RS250 är rätt billiga i kraschbitar om man bortser från avgaspiporna som är löjligt dyra, vanligtvis går de dock att fixa med svetsen. Snarare så att en gravid ss600 blir dyrare att laga då den enl murphy alltid skall börja tumla runt.
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
RS250 är rätt billiga i kraschbitar om man bortser från avgaspiporna som är löjligt dyra, vanligtvis går de dock att fixa med svetsen. Snarare så att en gravid ss600 blir dyrare att laga då den enl murphy alltid skall börja tumla runt.

Jeg fik et sæt ljuddämpare på ebay for 50 €

Jag har haft 2 crash i år... mindre än 1000kr.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nån som sitter på en racekittad reg.bar Mille/748(9)/CBR600RR/ZX6RR/R6 etc som är sugen på att byta bort banan mot en så gott som ny (< 200 mil) SuperDuke???

:jäs
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Om man hittar en gathoj (ZX6, R6, CBR etc) typ 00-04 med 1500-2500 mil på mätaren. Är det vettigt material att göra RR-klubba av, eller blir det bara dyrt och dumt? Och är det många "svåra" saker man måste göra för att ha de banklara?

Hmm... extrafälgar och shit.. Dyrt, bättre köpa nåt klart va, och få med så mkt som möjligt?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Att racekitta en hoj är en av de sämsta affärer man kan göra. Andrahandsvärdet sjunker, samtidigt som det kostar stora pengar om man vill ha lite fina bitar på chassisidan. Köp hellre en färdig racehoj och försök få med så mycket delar du kan.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Jag racekitta min zxr400 fast de e ju standard klass så va ju inte så mycke o göra i princip byta till crashkåpor och naja. De tog mer tid än cash, fast kör man nån annan klass blir de kanske inte så.
 

sandstream

Guest
Att racekitta en hoj är en av de sämsta affärer man kan göra. Andrahandsvärdet sjunker, samtidigt som det kostar stora pengar om man vill ha lite fina bitar på chassisidan. Köp hellre en färdig racehoj och försök få med så mycket delar du kan.
Ekonomiskt håller jag med om att det är bäst att köpa en racekittad hoj men å andra sidan är det skönt att åka på en relativt ny hoj med nya delar som inte varit i backen.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En '00-'04 med 1500-2500mil på klokken kan vel næppe kaldes ny ???

Køb en racekittat mc...

Nej, men 2000 gatmil på en 600 (tjejhoj) är ju ojämförbart ur slitagesynpunkt jämfört med en racehoj som gått några säsonger - eller?

Fast det verkar ju som att moddandet var lite större än jag "trodde" vilket gör det onödigt dyrt.. Vill köra enkelt och ekonomiskt (självklar ekvation eller hur :gnissla )

Vad gör man egentligen på chassiesidan som det uttrycktes? Som jag fattat Rookieklasserna så kan man ta en gat-R-hoj ur lådan, naja, på med kraschplast och köra!? Jag har läst reglementet, men det säger mer om vad ma ninte får göra än vad man bör göra, och för mig som novis så ger inte det så mkt!
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nej, men 2000 gatmil på en 600 (tjejhoj) är ju ojämförbart ur slitagesynpunkt jämfört med en racehoj som gått några säsonger - eller?

Fast det verkar ju som att moddandet var lite större än jag "trodde" vilket gör det onödigt dyrt.. Vill köra enkelt och ekonomiskt (självklar ekvation eller hur :gnissla )

Vad gör man egentligen på chassiesidan som det uttrycktes? Som jag fattat Rookieklasserna så kan man ta en gat-R-hoj ur lådan, naja, på med kraschplast och köra!? Jag har läst reglementet, men det säger mer om vad ma ninte får göra än vad man bör göra, och för mig som novis så ger inte det så mkt!


I Rookie600 och 1000 får du göra nästan vad du vill förutom turbo o lustgas. Men i takt med att orginalhojarna har blivit bättre och bättre har fler och fler börjat köra standard även i rookieklasserna. Dom har vunnits de senaste åren av förare på standardhojar så man behöver verkligen inte modda nånting på chassisidan. Om du inte väger för mycket så hänger orginalgrejerna med bra.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Om du inte väger för mycket så hänger orginalgrejerna med bra.

Säger du att jag är fet??? :mad:


Haha.. Jag tror att jag skulle klara mig alldeles utmärkt på en standard 01-03 valfri R-maskin. Min enda oro är att jag är bortskämd med att mina senaste 600 mil är på två hojar där ingen gått över 400 mil, SDn har inte ens gått 200 mil.

Fast det är ju också anledningen till att jag vill byta hojliv, ny hoj = krasch --> phett jefla snordyrt.. Färdigkrachsad R-hoj = krasch --> Silvertejp och rolig anekdot!
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top